Acht miljoen gamers kopen Battlefield 3

Wereldwijd hebben acht miljoen gamers het schietspel Battlefield 3 aangeschaft. Dat schrijft het Amerikaanse tijdschrift Game Informer op basis van uitspraken van financieel directeur Eric Brown van Electronic Arts. Dat zou betekenen dat de uitgever in de maand november drie miljoen stuks verkocht heeft van de game die 28 oktober op de markt kwam. Dit is niet genoeg om concurrent Call of Duty partij te bieden.

Electronic Arts had zich met Battlefield 3 tot doel gesteld dit jaar dertig tot veertig procent van de verkoop van het concurrerende schietspel Call of Duty af te snoepen. Dat lijkt niet gelukt te zijn. Het concurrerende schietspel is de best verkochte game in de reeks. Call of Duty: Modern Warfare 3 leverde in vijf dagen tijd 775 miljoen op. Dat zou neerkomen op 18 miljoen verkochte spellen.

Sinds de release van het spel, 8 november, prijkt Modern Warfare 3 in Nederland aan de top van de verkooptoptien. Battlefield 3 heeft slechts twee weken in die lijst gestaan, waarna het verstoten werd door spellen als Modern Warfare 3, het avonturenspel The Elder Scrolls V: Skyrim en de actiegame Assassin's Creed: Revelations.