Outlaw Golf 2
Met behulp van de linker analoge stick kan je de plek bepalen waar de bal ongeveer neer zal komen en met de rechter stick kan je het effect bepalen dat je aan de bal zal meegeven. Je kunt makkelijk heen en weer schakelen tussen verschillende camera-standen en er is zelfs een mogelijkheid om één keer per hole een ghost-ball te zien te krijgen. Dit houdt in dat je kunt zien wat de bal zal doen als je op dat moment zou slaan, maar dit kost je geen slag. De ghost-ball is heel handig voor als je niet al te veel vertrouwen hebt in een bepaalde slag. Het slaan zelf gaat met de linker analoge stick, nadat je op de a-knop hebt gedrukt. Door de stick naar achter te bewegen zal de krachtmeter oplopen en door de stick weer recht naar voren te bewegen tijdens het goede moment zal je slaan. Het goede moment wordt de sweetspot genoemd (de goede clubs in het spel hebben een grotere sweetspot), mocht je deze missen dan zal je de bal te hard of te zacht wegslaan. Als je de stick niet recht naar voren beweegt dan heeft dit ook gevolgen voor je slag: de bal zal dan niet rechtdoor vliegen maar belandt bijvoorbeeld in het water of naast de baan.
Het putten zelf is een kunst op zich; in het echte spelletje, maar ook in Outlaw Golf 2. Zodra je dicht genoeg bij de hole ligt krijg je de mogelijkheid om te putten. Je kunt echter de baan van de bal niet zien, dus je moet goed inschatten hoe de baan verloopt in de richting van de hole. Gelukkig heb je wel drie kansen om te kijken welke weg je balletje zal afleggen door op de x-knop te drukken, maar drie kansen is niet altijd genoeg en je zult toch een goede inschatting moeten maken. Het camerawerk tijdens het putten is niet altijd heel geweldig, maar ook weer niet zo slecht dat het onspeelbaar is. Zo zijn de bomen/toeschouwers onzichtbaar als de camera erachter hangt, maar soms is de hole niet duidelijk zichtbaar omdat je niet echt ver kan inzoomen.
Een ander nadeel van het spel is dat je vaak op je tegenstanders moet wachten, je kunt ze niet gelijk wegklikken. Dit kan pas nadat ze geslagen hebben, maar dat duurt meestal een paar seconden. Ook duren de tussenfilmpjes, bijvoorbeeld wanneer je een goede score slaat, net iets te lang om leuk te zijn, waardoor je ze snel zult wegklikken (gelukkig kan je ze wegklikken).