RMO: term 'allochtoon' moet verdwijnen

Nederland • 08-05-2012 @ 09:02 •   dm DJMO (Monique)
print 

De begrippen 'autochtoon', 'westerse allochtoon' en 'niet-westerse allochtoon' moeten niet meer door de overheid worden gebruikt. Ook de categorieën 'eerste' en 'tweede generatie' moeten worden geschrapt. Daarvoor pleit de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO) dinsdag in een brief aan demissionair minister voor Immigratie en Asiel Gerd Leers.

Volgens de raad telt niet de afkomst maar de toekomst. Etnische categorisering is daardoor overbodig. In de Gemeentelijke Basis Administratie moet voortaan alleen staan waar migranten zijn geboren en niet waar de ouders vandaan komen.

Voor de statistieken moet de overheid voortaan gebruik maken van de termen 'geboren in Nederland' en 'geboren in het buitenland' als het gaat om het geboorteland. Als het gaat om de nationaliteit moet gesproken worden over 'Nederlanders' en 'vreemdelingen'.

Overigens vindt de raad dat iedereen in de samenleving vrij is om te spreken in etnische termen. Voor de overheid zouden er echter duidelijke begrenzingen zijn.


Bron: Novum


7090 views / 119 reacties
Reacties op dit bericht
83  van 119 reacties op deze pagina. (17 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2
userIcon
Nederlanders en vreemdelingen maak er dan nog iets zoals Nederlanders en immigranten van ofzo
userIcon
mogen de negerzoenen dan wel weer?
userIcon
quote:
en 'geboren in het buitenland' als het gaat om het geboorteland.
gewoon terug naar buitenlander.... is korter
userIcon
gewoon allochtoon houden dus.

nieuwe nederlander
medelander
Goed plan, zo lijken de statistieken een stuk rooskleuriger natuurlijk. Faalhazen, beestje bij het naampje noemen is juíst goed voor de statistieken; zo kan er adequaat op gehandeld worden. Al zou je dat nu ook niet zeggen..

Gebruik in Opsporing Verzocht dan ook "iets minder blank" ipv. lichtgetint. Is zo stigmatiserend.
userIcon
Vreemdeling? Sorry hoor blijf mij dan maar allochtoon noemen,onzinnig allemaal
userIcon
Vreemdelingen... die verdwaald zijn zeker?
Kop in de grond steken en zo lossen de problemen met allochtonen vanzelf op
Betutteling allemaal.
Verschilt per persoon, de ene is duidelijk een allochtoon en de andere is zo ingeburgerd dat het een nederlander is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]
gewoon terug naar buitenlander.... is korter
dit dus, zoals men in de boeren gebieden altijd bleef zeggen, buut'nlanders
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]
gewoon terug naar buitenlander.... is korter
Er is een wezenlijk verschil tussen die twee termen
userIcon
Welk een nonsens om louter descriptieve termen te schrappen. Bezuinig maar weg dat hele RMO
Pff een koekoek blijft toch ook gewoon een koekoek, ook al is hij in een ander nest geboren? Geef het de naam die het heeft, dat er een negatieve lading aanhangt komt door de negatieve berichten hieromtrent. Zo zijn er de afgelopen jaren al diverse namen verzonnen, maar levert verandering wat op? Helemaal niets. Ga dan wat doen dat allochtoon een positiever beeld krijgt.
userIcon
Altijd dat pseudo eufemisme, hebben ze niet door dat mensen nou eenmaal willen categoriseren?
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:03 schreef DJMO het volgende:
Nederlanders en vreemdelingen maak er dan nog iets zoals Nederlanders en immigranten van ofzo
Nee. Vreemdeling is de gangbare (en de juiste) term voor mensen die geen Nederlander (die nationaliteit niet hebben) zijn maar wel in Nederland verblijven. Die term gebruiken wij dus al.

Om de verwarring vervolgens groter te maken hebben wij besloten om naast vreemdelingen ook de Nederlanders nog op te delen op basis van afkomst. Namelijk autochtoon en (niet) Westerse allochtoon, terwijl dit allebei Nederlanders zijn. Een Libiër die een verblijfsvergunning asiel heeft, is nog steeds een vreemdeling en geen Nederlander, maar in de ogen van een Nederlander een allochtoon, wat suggereert dat hij gelijk is aan Nederlander van Marokkaanse afkomst die ook allochtoon genoemd wordt. Maar die niettemin geen vreemdeling, maar een Nederlander is.

