Meer bedrijven stoppen reclame YouTube

De druk op YouTube en moederbedrijf Google neemt toe. Steeds meer bedrijven stoppen met reclames op de videosite, omdat ze niet willen dat hun naam opduikt boven extremistische filmpjes.

De laatste bedrijven die de portemonnee dichtdoen, zijn de grote Amerikaanse providers AT&T en Verizon. "We zijn bezorgd dat onze advertenties opduiken bij inhoud die terreur en haat promoot. Totdat Google ervoor zorgt dat dit niet nog een keer gebeurt, halen we onze reclame weg", liet AT&T woensdag weten.

Eerder hadden de Britse regering, de krant The Guardian, de BBC, Toyota en Volkswagen al reclames van YouTube verwijderd. Het grote marketingbedrijf Havas besloot om niet meer voor zijn klanten te adverteren op Google en YouTube.

Al bij al verliezen Google en YouTube honderden miljoenen dollars. Google probeert de schade te beperken met nieuw beleid, maar adverteerders zijn nog niet overtuigd.

Meer bedrijven stoppen reclame YouTube
Meer bedrijven stoppen reclame YouTube (Foto: BuzzT)