Nintendo helpt indies in Keulen

Nintendo heeft aangekondigd dat het voor het eerst als Platinum Sponsor aanwezig is tijdens de Game Developers Conference Europe 2013 van 19 – 21 augustus in Keulen in Duitsland. Ontwikkelaars kunnen daar praten met diverse vertegenwoordigers van Nintendo voor meer informatie over self-publishing in de Nintendo eShop.

De ontwikkelaars kunnen ook sessies bezoeken waarin dieper wordt ingegaan op zaken als het Nintendo Web Framework en Unity-tools waarmee software voor Wii U kan worden ontwikkeld. Nintendo geeft onafhankelijke ontwikkelaars de kans om spellen voor Wii U te publiceren via Nintendo eShop, een platform dat hun spellen beschikbaar stelt aan eigenaars van dat systeem. Geregistreerde Nintendo-ontwikkelaars krijgen de vrijheid om hun spellen te verkopen op een manier die past bij hun manier van zakendoen, zonder proces waarin hun concept goedgekeurd moet worden. Ontwikkelaars kunnen zelf de prijs en releasedatum bepalen, en hoeven niet aan bepaalde verkoopverwachtingen te voldoen – dus zonder zogenaamde 'verkoopdrempel'.

Nintendo houdt twee verschillende sessies:

  • Application Development with HTML and Java Script for Wii U
  • Unity, Wii U and You

In de eerste sessie wordt besproken hoe ontwikkelaars Wii U-software kunnen maken met behulp van Nintendo Web Framework, en hoe ze de functies van het Wii U-systeem optimaal kunnen benutten.

In de tweede sessie ligt de nadruk op de voordelen die ontwikkelaars kunnen halen uit Nintendo’s samenwerking met Unity. De technische voordelen van Unity worden gedemonstreerd, en het proces om titels op Wii U te publiceren wordt uitgelegd. Daarnaast worden er twee libraries getoond die indieontwikkelaars de kans bieden om Wii U-onderdelen zoals de Wii U GamePad en Wiiafstandsbediening te benutten voor Wii U-spelervaringen.

Hopelijk gaan indies hun games gebruiken om het gat, dat third parties achterlaten, te dichten.

eshop