Game: Joint Operations Typhoon Rising

Zoals eerder gezegd, Joint Operations is groot, zo niet kolossaal. Je hebt een line of sight van een kilometer of meer en zelfs dan ziet de game er nog steeds goed uit. Dit gaat echter wel ten koste van de prestaties, op de aangeraden settings (welke zeker niet hoog waren) waren er op drukke momenten soms framerate drops (een moment lagere framerate dan gemiddeld) naar rond de 15, wat onacceptabel is voor een multiplayer game. Dit is een gevolg van de gedateerde en slecht presterende Delta Force engine, eentje die duidelijk toe is aan vervanging.

Ondanks de zwakke performance speelt de game wel soepeler dan concurrenten als Battlefield Vietnam. Waar zelfs de lage settings en de hoogste framerates je nog het gevoel had dat het voor geen meter liep.




Wat wel weer positief is zijn de prestaties van de netcode (multiplayer code van het spel) van de game. Zelfs met 150 spelers op een server had ik geen last van vertraging door de verbinding met de server (Xs4all Fast ADSL). Jammer aan de dienst Novaworld is dat hij betrekkelijk vaak down is, waardoor je niet naar games kunt zoeken om te joinen. In de tijd dat ik testte (ongeveer een week) was de internationale Novaworld server 3 maal meerdere uren down.

Het geluid is in deze game ook goed voor elkaar en draagt in grote mate mee aan de sfeer van de game. Met name het geluid van helikopters en inkomende mortiergranaten klinkt zoals het hoort te klinken.