Verklaring Sony PS3 faal

Sony heeft zojuist een verklaring afgegeven omtrent de 8001050F fout waar veel gebruikers van het oude PS3 model sinds gisteren mee te maken hebben. Samengevat; "gebruik je PS3 niet voor 24 uur".

De verklaring van vandaag komt van Sony Computer Entertainment of America in de vorm van Patrick Seybold. Hij verklaarde eerder dat Sony druk met de zaak bezig was. Eerder werd gedacht dat alleen consoles die online waren onbruikbaar waren, dit blijkt niet het geval.


Zoals waarschijnlijk al eerder is opgevallen is het voor sommige spelers onmogelijk om verbinding te maken met het PlayStation Network. Dit probleem kan zich voordoen op alle PS3 modellen behalve de nieuwe PS3 slim.

We denken dat het probleem wordt veroorzaakt door een fout in de interne klok van het systeem.

Symptomen;

  •  De datum van het PS3 systeem kan gereset worden naar 1 januari 2000.
  • Wanneer een gebruiker probeert in te loggen op het PlayStation Network krijgt hij of zij de volgende foutmelding; "An error has occurred. You have been signed out of PlayStation Network (8001050F)".
  • Wanneer een gebruiker probeert om een spel te starten kan de volgende foutmelding verschijnen; "Failed to install trophies. Please exit your game."
  • Wanneer een gebruikers probeert om de tijd en datum van het systeem probeert aan te passen via het internet krijgt hij of zij de volgende foutmelding; "The current date and time could not be obtained. (8001050F)".
  • Gebruikers zijn niet in staat om gehuurde content af te spelen welke aangeschaft is via de PlayStation Store voor de verlopingsdatum. (waar beschikbaar).

 

We hopen dit probleem de volgende 24 uur op te kunnen lossen. We adviseren gebruikers van de orginele PS3 (anders dan de slim PS3) hun systeem in de tussentijd niet te gebruiken. Gebruik kan resulteren in fouten van bepaalde functionaliteit zoals het registreren van behaalde trophies en het niet in staat zijn om bepaalde data te herstellen.

Meer informatie is te vinden op PlayStation.com of blog.eu.playstation.com/