Verwarrend? Ja, verwarrend.
userIcon
Als het RMO zò ver buiten de werkelijkheid staat kan het RMO het beste verdwijnen.
userIcon
"Volgens de raad telt niet de afkomst maar de toekomst."

prima, dan gaan we ze wel weer groeperen onder 'toekomst-loos'?
Dan verbieden / vervangen we dat over 2 jaar weer.
userIcon
ok.

ok dan vervangen we het woord en melden we altijd op een leuke manier de afkomst


mevrouw a. de b., zo zwart als de nacht en met een achterwerk dat niet in een aygo past, is gisteravond aangehouden wegens het uitschelden en bespugen van een agent.


ben geen racist maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

we kunnen ook gewoon weer neger, arabier enzo gaan gebruiken. zijn ook geen beledigingen. maar ja dat mocht gister wel vandaag niet meer. we verzinnen een term en na een paar jaar is dat beledigent en moet je een nieuwe term gebruiken. welke termen gebruikten we 80 jaar geleden? dan gebruiken we die weer. ik denk alleen dat je dan bij roetmop enzo uitkomt.
vind niet dat de TERM moet verdwijnen..........
Statistieken moeten betrouwbaar zijn. Als bijvoorbeeld in verschillende steden groepen volledig losgeslagen jongeren zijn waarbij een belangrijk gemeenschappelijk kenmerk is dat deze groepen losgeslagen jongeren een voornamelijk marokkaanse achtergrond hebben dan is dit een zeer belangrijk gegeven in het werken naar een oplossing.
userIcon
Ik zou toch liever een allochtoon dan een 'vreemdling' zijn. Maar ik vroeg me ook al af wanneer men ooit van het stempel 'allochtoon' af komt, je hebt tegenwoordig al de derde-vierde generatie hier en ze worden nog steeds allochtoon genoemd terwijl ze hier zijn geboren en getogen. Ooit moet je toch van dat stempel af zijn, president Obama noemen ze ook geen allochtoon.
quote:
Volgens de raad telt niet de afkomst maar de toekomst.
Politiek correct gelul. Opbokken met die RMO.
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:12 schreef kakner2 het volgende:
Kop in de grond steken en zo lossen de problemen met allochtonen vanzelf op
Ja gelukkig wel, kwestie van geduld.
Mensen uit andere delen van de wereld is van alle tijden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:23 schreef ElectricEye het volgende:
[..]

Dibi is GEEN 'gewoon Nederlander'!
Dibi is luid en duidelijk een Marokkaan die er alles aan wil doen om autochtonen te dwingen meer en meer allochtonen op te nemen en ze hun eigen ding te laten doen in onze samenleving. Als dat niet lukt, noemt-ie hen die er tegen zijn een racist of refereert hij aan onze koloniale geschiedenis.
Kom op, natuurlijk is Dibi een gewone Nederlander, hij loopt hier net zo lang rond als zijn leeftijdsgenoten. Er een andere mening op nahouden maakt je niet meer of minder Nederlander.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heeft niets met statistiek te maken en alles met politiek correcte bullshit.

Door de aanduiding voor allochtonen te veranderen, creëer je simpelweg een nieuw woord met een negatieve lading. Er zullen altijd bekrompen, racistische en xenofobische mensen zijn die de huidige benaming gebruiken met een negatieve betekenis.
Het heeft juist alles met de statistiek te maken.
Dit zijn de termen waar het CBS mee werkt!
Deze gegevens worden gebruikt voor allerlei onderzoeken.
Je kunt nu zien dat in postcode gebied 2525 (Schildersbuurt-West in Den Haag) 92.4% allochtoon in, waarvan 85.3% niet westers.
Dat kan dan niet meer worden achterhaald, waardoor de statistieken rooskleuriger worden.
userIcon
Ach gut ze hebben iets nieuws bedacht om de problematiek te verhullen
Het is nog wel het meeste triest dat er mensen grof betaald krijgen om deze bullshit te bedenken.
userIcon
quote:
Volgens de raad telt niet de afkomst maar de toekomst.
Dus een asielzoeker die zich hier gedurende zijn asielaanvraag schuldig maakt aan beroving moord of verkrachting moet zijn verblijfsvergunning krijgen op basis van de toekomst?

