Burgemeester Peter Rehwinkel van Naarden wil met zijn Almeerse collega Annemarie Jorritsma de nacht doorbrengen in een boot op het Naardermeer. Rehwinkel wil laten zien "hoe uniek dit natuurgebied is". Jorritsma is namelijk voorstander van het plan om een tunnel onder het meer door te bouwen, om zo het fileprobleem op de A6 op te lossen. "Ik hoop dat ze bereid is om dit unieke natuurgebied te komen ontdekken. De woonboot waarop we kunnen slapen, ligt op een prachtige locatie. Ik ga desnoods wel beneden op een matje slapen", aldus Rehwinkel.
Toen de Vereniging Natuurmonumenten Rehwinkel vroeg met wie hij wel een nacht zou willen doorbrengen op het meer, was de keuze snel gemaakt. Rehwinkel vindt dat er veel op het spel staat in 'zijn' natuurgebied. Er vertoeven verscheidene vogelsoorten, zoals de zilverreiger, en is er een aalscholverkolonie. Het meer kreeg vorig jaar het Europees diploma voor beschermde gebieden. Rehwinkel heeft er in ieder geval al zin in: "Het wordt vast ook een gezellige nacht, want ik ken haar nog van de Haagse politiek. Ik hoop dat ze zich in het hol van de leeuw wil wagen.". Jorritsma heeft via een woordvoerder al laten weten niet op de uitnodiging in te gaan: "Ik wil een oplossing voor het fileprobleem in plaats van als icoon voor de A6-A9 te boek staan.".
Rehwinkel heeft er in ieder geval al zin in: "Het wordt vast ook een gezellige nacht, want ik ken haar nog van de Haagse politiek. Ik hoop dat ze zich in het hol van de leeuw wil wagen."
Volgens mij wil Rehwinkel zich zelf in een holletje wagen
Hij valt niet op vrouwen dus dat lijkt me onwaarschijnlijk...
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat. Europeanen aller landen verenigt u. Meten is weten, zolang je weet wat je meet. Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
Op donderdag 6 april 2006 18:21 schreef EnderOnline het volgende: Peter Rehwinkel is übergay, de albert verlinden van de pvda... dus veel zal vast niet gebeuren
Op donderdag 6 april 2006 18:10 schreef KonnieKipke het volgende: Zo snel mogelijk een grote snelweg of te wel door het natuurgebied of er onder door. Kennen we eindelijk doorgassen.
Gelijk heb je. Voor natuurgebieden moet je gewoon niet in de randstad wezen. Daar een natuurgebied is als een vlag op een strontschip.
Ze moeten dat natuurgebied gewoon in tact laten en niet mee kloten. Straks hebben we allemaal kunstmatig aangelegde parkjes en geen plek voor de dieren
Op donderdag 6 april 2006 19:17 schreef brtausi het volgende: Ze moeten dat natuurgebied gewoon in tact laten en niet mee kloten. Straks hebben we allemaal kunstmatig aangelegde parkjes en geen plek voor de dieren
Sja, in een land met zulke bebouwingsdichtheid is dat niet eens ondenkbaar voor de toekomst.
Leuk puntje, zag laatst een haas over de s102 bij de coentunnel trippelen dus wie zegt dat het niet te combineren is foto
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
Oprotten met dat stelletje overgevoelige boomknuffelaars. Die snelweg komt ruim 5 kilometer bij dat natuurgebied vandaan te liggen en ook nog ondergronds. Er is geen bruine kikker die daar last van heeft. Meneer Rehwinkel vergeet te vermelden dat er nu al lang een spoorlijn ligt die ook overlast veroorzaakt, maar waar geen haan naar kraait.
Meneer Rehwinkel (en alle andere milieugroeperingen met hem), vergeten ook voor het gemak dat als die snelweg er niet komt, dat er dan veel meer natuur aangaat dankzij alle files die er blijven staan.
