Details van Uncharted: Drake's Fortune?

Naughty Dog werkt momenteel stug door aan Uncharted: Drake's Fortune, hun eerste titel voor de PS3. Er zijn nu wat details naar buiten gedruppeld vanaf de Sony Gamer's Day via een interne bron.

Ten eerste heeft de jump-knop die karakteristiek is voor de platformers uit de stal van Naughty Dog een een permanente vakantie gekregen. In plaats daarvan zal je karakter automatisch springen als dat nodig mocht zijn. Als je dus vol goede moed op een kloof afrent, zal Drake automatisch op het juiste moment springen. De camera zal dan automatisch een mooi standpunt kiezen waarbij je de sprong vanuit een filmisch perspectief zal zien terwijl Drake onder meer met z'n armen rondzwaait.

Drake zal in de game gebruik kunnen maken van een duck-and-cover-systeem gelijk aan kill.Switch en Gears of War, inclusief blind vuren. Echter kan Drake in tegenstelling tot karakters in eerder genoemde titels ook omhoogklimmen om zo een beter standpunt te krijgen ten opzichte van z'n vijand(en).
Ook hand-tegen-hand-gevechten zullen in de game zitten, en Drake heeft al heel wat moves in z'n lijf zitten die hij op niets-vermoedende boeven mag loslaten.

Om Drake levensechter te laten lijken heeft Naughty Dog honderden animaties voor alle aspecten van Drake z'n lichaam, z'n gezicht en z'n kleding. Door een slim layer-systeem kunnen deze individuele animaties tegelijk afgespeeld worden.

Alsof dat nog niet genoeg is, heeft Naughty Dog een wrinkle map toegevoegd. Deze texture reageert op de bewegingen, en vervormt vervolgens. Deze vervorming wordt dan op een normal-map overgezet, zodat de indruk van rimpels ontstaat.

Naughty Dog heeft ook nog eens diverse shaders geïmplementeerd die effect hebben op hoe het licht op een bepaald oppervlak reageert. Zo zul je zonlicht deels door de bladeren kunnen zien schijnen.
Vrijwel elk object in de wereld heeft z'n eigen animatieskelet, waardoor de wind de takken en bladeren van een boom real-time zal bewegen. Door de belichtingsengine zullen alle schaduwen ook nog eens in real-time berekend worden.

Tot slot zal de game ook de ogen van Drake simuleren. Dit houdt in dat als je een tijdje in de zon staart, je scherm wit zal worden. Als je daarna een donkere grot in staart, zal het even wennen zijn voordat je iets kunt zien.

Zolang Nauhgty Dog dit niet bevestigd heeft, beschouwen we dit echter als geruchten.