Want stel je voor zeg dat deze asielzoeker nog een bovenste beste brave burger wordt
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heeft niets met statistiek te maken en alles met politiek correcte bullshit.

Door de aanduiding voor allochtonen te veranderen, creëer je simpelweg een nieuw woord met een negatieve lading. Er zullen altijd bekrompen, racistische en xenofobische mensen zijn die de huidige benaming gebruiken met een negatieve betekenis.
En hoe zou men dan toch aan dat negatieve komen aangezien onze nieuwe medelanders louter positief in het nieuws verschijnen en zij natuurlijk het braafste allochtoontje van de klas zijn?
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:33 schreef gewoonmeppen het volgende:
[..]


Het heeft juist alles met de statistiek te maken.
Dit zijn de termen waar het CBS mee werkt!
Deze gegevens worden gebruikt voor allerlei onderzoeken.
Je kunt nu zien dat in postcode gebied 2525 (Schildersbuurt-West in Den Haag) 92.4% allochtoon in, waarvan 85.3% niet westers.
Dat kan dan niet meer worden achterhaald, waardoor de statistieken rooskleuriger worden.
Daarom pleit ik er al een tijdje voor om bij zulke statistieken de (culturele) afkomst nog preciezer te beschrijven. Alleen "allochtoon" is nog te vaag. Men kan kijken of er iets is in de cultuur dat voor een bepaalde misdaad zorgt, en je kunt de doelgroep(en) voor preventie en voorlichting veel effectiever vaststellen.

Maar ja, als je wilt dat justitie en overheid zo effectief mogelijk werken, dan ben je kennelijk een racist.
Hoe gaat dit nu weer aflopen?
Krijgen wij straks te maken met apartheid zoals dat bij islamieten al zeer gebruikelijk is? Krijgen we daarmee ook die Suid-Afrikaanse toestanden? Die hebben de christelijke gemeenschappen daar destijds ingevoerd omdat de swartman veel minder was dan de blank, en er dus wijken waren waar stond op borden: Alleen vir blankes, of Nur vir blankes, beide opschriften kon je destijds in Suid-Afrika overal tegenkomen.

Krijgen we die toestanden nu ook hier of wordt het een normale leefgemeenschap die verscheidene religies inhoud en waar de ongelovige net zo zal zijn als de gelovige?
Krijgen we nu dat er naar Nederlandse normen opgevoed gaat worden of maakt het niets uit of inwoners naar normen en waarden van hun religie en afkomst worden opgevoed tegenover de nederlandse normen en waarden?
Want er is verschil, heel duidelijk verschil, en dat verschil kan op bovengenoemde apartheid uitdraaien, zoals je op de wegen richting Mekka kunt waarnemen op de borden over de grote wegen.

Derhalve is het geleuter in de ruimte om de termen allochtoon/autochtoon te gaan weren.
userIcon
Hoezee, nog meer taboe's.
Hmm mischien een idee om de RMO op te doeken aangezien ze tijd genoeg hebben om aan dit soort dingen te spenderen.
Wat een bezigheid allemaal.....
userIcon
Not this shit again! Allochtoon in de media = (99%) Marokkaan, de rest zijn Nederlanders.

(Zeg ik als in Suriname geboren Nederlander, geboorteland heeft er niets mee te maken, gaat er om hoe je je gedraagt.)
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]
gewoon terug naar buitenlander.... is korter
^^ Dat. Maar "buitenlander" mag al heel lang niet meer gebruikt worden omdat het zo negatief klinkt. Hetzelfde heeft allochtoon nu ook... En straks geldt hetzelfde voor "geboren in het buitenland" (iets wat nu nog helemaal niet slecht klink, dat zijn 6.5 miljard mensen).
Wanneer snappen die politiek correcte ambtenaren nou eens dat het niet de naam van het beessie is, maar het beessie zelf wat de negatieve klank veroorzaakt?
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]