Ze willen maar niet snappen dat het milieu juist gebaat is bij meer snelwegen. Meer asfalt = minder files = beter milieu. Daarvoor is een tunneltje een klein offer om te brengen.
Hallooo een tunnel, dat betekend onder de grond. Dat betekend dat je het niet ziet, dat betekend dat je het niet hoort.. DAt betekend dat de vogeltjes en de reetkever met een gerust hart kunnen slapen. Aanleggen dat ding, ZSM. Het is nu een keer tijd om wat aan die files te doen.
Verbreden die wegen en waar nodig extra wegen aan leggen, beperken van afritten en verhogen van de max snelheid (afschaffen zou nog beter zijn, dan word er tenminste weer eens in de spiegels gekeken en gewoon rechts gehouden).
Ik begrijp niet waarom er niet wordt gekozen voor een weg bouwen bovenop de bestaande foto
Er kunnen wel tunnels gegraven worden (wat me sowieso lastiger lijkt dan in de hoogte bouwen) zelfs deltawerken kunnen we bouwen maar geen simpele verhoging over de bestaande snelwegen? Auto's boven en vrachtverkeer beneden (ook handig ivm gewicht en bovendien veiliger). Tijdens spitsuren wordt 1 benedenweg voor auto's in de richting van de spits. Andere landen hebben ze ook, waarom Nederland niet?
In de hoogte bouwen lijkt me ook sneller, te beginnen bij de ergste knelpunten ipv een traject tot 2010 terwijl geen enkel stuk gebruikt kan worden totdat het af is.
Op donderdag 6 april 2006 20:35 schreef Distortion het volgende: Hallooo een tunnel, dat betekend onder de grond. Dat betekend dat je het niet ziet, dat betekend dat je het niet hoort.. DAt betekend dat de vogeltjes en de reetkever met een gerust hart kunnen slapen. Aanleggen dat ding, ZSM. Het is nu een keer tijd om wat aan die files te doen.
Verbreden die wegen en waar nodig extra wegen aan leggen, beperken van afritten en verhogen van de max snelheid (afschaffen zou nog beter zijn, dan word er tenminste weer eens in de spiegels gekeken en gewoon rechts gehouden).
Dat je het niet ziet betekent niet dat het er niet is... Je hebt luchtzuiveringsinstallaties nodig die dus in het natuurgebied uitkomen, grondwaterpeil zal veranderen, grondsubstantie kan veranderen, technieken voor de bouw zelf kunnen schadelijk zijn voor het ecologisch evenwicht, en ga zo nog maar even door.
Daarnaast betekent de aanleg van meer asfalt niet direct een wegname van het fileprobleem. Doordat er meer asfalt is, zal de route aantrekkelijker worden om te gebruiken. Het is als aanbod en vraag, ook in vervoer is er een evenwicht.
"There is no much you can do about being an idiot, but about being an ignorant you have an option."
Op donderdag 6 april 2006 20:35 schreef Distortion het volgende: Hallooo een tunnel, dat betekend onder de grond. Dat betekend dat je het niet ziet, dat betekend dat je het niet hoort.. DAt betekend dat de vogeltjes en de reetkever met een gerust hart kunnen slapen. Aanleggen dat ding, ZSM. Het is nu een keer tijd om wat aan die files te doen.
Het is wel te merken wie de plannen niet heeft doorgenomen. De tunnel moet ook aangelegd worden en dat gebeurd niet zonder schade aan het gebied. Bouwen doen ze ook boven de grond en het brengt ook zeer grote risico's met zich mee voor het gebied, waaronder verlaging van het waterpeil en verslechtering van de waterkwaliteit.
Op donderdag 6 april 2006 23:06 schreef Buggle het volgende: [..] Daarnaast betekent de aanleg van meer asfalt niet direct een wegname van het fileprobleem. Doordat er meer asfalt is, zal de route aantrekkelijker worden om te gebruiken. Het is als aanbod en vraag, ook in vervoer is er een evenwicht.
