Nieuws
C1000 in de problemen door prijzenoorlog

Opmerkelijk is dat C1000 eigendom is van het bedrijf Schuitema, dat weer voor 73 procent eigendom is van Ahold, het moederbedrijf van Albert Heijn. C1000 opereert wel geheel zelfstandig. Schuitema is niet blij met de publicatie. "Dat had niet gemoeten", zegt een woordvoerder. "Als een ondernemer bij Schuitema op de debiteurenlijst staat, draait de winkel niet rendabel. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld aanloopverliezen door ombouwoperaties." Verder wil hij niets zeggen.
C1000 start nu als tegengeluid een experiment met een nieuwe winkelformule, een zogenaamde 'nieuwste generatie supermarkt' in Nuenen. Daarin zijn vooral goedkope merken verkrijgbaar en rekent de klant zelf af door middel van een zelfscankassa.
dun én niet dik!
dom én niet slim! foto
Mijn UI?
Maar ben het met je eens C1000 is een prima winkel.
Ben er net even wezen kijken, die zelfscanners zijn wel goed. Verder ziet de winkel er wel strak uit. Alles oranje.
Het gemidelde gezin met 2 kinderen is per week nog geen 3 euro goedkoper uit. Betekend wel dat veel (frannchise) supermarkten en leveranciers het moeilijk hebben en dat een aantal 10.000den banen geschapt zijn... allemaal voor een besparing van 150 euro per jaar die de meeste mensen best kunnen missen.... (degene die dat niet kan missen gaat toch wel naar de Aldi)
Door die banen schapperij kost deze prijzen oorlog als nog een boel geld
flauw maar foto
overigens is het niet alleen C1000 he, Laurus is ook in de shit. alleen aangezien Ahold zoveel aandelen in Schuitema heeft is het natuurlijk wel een beetje ironisch dat juist C1000 er last van moet hebben.
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Overigens heeft Schuitema geld zat. Bij Schuitema loopt het als een tiet. Schuitema liet zich overnemen door Ahold, zodat het niet in buitenlandse handen kon vallen. Er zijn toen duidelijke afspraken gemaakt, dat Ahold niets zeggen zou hebben over Schuitema en de formules van Schuitema. Ahold haalt alleen winst van Schuitema en verder niets.
Een paar redenen: niet zoveel geld kwijt, kost niet zoveel geld, is niet duur, betaalt er geen hoge prijzen, is goedkoop, bespaart geld, is geld besparend, betaalt er niet zoveel, prijzen zijn niet zo hoog en natuurlijk .....
foto
Terwijl bij Rijnhaven eigenlijk alleen maar arme gezinnen en studenten wonen..
U word hier lekker gematst! foto
In Oud Beijerland, waar de rijkere wonen, is de c1000 niveau: Bas van der Heijden..lekker goedkoop..
Snapt u het?
Doei C1000 foto
O.T.T.
Ik heb ruim 9 jaar voor de C1000 gewerkt en ze gewaarschuwd dat er fouten in hun systeem zitten. Het is niet alleen die prijzenoorlog, ze nemen niet de moeite meer de klanten te binden. Dit heeft vooral effect bij de filialen die vroeger A & P waren. Deze stonden garant voor kwaliteit, maar zijn sinds de overname van C1000 er erg op achteruit gegaan, zowel ten opzichte van hun personeel, als wel ten opzichte van de klanten.
In het filiaal waar ik destijds werkte kreeg ik enkele honderden klachten over de supermarkt, terwijl het daarvoor altijd geweldig was, gezellig, bijna nooit wat te klagen (klagende klanten heb je altijd), maar dat sloeg om bij een nieuwe manager, die beweerde dat het overal het beleid was, wat hij ging hanteren. Gevolg: omzet omlaag, minder personeel (en dan was de prijzenslag nog niet eens begonnen!), dus ja...ik vraag me af of er niet meer zaken slecht geregeld zijn.
Als iedereen zijn prijzen drukt, zal de winst ook weer iets toenemen (gemiddeld gezien over de NL economie) en zal de markt aansterken... maarja allemaal die vieze aasgieren die gewoon de gulden gelijk hebben gesteld aan de Euro en daarmee de hele economie verpesten foto
Eigenlijk zou iedereen de hele horeca moeten bannen, maar goed daar gaat t nu niet over foto
Ik ben wel goedkoper uit in de supermarkt dan zo'n jaar geleden.
Maar de supermarkt is nog steeds 75 % duurder dan in 2000.
Laatst zag ik wat oude bonnetjes van 2000 en ben eens aan het vergelijken
geslagen vandaar. Dus waarschijnlijk vullen diverse managers hun zakken weer flink.
Maar voor grote boodschappen ga ik nog steeds naar de Dirk v/d Broek (voorheen JB), die is gewoon 2x goedkoper dan de C1000.
Ik vind de C1000 nog steeds veel te duur.
Ow ja, ze kunnen dan ook meer zelf gaan bepalen wat wij klanten willen hebben omdat veel supermarkten dan van de radar zijn verdwenen.
Ik denk trouwens dat Aldi en Lidl daar roet in gaan gooien, beide nemen namelijk wat meer A-merken in hun assortiment, ook in de nabije toekomst. Albert Hein kan dan wel de grote jongens aan zoals Edah en C1000 omdat deze een vergelijkbare marketing hebben maar zal waarschijnlijk wat meer problemen krijgen met Aldi en Lidl.
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
mischien moeten we het communisme dan ook maar gelijk weer invoeren.