^^ Dat. Maar "buitenlander" mag al heel lang niet meer gebruikt worden omdat het zo negatief klinkt. Hetzelfde heeft allochtoon nu ook... En straks geldt hetzelfde voor "geboren in het buitenland" (iets wat nu nog helemaal niet slecht klink, dat zijn 6.5 miljard mensen).
Wanneer snappen die politiek correcte ambtenaren nou eens dat het niet de naam van het beessie is, maar het beessie zelf wat de negatieve klank veroorzaakt?
Als je alleen het woord : 'Lichtgetint', al gebruikt staan er al mensen op hun achterste benen. De overeenkomst met boeven als overvallers en oplichters die lichtgetint zouden kunnen zijn komt hun dan de oren uit.
Hoeveel procent is er daarvan ook alweer lichtgetint?
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:59 schreef suizebol het volgende:
[..]

Als je alleen het woord : 'Lichtgetint', al gebruikt staan er al mensen op hun achterste benen.
Maar ook daar zit "inflatie" in... Zo is Obama van lichtgetint tijdens de verkiezingen opeens neger geworden!
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:12 schreef E-Lise het volgende:
Vreemdelingen... die verdwaald zijn zeker?
Maar strooien ze ook iets lekkers, in één of andere hoek?
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:45 schreef suizebol het volgende:
Hoe gaat dit nu weer aflopen?
Krijgen wij straks te maken met apartheid zoals dat bij islamieten al zeer gebruikelijk is? Krijgen we daarmee ook die Suid-Afrikaanse toestanden? Die hebben de christelijke gemeenschappen daar destijds ingevoerd omdat de swartman veel minder was dan de blank, en er dus wijken waren waar stond op borden: Alleen vir blankes, of Nur vir blankes, beide opschriften kon je destijds in Suid-Afrika overal tegenkomen.

Krijgen we die toestanden nu ook hier of wordt het een normale leefgemeenschap die verscheidene religies inhoud en waar de ongelovige net zo zal zijn als de gelovige?
Krijgen we nu dat er naar Nederlandse normen opgevoed gaat worden of maakt het niets uit of inwoners naar normen en waarden van hun religie en afkomst worden opgevoed tegenover de nederlandse normen en waarden?
Want er is verschil, heel duidelijk verschil, en dat verschil kan op bovengenoemde apartheid uitdraaien, zoals je op de wegen richting Mekka kunt waarnemen op de borden over de grote wegen.

Derhalve is het geleuter in de ruimte om de termen allochtoon/autochtoon te gaan weren.
Wat is jouw definitie van een gelovige versus een ongelovige?
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:04 schreef wise het volgende:
gewoon allochtoon houden dus.

nieuwe nederlander
medelander
<Iedere-nieuwe-benaming-die-door-toedoen-van-representanten-van-de-groep-zelf-in-no-time-een-slechte-naam-heeft>
userIcon
Prima, afschaffen die termen, maar dan ook niet meer je afkomst gebruiken of misbruiken om te roeptoeteren in de media.
Gastarbeider is dat een optie??? Misschien dat er dan een onderliggende boodschap overkomt, je komt hier om te werken, dan ben je gast en als je geen werk meer hebt ga je terug naar huis waar het leven altijd beter lijkt te zijn (althans dat hoor ik altijd, geen mooier en beter land als Marokko, Turkije en nog meer verweglanden)
Allochtoon is afgeleid uit het oud-grieks en betekent 'ander land'. Dat dekt de lading toch? Niet zo zeuren allemaal, dat is slecht voor je bloeddruk
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 10:15 schreef IBAZ het volgende:
[..]

Wat is jouw definitie van een gelovige versus een ongelovige?
De gelovige gelooft slechts. Deze probeert de medemens te overtuigen van zijn geloof en daartoe te bekeren, wat je nu Anno 2012 nog dagelijks kan meemaken, in zijn ogen is de ongelovige vaak minderwaardig. De gelovige stoort zich vaak aan de ongelovige, om het werken of sporten op zondag bijvoorbeeld.

De ongelovige weet vaak meer en probeert zijn vaak gestudeerde en bewezen standpunten teberde te brengen, wat de gelovige meestal niet accepteert.
Sport en werkt met plezier ook op zondag heeft vaak dieper nagedacht en tolereert de gelovige die op zondag rustdag wil houden.