En dan heb je met een tunnel nog sneller een probleem: daar kan je de capaciteit niet van vergroten.
Een meer ondertunnellen? Dat gaat weer miljarden extra kosten, Hollanders die bouwen gaat altijd fout. Een tramtunneltje in Den Haag duurde 7 jaar, grondwaterpeil zakte miljoenenschade aan omringende panden en nog eens het budget met luttele miljoenen overschreden. Over de Betuwelijn begin ik uberhaupt niet. Een metrolijntje daar in 020 gaat ook helemaal fout en voor een stukje van niks moet het ook weer lutte euro's kosten.
Helemaal geen tunnel maken, gewoon een beetje zand in dat meertje donderen, een weg eroverheen en klaar is kees. foto
ik hoop hij niet foto
foto
http://www.parlement.com/9291000/biof/02567
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
Straks hebben we allemaal kunstmatig aangelegde parkjes en geen plek voor de dieren
Leuk puntje, zag laatst een haas over de s102 bij de coentunnel trippelen dus wie zegt dat het niet te combineren is foto
Wat enorm verbazingwekkend, dat juist ZIJ vóór het bouwen van die tunnel is!
fotofotofotofotofotofotofoto
Lang leve de doodstraf
Die snelweg komt ruim 5 kilometer bij dat natuurgebied vandaan te liggen en ook nog ondergronds. Er is geen bruine kikker die daar last van heeft.
Meneer Rehwinkel vergeet te vermelden dat er nu al lang een spoorlijn ligt die ook overlast veroorzaakt, maar waar geen haan naar kraait.
Meneer Rehwinkel (en alle andere milieugroeperingen met hem), vergeten ook voor het gemak dat als die snelweg er niet komt, dat er dan veel meer natuur aangaat dankzij alle files die er blijven staan.
Ze willen maar niet snappen dat het milieu juist gebaat is bij meer snelwegen. Meer asfalt = minder files = beter milieu. Daarvoor is een tunneltje een klein offer om te brengen.
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
Minder autorijden -> minder files -> minder asfalt -> betere natuur.
Verbreden die wegen en waar nodig extra wegen aan leggen, beperken van afritten en verhogen van de max snelheid (afschaffen zou nog beter zijn, dan word er tenminste weer eens in de spiegels gekeken en gewoon rechts gehouden).
Er kunnen wel tunnels gegraven worden (wat me sowieso lastiger lijkt dan in de hoogte bouwen) zelfs deltawerken kunnen we bouwen maar geen simpele verhoging over de bestaande snelwegen? Auto's boven en vrachtverkeer beneden (ook handig ivm gewicht en bovendien veiliger). Tijdens spitsuren wordt 1 benedenweg voor auto's in de richting van de spits. Andere landen hebben ze ook, waarom Nederland niet?
In de hoogte bouwen lijkt me ook sneller, te beginnen bij de ergste knelpunten ipv een traject tot 2010 terwijl geen enkel stuk gebruikt kan worden totdat het af is.
Daarnaast betekent de aanleg van meer asfalt niet direct een wegname van het fileprobleem. Doordat er meer asfalt is, zal de route aantrekkelijker worden om te gebruiken. Het is als aanbod en vraag, ook in vervoer is er een evenwicht.
ALS JE MET JORRITSMA WIL SLAPEN,....????
DAT IS NOG ERGER DAN ANIMALSEX.
A6-A9 ?
WAAR ZIJN WIJ MEE BEZIG,...MIJNHEER DE BURGEMEESTER?
WAT IS DIT VOOR EEN SMERIGE WERELD!!!!
fotofoto
Helemaal geen tunnel maken, gewoon een beetje zand in dat meertje donderen, een weg eroverheen en klaar is kees. foto
maar ze kunnen toch wel een tunnel onder het meer doortrekken ofzo??
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken