Nieuws
Leaserijders zijn brokkenpiloten

Uit het onderzoek komt onder meer naar voren dat inparkeren zelfs door beroepschauffeurs slecht beheerst wordt. Aanrijdingen, krassen en deuken krijgen de gehuurde auto's vaak pal voor het bedrijf of bij klanten voor de deur.
Woordvoerder Bertwin Tiemersma verklaarde namens de zorgverzekeraars Avéro en Achmea: "Hoewel leaseauto's meer kilometers dan gewone personenauto's maken, schrokken we enorm van de schade die deze chauffeurs veroorzaken."
Het afgelopen jaar is er voor meer dan een miljard euro schade berokkend waarvan negentig procent aan de leaserijders kan worden toegeschreven.
Met dank aan SimtekF1 voor de submit.
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
woningmarktcijfers
don't me gentle, it's a rental
1 heel kleine groep met geld zat
2 een redelijk grote groep met een lease-auto (de baas betaald foto )
3 een te grote groep met een auto vol deuken (krasje meer of minder? so what..)
Levensgevaarlijk voor mensen die wel zuinig zijn op hun auto foto
* heeft altijd tot groep 2 behoort, en behoort nu tot groep 3 foto
Ik weet namelijk uit ervaring dat veel werkgevers en leasebedrijven afgesproken hebben dat elke schade gemeld dient te worden i.v.m. eventuele reparatie en/of notitie in het register. Zo kunnen ze voor de gehele looptijd van de leaseauto bijhouden wie wat voor schade gemaakt heeft en ook voor eventuele verkoop na het contract.
Iemand die een privé auto heeft zal heus niet elk schrammetje melden/laten repareren bij zijn verzekeringsmaatschappij. Zo heb ik een keer met mijn privé auto een schadetje gehad. Het melden en laten repareren bij de verzekering had tot gevolg dat ik omlaag zou gaan om me bonus malus (schadevrije jaren) en dit zou uitlopen tot effectief 1200 euro gerekend over de looptijd tot ik weer op me oude niveau zou staan.
Wat je dan doet is het of niet laten repareren of zelf laten doen voor een paar honderd euro.
Met lease is het eenvoudiger. Altijd schade melden, dan kun je langs de dealer/garage en wordt het 'kosteloos' gerepareerd. Eventueel wordt er eigen bijdrage gerekend oid, maar dit is niet altijd het geval en stukken minder dan wat je privé kwijt zou zijn geweest bij je eigen auto.
Daarbij nog het feit dat mensen die een leaseauto krijgen veel vaker op de weg rijden dan de mensen die nog geen 10k km per jaar rijden in hun boodschappen autootje.
Al met al twijfel ik dus aan de waarde van de uitspraak van dit onderzoek.
- Kleine schades moet een lease-rijder laten repareren gterwijl een auto-bezitter het zo zou laten, of zelf zou fiksen.
- Vergeleken met een auto-bezitter zit een lease-rijder gemiddeld veel meer afstand en tijd op de weg.
- Vergeleken met een auto-bezitter zit een lease-rijder gemiddeld veel vaker op de gevaarlijkste momenten op de weg.
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Wat ik ook nogal frappant vind is dat een zorgverzekeraar dingen zou verklaren naar de pers over zaken die meer te maken hebben met auto verzekeringen.... foto
PSN id: DeToXiC
Neem je dat mee dan blijkt:
Een prive-rijder rijdt gemiddeld 15.000 km per jaar
Een leaserijder rijdt gemiddeld 37.000 km per jaar.
Da's ongeveer 2,5 keer foto
HEEL handig bij uitparkeren als iemand je klem heeft gezet foto
Als ik dan kijk naar mijn vrouw heeft zij net zo veel (of zelfs meer) van die deukjes en krasjes, maar niemand geeft dat particulier bij de verzekering aan. Dat heeft toch geen zin. Je ziet wel wat de inruilwaarde omlaag gaat als je een nieuwe auto gaat kopen.
ik kan het weten want ik was er zelf ook een
dus gewoon afschaffen dat lease-gekl**t !!
Onvoorstelbaar hoe slordig mensen met andermans spullen omgaan.
a) De Bugatti Veyron?
b) De Koenigssegg?
c) De Huurauto?
foto
Zo jij accoord gaan als de tegenpartij zegt "tja ik heb een probleem met m'n no claim, dus blijf jij met je deuk doorrijden?" Ik niet in elk geval. Liefst laten veel mensen hem nog opdraaien voor een oud deukje dat toevallig ook in de buurt zit.