Ik zal het dan niet hebben over het ijdele gebruik van de naam van de door gelovigen aanbedenen. Dat zou een eindeloze geschiedenis worden.

[ Bericht gewijzigd door suizebol op dinsdag 8 mei 2012 @ 10:31 ]
Een "medelander" probeerde mij bewust in de kreukels te rijden met karten van het weekend, noemde hem een achterlijke aap en gelijk zn "mattie" groep op mijn nek
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 10:25 schreef suizebol het volgende:
[..]

De gelovige gelooft slechts. Deze probeert de medemens te overtuigen van zijn geloof en daartoe te bekeren, wat je nu Anno 2012 nog dagelijks kan meemaken, in zijn ogen is de ongelovige vaak minderwaardig. De gelovige stoort zich vaak aan de ongelovige, om het werken of sporten op zondag bijvoorbeeld.

De ongelovige weet vaak meer en probeert zijn vaak gestudeerde standpunten teberde te brengen, wat de gelovige meestal niet accepteert.
Sport en werkt met plezier ook op zondag heeft vaak dieper nagedacht en tolereert de gelovige die op zondag rustdag wil houden.

Ik zal het dan niet hebben over het ijdele gebruik van de naam van de door gelovigen aanbedenen. Dat zou een eindeloze geschiedenis worden.
Een gelovige weet meer? Juist minder, omdat ze gehersenspoeld worden. Het zijn een soort van autisten met kennis van 1 onderwerp en wars van algemene ontwikkeling en nieuwsgaring.
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 10:28 schreef PowerIsForTheOne het volgende:
[..]
fixed
Denk je er ook over na?
userIcon
de term "untermenschen" gaat weer gebezigd worden.
userIcon
Dit is toch beleid uit de jaren tachtig? Als iets een slechte naam heeft verander je de naam?
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 10:28 schreef PowerIsForTheOne het volgende:
[..]
fixed
Ja, het is echt een stuk duidelijker nu.
userIcon
pas op hoor straks kwetsen we ze weer
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 10:35 schreef PowerIsForTheOne het volgende:
[..]
Hoe iemand als jou zo in hokjes kan denken? Ja het is en blijft mij een raadsel wat er mis is met jou
Er is niets mis met mij, maar wél met jou.
Ik tolereer jou en jouw geloof, daarom mag ik er wél op wijzen hoe ver dat mis is. En dat is behoorlijk ver geloof mij maar.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]

^^ Dat. Maar "buitenlander" mag al heel lang niet meer gebruikt worden omdat het zo negatief klinkt. Hetzelfde heeft allochtoon nu ook... En straks geldt hetzelfde voor "geboren in het buitenland" (iets wat nu nog helemaal niet slecht klink, dat zijn 6.5 miljard mensen).
Wanneer snappen die politiek correcte ambtenaren nou eens dat het niet de naam van het beessie is, maar het beessie zelf wat de negatieve klank veroorzaakt?
Het klopt ook niet, wanneer je in Nederland bent geboren en een Nederlands paspoort hebt ben je geen buitenlander. Het domme van het woord allochtoon is dat het buitenlanders en mensen van buitenlandse afkomst met een Nederlandse paspoort op één hoop gooit. Kunnen we die laatste niet gewoon "Turkse Nederlander," "Poolse Nederlander" of "Marokkaanse Nederlander" noemen?
userIcon
dus als je met 2 volbloed Nederlandse ouders in buitenland geboren word, bv door te vroege geboorte tijdens vakantie, ben je in 1x een buitenlander
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 10:53 schreef spoorrails het volgende:
dus als je met 2 volbloed Nederlandse ouders in buitenland geboren word, bv door te vroege geboorte tijdens vakantie, ben je in 1x een buitenlander
Dan ben je gewoon een Nederlander/autochtoon denk ik.
userIcon
Sowieso vind ik het gelul om de term af te schaffen én om die arbitraire grens van wel/niet-Nederlander bij de 2e/3e/enz generatie te trekken.

