Oude locaties komen terug in FF XIV 2.0

Final Fantasy XIV-producer Naoki Yoshida heeft gehint naar de mogelijkheid dat spelers terug kunnen keren naar beroemde locaties uit eerdere delen van de serie. 

Final Fantasy XIV 2.0

"Toen we Final Fantasy XIV versie 2.0 aankondigden is de kristallen toren misschien opgevallen, die mensen kunnen herkennen uit een oudere Final Fantasy-game", schrijft Yoshida op het Square Enix-blog. "Omdat Final Fantasy XIV een MMO is, biedt het geweldige mogelijkheden om spelers 365 dagen per jaar het gevoel en de ervaring van het Final Fantasy-universum te geven."

Yoshida geeft aan dat hij dat niet alleen wil doen door ideeën, voorwerpen en locaties uit oudere spellen uit de serie te gebruiken, maar ook door nieuwe dingen aan het universum toe te voegen. "Ik heb een hoop ideeën dus kijk er in de toekomst maar naar uit om erachter te komen wat ik in mijn hoofd heb zitten", aldus Yoshida.

Na een belabberde release wordt Final Fantasy XIV opnieuw uitgebracht, na een flinke opknapbeurt, als versie 2.0. Abonnementen worden opnieuw geïntroduceerd en de nieuwe engine zal eindelijk de langverwachte release op PlayStation 3 mogelijk maken in Q3 van 2012.