Grand Theft Auto IV patch lost multiplayerproblemen op

Zoals sommigen van jullie misschien wel gemerkt hebben krijg je als je Grand Theft Auto IV opstart de melding dat een patch beschikbaar is. Hartstikke leuk natuurlijk zo'n patch, maar je raakt ook altijd benieuwd wat voor problemen er nu zijn opgelost.

Gelukkig kan je dan op internet kijken wat er veranderd is, en dat blijkt het volgende te zijn:

quote
* Fixed an issue where players were unable to enter or exit vehicles in GTA Race.
* Fixed an issue where scripted vehicles were causing games to unexpectedly crash.
* Improved reliability and frequency of PS3 online leaderboard updates.
* Fixed a rare hang some players encountered when moving from a Race or GTA Race lobby into gameplay.
* Fixed a hang that would occur when players were switching teams during the countdown in the lobby.
* Fixed an issue where players were able to get ridiculously high scores from Cops 'n Crooks matches.
* Changed GTA Race and Race so that the last player remaining always receives a reward of $250.
* Fixed an issue where spectating players would prevent the game from finishing.
* Fixed an issue where players were unable to spectate in Round 2 of Cops 'n Crooks games.
* Changed countdown timer in lobby so that it no longer resets when new players join a game.
* Changed the kick option so that kicked players are no longer brought back to single player.

Alle effecten van de patch betreffen de multiplayer-kant van het spel, als je het spel toch alleen maar in je eentje speelt dan verandert er dus niets als je de patch download. Of er ooit nog een oplossing gaat komen voor de vastlopers en andere problemen blijft voorlopig dus nog een raadsel.


Nog niet alle problemen onder de motorkap zijn verholpen...