Tiger Woods PGA Tour 07

Golf is een edel spel voor de elite, althans dat zegt het vooroordeel. In de praktijk is golf allang bij de gewone burger bekend. Mensen die een rustig dagje op kortgemaaid gras de kleine balletjes een eind weg slaan. Er valt op professioneel gebied een aardig centje te verdienen met golfen. De dertigjarige Eldrick \"Tiger\" Woods beoefent deze sport sinds 1996 als professional en is daar erg succesvol in. Tot nu toe heeft hij al meer dan 60 miljoen dollar bij elkaar gegolfd.

Als boegbeeld voor de Tiger Woods PGA games is hij nu voor de derde keer op de PSP te bewonderen. Tour 07 heeft een paar verbeteringen ondergaan vergeleken met 06, maar lijkt er nog steeds erg sterk op. In het hoofdmenu van het spel wordt zelfs met sterretjes duidelijk gemaakt welke functionalteit er veranderd is.

Het hoofdmenu van Tour 07 is, zoals we van EA gewend zijn, erg duidelijk en overzichtelijk. Terwijl je door het menu bladert word je getrakteerd op een leuke soundtrack die ook is af te spelen in het media center. Deze soundtrack is uit te breiden met je eigen mp3\'s van je memory stick. Je kunt meteen beginnen een balletje te slaan, maar eerst even je eigen personage en profiel maken.

Een nieuwe feature hierin is de gemodificeerde GameFace Facelift. Je kunt tot in groot detail configureren hoe je character er uit moet zien. Mond, neus, ogen, etcetera. Als gamer kun je zelf beslissen of je door al die menu\'s wilt doorlopen of dat je accoord gaat met willekeurig gekozen eigenschappen. Standaard is je golfer natuurlijk voorzien van kledij, maar later in de game kun je voor hem/haar allerlei assecoires of betere kledij kopen en verkopen. Andere (duurdere) kleding levert je namenlijk extra vaardigheid en geluk op voor je character. Zodoende kun je nog beter golfen, wat weer handig is voor de zeer professionele toernooien die je onder andere tegen de meester Tiger zelf speelt.