DVD: Sean Paul - Duttyology

Behalve deze grote delen, staan op de DVD ook nog een fotoshoot met een diavoorstelling van de verschillende foto's, een bonus video van de nummers "Hot Gal Today/Deport" en linkjes naar websites. Dit is voor de fans leuk, want die kunnen zich wel vinden in de mooie kiekjes, alleen mij kon het niet bekoren. Al met al staat er enorm veel materiaal op de DVD over Sean Paul. Dit maakt de DVD dus vooral interessant voor mensen die Sean Paul helemaal het einde vinden. Ik heb me echter aan bepaalde dingen zitten ergeren. Zo is Sean Paul geen zanger/performer want bij veel optredens klonk hij gewoon vals en vermoeid. Ook werd het concert na een tijd monotoom van geluid en sfeer. Behalve deze minpunten op gebied van optreden, vond ik hem ook niet echt enthousiast overkomen in interviews en stukjes waarin hij het woord had. Hij kwam meer over als stonede garnaal dan als iemand die zich serieus bezig houdt met muziek. Hierdoor klinkt het commentaar van zijn bandgenoten, producers en anderen (over het feit dat hij geweldig is en dat hij de roeping heeft muziek te maken) een beetje ingestudeerd en ongeloofwaardig. Nog een nadeel is dat er geen Nederlandse ondertiteling was. Dit zou handig zijn geweest in verband met de onverstaanbaarheid van Sean Paul. Mijn conclusie is dan ook dat dit schijfje alleen voor die hard fans een must is, aangezien er meer dan voldoende materiaal op staat van Sean. Als je zijn muziek niet supergeweldig vindt, raad ik je zeker aan deze DVD lekker te laten liggen in de schappen van de winkel.

Duttyology

Deze DVD is nu verkrijgbaar in de winkels. Hij is te zien voor alle leeftijden, alleen er zit Parental Advisory op, wegens grof taalgebruik in interviews en songteksten