Er zijn buitenlanders van de 1e generatie die hier beter ingeburgerd zijn dan buitenlanders van de 3e of 4e generatie; voor mij is iemand Nederlander als hij/zij:

- De taal redelijk tot goed beheerst (en niet alles 'dingeh' of 'datte' hoeft te noemen)
- Weet wat wij Nederlanders normaal/sociaal vinden en zich daarnaar gedraagt (dus niet wilekeurige meisjes voor kankerhoer uitschelden, niet gaan ragen in de supermarkt als je iets te duur vindt, niet onredelijk zeiken over bepaald eten/drinken dat je niet aanstaat vanwege je cultuur)
- Je een beetje redelijk contact hebt met de Nederlandse maatschappij (dus niet de hele dag thuis blijven zitten of alleen maar naar Chinese/Turkse/Marokkaanse winkels e.d. gaan)

Voorbeeld Maxíma is in principe 1e generatie, maar haar zie ik gewoon als Nederlander, en heel wat meer dan sommige tieners van de 3e generatie die bovenstaande allemaal nog niet beheersen...
Goed idee. Helemaal voor.

Als je de term 'allochtoon' blijft houden tot in de zoveelste generatie, doe je ook net of het mensen zijn met andere verantwoordelijkheden, of die andere dingen nodig hebben.
En dan krijg je van die idiote plannen om speciale psychische zorg voor allochtonen te organiseren (psychologen moeten toch hun eigen markt creëren). Of dat er speciaal onderwijs voor allochtone kinderen moet komen.

Of er wordt gezegd dat allochtonen zwaarder gestraft moeten worden. Iedere crimineel moet zwaarder gestraft worden, wat maakt het nou uit waar je opa vandaan komt?

Nederlands paspoort = Nederlander, met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen.
Geen Nederlands paspoort = buitenlander, of vreemdeling wat mij betreft, maar dat betekent dus dat je niet kan meebeslissen, je aan moet passen en het land uit geflikkerd wordt als je je misdraagt.

[ Bericht gewijzigd door jawatnouweer op dinsdag 8 mei 2012 @ 11:38 ]
Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO)......

Echt typisch zo een nutteloos adviesorgaan dat eigen problemen creëert om de financiering te verantwoorden.
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 10:34 schreef Menselijkrestje het volgende:
Dit is toch beleid uit de jaren tachtig? Als iets een slechte naam heeft verander je de naam?
Tja, we kunnen jou ook "afstammeling van holbewoner" gaan noemen, want dat ben je toch zeker?
Of de maatschappij daar beter van wordt is de vraag.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 09:03 schreef Joop_van_Amerongen het volgende:
mogen de negerzoenen dan wel weer?
altijd
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 10:11 schreef IBAZ het volgende:
[..]


Maar strooien ze ook iets lekkers, in één of andere hoek?
Ik heb geen idee, maar het woord vreemdeling associeer ik met iemand die ik niet persoonlijk ken. Dat zouden dus veel vreemdelingen zijn....
waarom weer zo moeilijk. Noem mensen met Nederlands Paspoort Burger en mensen zonder gewoon allochtoon. Klaar. Al dat gezeik over bewoordingen.
userIcon
En stel nou dat bij jongeren van een bepaalde afkomst bepaalde problematiek veel sterker speelt dan bij andere groepen. Moet de overheid die feiten dan ook negeren?
userIcon
Idd weg ermee want uiteindelijk zijn wij allemaal allochtonen. Door de wereld reizen is wat wij doen en wij schuiven continu verder. Als later de grenzen wegvallen dan maakt het niet meer uit wie jij bent, want wij gaan broeden als geen ander en wie ben jij; ik ben mens.
Mhm. Verbied het beestje bij z'n naam te noemen. Dat zal helpen.

RMO maar n's een Dikke Van Dale schenken zodat ze de betekenis van dat woord eens op kunnen zoeken? Of gaan we over op "Uitheemsen". Of "Niet-Arier" of iets anders onzinnigs?
userIcon
dus in buitenland geboren nederlander (met nederlandse ouders) is een vreemdeling?
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 12:16 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Nog zo eentje
Ik wou weer gaan trollen maar had het alleen bij suizebol gelaten
userIcon
Ik zeg nooit allochtoon. Ik vind de term buitenlanders veel doeltreffender.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 mei 2012 @ 12:16 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Nog zo eentje
Ze moeten bij jou de quote-knop eens weghalen zodat je verplicht wordt daadwerkelijk zelf wat neer te schrijven ipv alleen maar andere afzeiken.