Het prijspeil van de supermarkt ligt nu op het niveau van voor de invoering van de euro en dat vind ik prima.
b) de supermarkt prijzen liggen nu op het niveau van voor de euro.
c) als iedereen zijn prijzen drukt neemt de winst niet toe, integendeel.
d) het is makkelijk de horeca de schuld te geven terwijl die er ook niet altijd iets aan kan doen. In dezelfde tijd zijn personeelslasten toegenomen en is de inkoopsprijs van het bier toegenomen.
Het komt ook verdacht vaak goed uit de test... En dan is het ook nog eens goedkoper.
Daarom dus dat ik liever 10km om rijd voor een Lidl dan naar de c1000/Edah/A.H. loop die bij mij om de hoek liggen.
En het heeft geen flikker met communisme te maken, maar het machtsmisbruik van een grote supermarktketen mag best aan regels gebonden zijn, deze supermarkt oorlog heeft alleen maar nadelen en er is geen consument die zich dat beseft, of wel beseft maar te egoistisch is om te begrijpen dat er meer is dan "hoe kom ik zo goedkoop mogelijk aan mijn bier"
C1000 ligt kwa prijs op AH hoogte
Maar, bij de C1000 is:
a) groente is op de meeste momenten onacceptabel slechte kwaliteit.
b) over de kwaliteit van de slagerij wil ik al helemaal niet spreken, maar als ik het zou moeten vergelijken dan zie ik op de onderzoekstafel van CSI - Las Vegas lekkerder vlees liggen.
c) Aanbiedingen worden achtergehouden voor buren vrienden en bekenden van de medewerkers.
d) ze presteren het zelfs om aanbiedingen tot 1,5 euro duurder te maken dan in de normale schappen.
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
Nou hopen dat mn contract daar verlengd wordt. foto
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Of een Dirk ervoor in de plaats zou leuk zijn , toch nog altijd de goedkoopste supermarkt met a merken.
Maar eh, hehe, das de eerste..welke volgt? Daar gaat die hele oorlog om, het uitconcurreren...dat t al niet eerder gebeurd is..
Anyway, resterende winkelketens...gewoon doorgaan, beter voor onze portemonee! foto
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
Misschien moeten ze daar eens op ander schoonmaakmiddel overstappen foto
a) Bij ons in de winkel is de groente van goede kwaliteit, ik hoor klanten nooit erover klagen. Tuurlijk zit er wel eens een rotte appel of een schimmelende druif in een verpakking maar je kunt ook niet alles traceren.
b) Veel mensen komen naar onze slagerij wegens de goede kwaliteit van het vlees. Ik sprak laatst nog met een slagers keurmeester en die zei ook nog tegen mij dat wij goede kwaliteit vlees hadden liggen!
c) Aan aanbiedingen achterhouden doen wij niet. Aanbiedingen zijn voor de klanten en wanneer familie/vrienden ook willen moeten zij maar net als de klanten het in de winkel gaan kopen. Achterhouden is achterbaks.
d) Aanbiedingen duurder? Lijkt me heel sterk, gezien de normale en aanbiedingsprijs altijd samen op het aanbiedingspapier staan. Klanten kunnen dan zelf controleren en als ze dan naar het schap gaan zullen ze ook zien dat de prijzen inderdaad overéénkomen, dus de aanbieding goedkoper is dan normaal.
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
Daarnaast vraag ik me af of deze prijzen oorlog economisch wel een positieve invloed heeft op nederland! Ik denk dat deze prijzenoorlog voor ons als individu wel gunstig is, maar niet zo zeer voor de samenleving. Kijk nu naar wat pijenenburg en grolsch hebben moeten doen om een paar redelijke verkoops voorwaarden af te dwingen, dat is toch idioot?
Ik doe dat al maanden in de Hoogvliet-supermarkt.
En voor al die moraalridders die gelijk gaan lopen ouwehoeren: Het zijn niet de boodschappen die je financieel slopen, het zijn de kosten die je maakt met zaken als: te dure vakanties, te dure aankopen, te dure abonnementen, te dure auto, teveel kinderen (eigen schuld, geen medelijden) etc. etc..
Maar ojee, als het om de boodschappen gaat is het meteen janken en huilen om die paar klotecenten die iedereen met een normale baan best kan missen.
Kortom, wat is nu het probleem?
c1000 is en blijft mijn winkel, lekker vlees, lekkere groenten, geen fratsen!
zie bijvoorbeeld:
http://www.horecainkoop.nl/Consumentenprijsindices.htm
http://www.schuitema.nl/d(...)id=113&contentID=286
a) ze doen competitie met zichzelf , door C1000
b) ze zouden helemaal niet aan prijzen moeten denken maar aan kwaliteit, want AH associeer ik met kwaliteit en niet met prijzen
c) AH is misschien groot in Nederland, Casino en met name Aldi hebben veel, veeeel diepere zakken. De financien van Aldi zijn tig maal zo groot als die van AH.
Het verbaast mij keer op keer waarom Albert Heijn nou juist op prijzen competitie doet. De Aldi en Lidl proberen te verslaan is bij voorbaat zinloos. Want die hebben prijsvechten uitgevonden. Aldi en Lidl geven nada komma nop uit aan de winkel en dat geven ze door. AH is een nette winkel, dat kost meer, maar waarom dan zo op de prijs? De trouwe klanten van AH gaan voor kwaliteit en leggen er heus wel iets meer voor neer.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken