CD: Feesten als de beesten

Toen CNR dacht aan een echt goed feest, dachten ze blijkbaar gelijk aan een duo genaamd 'Fred en Aad'. Niet dat ik er ooit van gehoord had, maar wellicht is het een zeer bekend fuifgezelschap (of wellicht wilde er verder niemand meewerken aan de plaat, dat kan natuurlijk ook nog). Niet alleen zijn deze twee heren bekend van de 'knaller' "Ik en mijn konijn", ook hebben ze hun eigen drive-in shows, waarmee ze waarschijnlijk dorpshuizen, kinderdisco's en Lloret de Mar proberen plat te krijgen. Fred en Aad hebben namelijk dé feestnummers van Nederland verzameld, gemixed (lees: gruwelijk ingekort) en op één schijfje gebrand. In slechts 53 minuten komen er namelijk 48 nummers voorbij.

Fred en Aad doen bijna niet onder voor een Toon Hermans...

Feesten als de Beesten is een CD met allerlei bekende en een aantal onbekende nummers. Zo komt er een LUV-medly voorbij en kun je genieten van 2 Brothers on the 4th Floor, George Baker, The Soca Boys en Guus Meeuwis. Tot zover nog niet echt veel muziek die je in verband zou brengen met het platteland. Maar ook daar hebben onze creatieve Fred en Aad wat op gevonden, ze hebben namelijk zo nu en dan een typisch plattelandsgeluidje in de muziek gefrutseld. Een koe die loeit, een haan die kraait, je komt het allemaal tegen op deze kekke plaat. Ook komen er een paar nummers voorbij die gelukkig wel binnen het thema passen. Zo kun je een Mannenkoor Karrespoor voorbij horen komen, maar ook de Gebroeders Ko doen een duit in het zakje met hun kraker Vraag Uw Eekhoorn Waarom.

Fred en Aad gaan zelf helemaal uit hun dak tijdens een optreden...

Feesten als de Beesten is natuurlijk geen meesterwerk. Een ieder die wel eens in een café is geweest kan een CD zoals deze samenstellen. Het meest leuke aan deze CD is dat er in relatief korte tijd veel nummers voorbij komen die je van vroegere tijden herkent en moeiteloos meezingt. Voor mensen die iets te diep in het glaasje hebben gekeken moet het zelfs nog te doen zijn om bij elk deunte een paar klanken mee te schreeuwen. Fred en Aad hebben iets teveel geprobeerd hun eigen nummertjes en dat van hun vriendjes stiekem mee te nemen op deze plaat, want wie kent in hemelsnaam de liedjes Macarone, Zwart Wit, Schoolreismelodietjes of Mijn Konijn En Ik. Hadden ze iets minder van dit soort deuntjes op deze verzamelaar gezet en de bekende melodietjes niet zo ingekort, dan was er nog meer reden tot feest. Nu blijft het een CD die vooral de dronken medemens het meest zal bekoren.

Label: CNR Releasedatum: 09 mei 2005 Waardering: