Feyenoord dupe 'sterk' verhaal

Een e-mail die afkomstig leek van Feyenoord heeft enkele nieuwsredacties op het verkeerde been gezet. De club zou namelijk een nieuwe shirtsponsor hebben gevonden in Fisherman's Friend. Echter bleek al snel dat het mailtje niet echt van Feyenoord afkomstig was.

De afzender van de email verwijst waarschijnlijk naar de crisis waarin Feyenoord momenteel verkeert. Dinsdagavond ging Feyenoord, in de achtste finale van het KNVB-beker toernooi, onderuit in de eigen Kuip met 0-3 onderuit tegen Heerenveen. In de competitie staat de club uit Rotterdam Zuid twaalfde.

De e-mail die de diverse redacties ontvingen zag er overtuigend uit. Niet alleen was de mail voorzien van de handtekening van Gido Vader, de persvoorlichter van Feyenoord. Ook kregen diverse sportjournalisten het mailtje in hun persoonlijke mailbox. De persvoorlichter van Feyenoord kon niet om de grap lachen en wees naar het feit dat het hem een hoop extra werk opleverde.

Het ANP heeft een waarschuwing doen uitgaan naar de aangesloten redacties. Dat kwam niet voor iedereen op tijd. Persbureau Infostrada en Sport1 meldde het nieuws enkele minuten eerder.