AH zet mes in vleesprijzen

De prijzenslag tussen de supermarkten is nog steeds niet voorbij. Albert Heijn (AH) gaat nu ook zijn vleesprijzen omlaag gooien.

Aanstaande maandag gaan bij AH de prijzen van 65 vleesartikelen met gemiddeld vijftien procent zakken. Daarmee is AH de eerste die zich aan de vleesprijzen waagt, aldus supermarkt-deskundige Rutte. Een woordvoerster zegt dat AH al vaker met tijdelijke aanbiedingen werkte, maar de consument herkent dit niet altijd. Rutte voorspelt dat vooral C1000, dat ook een Ahold onderdeel is, de klappen gaat krijgen.

Twaalf tot dertien procent van de omzet van een supermarkt wordt uit vlees gehaald. Bovendien zijn de marges in deze productgroep erg groot. AH heeft eerder al de prijzen van melk verlaagd, waardoor de omzetten flink zijn toegenomen. Echter het kostte Ahold wel geld.

Vorig jaar oktober begon AH met de prijzenslag. De supermarkt werd te duur en wilde zijn marktaandeel terug winnen. Het resultaat was dat andere supermarkten ook hun prijzen verlaagden, waardoor AH inmiddels weer de duurste is, aldus Rutte. Het prijsverschil is echter wel minder geworden.