Kinect Star Wars

Header

George Lucas heeft ons wat aangedaan. Na 35 jaar vliegen de films nog steeds als warme broodjes over de toonbank en is de verkoop van de franchise over de populaire fantasy-wereld nog springlevend. Games zijn er al genoeg, maar de fans krijgen geen genoeg van 'The Force'. Het is dan ook niet raar dat Microsoft binnenkort op de proppen komt met Kinect Star Wars voor Xbox 360. 

Niemand minder dan Michael Johnson, Director of Microsoft Marketing Globally, legt ons uit wat we kunnen verwachten van de game. Terminal Reality ontwikkelt Kinect Star Wars in samenwerking met LucasArts. Werken aan iets dat met Star Wars te maken heeft betekent dat het spel goedgekeurd moet worden, want George Lucas houdt een streng oogje in het zeil dat de lore, het verhaal en alle gebeurtenissen wel passen in het Star Wars-universum.

Kinect Star WarsKinect Star Wars

In Kinect Star Wars zijn verschillende modi beschikbaar. De eerste is de verhaalmodus. Dit is een on-rails ervaring, maar met Kinect in de buurt weet je dat je zelf moet bewegen. Dus de beroemde lightsaberli en The Force gebruik je door je armen te bewegen. Objecten gooien met The Force is nog nooit zo intuïtief geweest, je beweegt net als wanneer je normaal zou bewegen als je iets zou gooien. Lightsaber-gevechten zijn er genoeg. Blokken van aanvallen, het neerslaan van Battle Droids, het ziet er allemaal heel Star Wars uit. Zorg wel dat je dit niet speelt in een ruimte met een laag plafond, want springen doe je ook op de manier die je verwacht. Een sprintje trekken doe je door stilstaand te gaan joggen. In deze modus is het niet alleen springen, zwieren en hardlopen, maar ook podracen en natuurlijk in je ruimteschip lasergevechten aangaan. Het leuke aan deze modus is dat de co-op een gevalletje 'kom erbij en speel mee' is. Een tweede speler kan tijdens het spelen van een level erbij komen om mee te doen. 

Kinect Star WarsKinect Star Wars

In de modus 'Duels of Fate' train je om een Jedi Master te worden. Dit doe je door je Force- en je lightsaber-skills te trainen. Je neemt het op tegen bekende personen met als hoogtepunt voor elke fan de iconische Darth Vader. In 'Podracing' ga je racen met een pod, de beroemde scene uit Star Wars Episode 1: The Phantom Menace. Met je pod moet je als eerste over de finishlijn komen en dat doe je door snel te racen, goed te sturen en af en toe eens een flinke ram te geven tegen je tegenstander. Dat rammen doe je door een eenvoudige zijwaartse ruk naar links of rechts te geven. Je pod kan kapot, dus onbeperkt doorgaan is voor je eigen pod gevaarlijk. Een turbo bouw je op na verloop van tijd. Om de turbo te gebruiken moet je wachten tot de turbometer helemaal vol is. Als dat het geval is en je wilt snel vooruit, dan hang je naar voren en gaat de ingame camera heel tof in firstpersonview. Hierdoor krijg je echt dat snelheidsgevoel. Er zijn zes verschillende tracks in de game.

Kinect Star WarsKinect Star Wars

Tot zover nog geen verrassende modus, maar met 'Rancor Rampage' is hieraan ook gedacht. In deze modus ben je een Rancor die losgemaakt is huuit zijn kooi door ieders favoriet Jar Jar. De bedoeling is om zoveel mogelijk in de stad te slopen. Je kunt objecten maar ook mensen oppakken en gooien, gerabouwen kapotslaan. Kortom, het beest in je gaat los. Nog niet verrassend genoeg? Welkom bij 'Galactic Dance Off'. In deze modus ga je voor Jabba the Hutt dansen. Je creëert je eigen personage zoals je er ingame uit wil zien. Het bekende orkestje uit Star Wars, de Max Rebo Band, speelt in hun specifieke stijl bekende nummers. Zo hoorden we We No Speak Americano van Yolande Be Cool uit de klarinet schallen. Deze modus is de Star Wars-versie van Dance Central.

Kinect Star WarsKinect Star Wars

Kinect Star Wars is gemaakt voor een breed publiek. De coregamers gaan natuurlijk los op het verhaal, de podraces en de Duels of Fate. Wil je wat luchtigers, dan is er de Rancor Rampage en Galactic Dance Off. En stiekem willen de coregamers ook met Leia dansen. Een tip: de gordijnen kunnen dicht!