Justin Biebers luchtje vliegt over de toonbank

Justin Biebers luchtje is onweerstaanbaar voor Amerikaanse tieners. Het parfum van het 17-jarige tieneridool heeft al meer dan drie miljoen dollar opgebracht, terwijl het pas ruim drie weken te verkrijgen is. "Als dit zo door blijft gaan, wordt Someday het meest verkochte parfum van dit jaar", voorspelt een marktanalist in het Britse lifestyleblad Frost Magazine.

"We hebben dit niet meer meegemaakt sinds Glow van Jennifer Lopez en Curious van Britney Spears op de markt verschenen." Bieber presenteerde zijn luchtje Someday eind juni, het parfum ligt vooralsnog alleen in de winkelschappen van het Amerikaanse warenhuis Macy's. "We kunnen simpelweg geen voorraad aanleggen, alles vliegt weg", zegt de maker van het parfum.

Vanwege het succes hebben ook andere winkelketens interesse in Someday, later dit jaar gaan ook grote ketens als Sephora het luchtje verkopen. Bovendien gaat Biebers parfum internationaal, ook in Groot-Brittannië, Australië, Nieuw Zeeland en Duitsland komt het in de schappen.

De opbrengst van Someday gaat naar verschillende goede doelen. "Someday heeft een start die simpelweg verbazingwekkend is", zegt de maker van het luchtje, die nauw contact heeft met de goede doelen die profiteren van het succes. "Justin heeft echt zijn stempel gedrukt op de parfummarkt, nooit eerder is een luchtje van een ster zo succesvol gelanceerd."