Recordjaar voor Anne Frank Huis

Nederland • 02-01-2012 @ 12:46 •  Redactie
print 

Het Anne Frank Huis in Amsterdam heeft vorig jaar met ruim 1,1 miljoen bezoekers een recordaantal mensen ontvangen. Het museum aan de Prinsengracht trok vijftigduizend bezoekers meer dan in 2010, het vorige recordjaar, zo liet het maandag weten.

Het toegenomen aantal bezoekers is volgens het museum mede te danken aan de ruimere openingstijden. Het grootste deel van de bezoekers was jong en 85 procent kwam uit het buitenland.

Het pand waar Anne Frank zich tijdens de Tweede Wereldoorlog schuilhield is sinds 1960 toegankelijk voor publiek. Het is al jaren het drukst bezochte grachtenpand van Amsterdam. De joodse familie Frank gebruikte het achterhuis in het gebouw twee jaar als schuilplaats.


Bron: Novum


2758 views / 15 reacties
Reacties op dit bericht
15  van 15 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 12:48 schreef Stefan het volgende:
Ik was er laatst, maar ze was niet thuis.

SPOILER
grap gejat van een cabaretier, weet niet welke
Oh dat is jammer, ik krijg nog geld van d'r


Nee ik ben er nog nooit geweest sowieso ben ik nog nooit geweest op plekken in Nederland wat overspoelt wordt door hordes buitenlandse toeristen die de hele dag niks anders doen dan door de zoeker van hun te dure camera kijken.
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 12:48 schreef Stefan het volgende:
Ik was er laatst, maar ze was niet thuis.

SPOILER
grap gejat van een cabaretier, weet niet welke
Mijn opa was er ook ooit, toen was ze er zogenaamd ook niet .
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 12:48 schreef Stefan het volgende:
Ik was er laatst, maar ze was niet thuis.

SPOILER
grap gejat van een cabaretier, weet niet welke
ze zat in de achterkamer.joh
userIcon
Het is nu winter maar het voorjaar is al begonnen.

http://www.nu.nl/wetensch(...)012-al-begonnen.html
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 13:00 schreef Buuurvrouw het volgende:
[..]


ze zat in de achterkamer.joh
En om buiten te geraken moest ze zeker uit de kast komen?
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 12:59 schreef Teutoon het volgende:
Je zou bijna het woord 'attractie' in de mond gaan nemen. Het CIDI doet goede zaken.
Hoezo het CIDI? die staan toch los van het A.F. huis?
userIcon
Ik ben er nog nooit geweest. Moet ik toch eens een keer doen.
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 13:04 schreef mooi-nederland het volgende:
[..]


Hoezo het CIDI? die staan toch los van het A.F. huis?
Sommige mensen geloven graag dat het CIDI echt overŠl achter zit.
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 12:59 schreef Teutoon het volgende:
Je zou bijna het woord 'attractie' in de mond gaan nemen. Het CIDI doet goede zaken.
Joden weten wel hoe ze ergens geld aan kunnen verdienen
userIcon
"Het toegenomen aantal bezoekers is volgens het museum mede te danken aan de ruimere openingstijden."

De toerist heeft in Amsterdam op het moment ook echt ruim de keuze welk museum hij kan bezoeken...
userIcon
quote:
Op maandag 2 januari 2012 @ 13:30 schreef Pinobot het volgende:
Bij de volgende volkerenmoord ook alle dagboeken innemen a.u.b.
Jij wil ook nog geld verdienen aan de volkerenmoord?
man Stefan (Redactie Frontpage) 02-01-2012 @ 16:08 fotoboek no homepage
userIcon
quote: