De features van Call of Duty: Ghosts

Na de aankondiging op de persconferentie van Microsoft wordt er meer informatie over Call of Duty: Ghosts bekendgemaakt. Een nieuwe engine, verhaal, multiplayerfeatures en motion-captured honden zijn te vinden in het nieuwe spel van Infinity Ward.

De engine maakt gebruik van D-Sub, een techniek waarmee de polygonen van een object vergroot worden wanneer deze dichter bij de speler komen. Deze technologie maakt het mogelijk dat de omgevingen, helmen, wapens en meer er veel mooier en ronder uitzien. Tot het punt dat de handen van personages glad en afgerond zijn en fijne haren, blauwe plekken, snijwonden en vuil onder de nagels tonen.

Het verhaal is geschreven door Stephen Gaghan, die een Oscar voor het script van de film Traffic won. De studio wilde iets nieuws doen nu ze next-gen gingen, dus ook het verhaal vindt plaats in een nieuw universum waar je dit keer tegen vijanden vecht die moderne wapens hebben, in tegenstelling tot jouw team.

De multiplayermappen in Call of Duty: Ghosts worden dynamisch. Dit betekent dat de map onder het spelen verandert door gebeurtenissen zoals aardbevingen en overstromingen, maar ook explosies getriggerd door een speler.

En natuurlijk is er je trouwe hond. Deze is motion-captured en moet een nieuwe band toevoegen. De studio heeft een echte Navy Seal uitgenodigd tijdens de ontwikkeling om over zijn hond te praten en uit te leggen wat zo'n dier toevoegt. Dit om de emotie erachter beter te begrijpen en in het spel te kunnen stoppen.

Call of Duty: Ghosts komt uit op pc, PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 4 en Xbox One.