En als je dan bij al die WA meldingen kijkt of de schuldige een leaser is of een eigenaar, dan heb je boven water hoeveel ongelukken leasers tegen over eigenaren veroorzaken.
Ik twijfel dus aan de betrouwbaarheid van jouw intelligentie.
En overigens zie je op de snelwegen ook wel het verschil in rijgedrag. De bestuurders van lease karren, busjes en oude bakken drukken de auto net zo makkelijk nog ergens tussen waar het eigenlijk niet kan. Mensen met een jonge eigen auto kijken altijd wel drie keer of het past.
En als je goed leest onstaat de meeste schade bij het parkeren.
90 procent van de schades door bedrijfspolissen, dus 90% minder premie voor de particulier. Mag ik ff vangen?
Lease wagens zullen vast wel meer schade rijden, zowel relatief als absoluut, maar vast niet 9 keer zo veel fotofoto
Daarbij weet je nog steeds niet hoeveel leaserijders de schuldigen zijn in gevallen dat er 2 mensen schade rijden, dus dat jij dit wilt concluderen uit dit onderzoek snap ik ook niet.
Een leasebak is ook niet te herkennen op de weg, dus ik vind het knap dat jij dat wel kunt. Ikzelf zie inderdaad vaak oude afgetrapte golfjes (>4 jaar oud, lease bakken zijn <4jaar oud. En niet alle auto's <4 jaar zijn leasebakken) die zich overal maar tussen proppen. Ikzelf heb ook een lease bak en wil ook blijven leven, ik doe wat jij beweert dus echt niet.
En hoe je het ook wend of keert, degene waar jij zo leuk op reageert heeft gewoon gelijk.
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
Ik ben me er al jarenlang van bewust hoe leaserijders denken: "ach, tis maar een leasebak" terwijl ik ook weet dat ik uiteindelijk mee betaal aan hun schades, al 20 jaar lang. Ik heb nog nooit 1 cent geclaimed maar in die periode wel zo'n 15 a 20.000 euro aan verzekeringsgeld betaald. Ok, mijn bonus/malus percentage is riant foto Toch blijf ik erbij dat een leaserijder best persoonlijker aangesproken mag worden op schades: een leasebak moet ervaren worden als je eigen auto en een schade moet gewoon pijn doen in je eigen portemonnaie, net als bij mensen die een auto prive rijden.
Kan ook zijn dat leasebakken gewoon vervloekt zijn..
deze probeer ik zo heel mogelijk te houden.
maar door de construktie van de voorruit moet deze, vanwege steenslag,
minimaal 1 keer per jaar worden vervangen.
ook is mijn werkgever zo vrij geweest om de achterrruiten dicht te plakken,
gevolg bij achteruit parkeren neem je wat sneller een paaltje mee.
als ik zelf alles moet betalen wil ik ook kunnen bepalen in welke auto ik rij.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Dus de leaserijders betalen mee aan het in stand houden van de autoreparatie bedrijven.
Ik rijdt nu al 1,5 jaar schadevrij in mijn huidige leaseauto en hoop de 4 jaar vol te maken. Dan wordt een eigen auto aantrekkelijker, mede door de no-claim die je als leaserijder niet ontvangt.
Heb je een leasebak dan maakt het je niet uit, hij is immers toch niet van jou.
\[b\]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."\[/b\] - Joe Saward
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
Ben sinds 99 in het bezit geweest van diverse lease-auto's, heb nu 9x schade gereden, 6x kapotte voorruit door steenslag, 2x parkeerschade veroorzaakt door anderen zonder briefje natuurlijk, want het is toch maar een leasebak en 1x aanrijding van achter, ook niet mijn schuld dus.
Ik ben van mening dat de meeste ongelukken veroorzaakt worden door mensen die onnodig links rijden en mensen die totaal niet weten dat er op een autosnelweg ook daadwerkelijk 120 gereden mag worden en dus geen 100 of zachter.
Ook is invoegen met 70 km/u de normaalste zaak van de wereld, probeer daar maar rekening mee te houden als je met 120 (cruisecontrol) aan komt rijden.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken