VVD wil internetverkeer controleren

Digital & Games • Geschreven door Stefan op 28-05-2010 @ 13:50
print 

Als het aan VVD-kamerlid Fred Teeven ligt wordt al het internetverkeer binnenkort gecontroleerd om zo te kijken wie er software, films en muziek downloadt. Teeven zei dat in een speciaal downloaddebat donderdag.

Teeven vindt dat een downloadverbod alleen werkt als er wordt gehandhaafd. Op die manier zal 85 procent van mensen die illegaal spul downloaden al meteen afhaken, aldus Teeven. De VVD'er wil nog net geen blackbox in elke woonkamer maar wil wel op afstand volgen wat internetters zoal doen online. De SP is ook voor een downloadverbod maar ziet niks in handhaving.

Andere partijen vinden handhaving bij een downloadverbod een inbreuk op privacy. Groenlinks wil zelfs dat auteursrechten worden ingekort. "97 procent van de investeringen wordt in de eerste jaren al terugverdiend." Alle partijen waren het er wel over eens dat de entertainmentindustrie zelf eerst moet zorgen voor een volledig legaal aanbod voor er een downloadverbod komt.


VVD-Kamerlid Fred Teeven

Bron: Tweakers


Lees ook:

» 11:02 O'Brien maakt Apple-zelfmoordparodie10
» 03/02 Hackers vallen website Grieks ministerie aan13
» 03/02 Oprichter Megaupload niet op borgtocht vrij29
» 03/02 Bono miljardair door Facebook65


delen | eKudos nujij

26224 views / 329 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 329 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
userIcon
Nou, ik wou misschien VVD te stemmen maar dat gaat nou mooi niet door.
userIcon
En daar gaat mn VVD stem
userIcon
Dat is echt een héél domme uitspraak van Teeven. Gaat stemmen kosten.
userIcon
Aha dat wordt geen VVD deze verkiezingen.
man superworm (Redactie Frontpage) 28-05-2010 @ 13:52 fotoboek homepage
userIcon
VVD -37 zetels.


Poll: VVD; stem je er nog op?
[*]Nee, nog steeds niet
[*]Eerst wel, nu niet meer
[*]Ja, ook nu
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht gewijzigd door superworm op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:01 ]
man superworm (Redactie Frontpage) 28-05-2010 @ 13:52 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:52 schreef Case4 het volgende:
Dat is echt een héél domme uitspraak van Teeven. Gaat stemmen kosten.
Hmhm, in de eerste 5 reacties al 5
userIcon
Hmmm, prettig dit te lezen voor de verkiezingen.

Gaan ze ook alle telefoonverkeer meeluisteren?
en daarom stem ik d66
Des te meer reden om op de piratenpartij te stemmen
userIcon
VVD maakt het weer wat makkelijker voor me.
man Stefan (Redactie Frontpage) 28-05-2010 @ 13:53 fotoboek no homepage
userIcon
Ik haak ook af. Geen Rutte. Wat zegt Alex over downloaden?
userIcon
Goed gedaan VVD! Je hebt mijn stem kwijtgeraakt.
userIcon
en hoe willen ze alle nederlanders zo controleren?
userIcon
Zal morgen zn excuus wel weer aanbieden blablabla
man superworm (Redactie Frontpage) 28-05-2010 @ 13:53 fotoboek homepage
userIcon
Overigens geeft Fred hier aan hoe groot zijn hoofd was vóór de dokters het overtollige water eruit lieten lopen:

userIcon
Jezus wat een dom moment om dat zo stellig te gaan verkondigen... je kunt beter zeggen dat je niet tegen bent. Mijn god wat een PR-faal...

Ik hoop voor de VVD dat ze het niet teveel van de jonge kiezer hoefde te hebben, want die zullen hier niet blij mee zijn.
Doei VVD, dus niet he.

userIcon
En hij maakt kans om na 9 juni minister van justitie te worden ...
userIcon
Tof... op de valreep verlost van de VVD...
Ik denk dat Rutte Teeven wel even gaat toespreken: "We hadden toch afgesproken dit pas NA de verkiezingen bekend te maken!!!"
userIcon
Ah bedankt zojuist de knoop doorgehakt voor me.
Wat een domme actie, dit gaat veel stemmen kosten, o.a die van mij.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:53 schreef DE_krumpel het volgende:
en hoe willen ze alle nederlanders zo controleren?
Dat is niet zo moeilijk hoor, al het internetverkeer wordt gecontroleerd door bepaalde software die zoekt naar bepaalde woorden en bestanden, als er iets illegaals lijkt plaats te vinden krijg je een waarschuwing of wordt je internetverbinding afgesloten.
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:53 schreef 3-Mx het volgende:
Des te meer reden om op de piratenpartij te stemmen
Ja, laten we op een stel nerds stemmen!
Hoop dat er niet te veel zullen afhaken, coalitie;
VVD-CDA-PVV
userIcon
Whahahaha, VVD -37 inderdaad.

Teeven, wacht nou NA de overwinning, dan pas mag je het volk echt naaien. Beloof ze nu maar gouden bergen

Wat een epic fail....
userIcon
De VVD begint nu echt door te draaien. Ze maken het nog gekker dan wat de KGB of de Stasi ooit hebben geflikt
man superworm (Redactie Frontpage) 28-05-2010 @ 13:56 fotoboek homepage
userIcon
Voor Vrijheidsbeperkende Dictatuur?
userIcon
Kut, moet ik een andere partij vinden om op te stemmen.

Balen, dit gaat ze heel veel zetels kosten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:54 schreef WPA het volgende:
Tof... op de valreep verlost van de VVD...
Ik denk dat Rutte Teeven wel even gaat toespreken: "We hadden toch afgesproken dit pas NA de verkiezingen bekend te maken!!!"
Dat dus
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:53 schreef TUFKAL het volgende:
Zal morgen zn excuus wel weer aanbieden blablabla
VVD evolueert zich langzaam naar Brein. Dus dat kan je alvast vergeten.

Ik ben meer benieuwd wat de reacties gaat opleveren van de ISP's... Voornaamste vanuit XS4all.

[ Bericht gewijzigd door Dante_Alighieri op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:32 ]
Fred Teeven wil dit, Rutte sowieso niet (althans voor de verkiezen).
userIcon
Ik ben ook niet voor downloaden, maar wat een ongelooflijk domme uitspraak van dat figuur zeg. Zal wel een undercoveragent zijn van de pvda of zo .
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:55 schreef Atoompje het volgende:
[..]

Ja, laten we op een stel nerds stemmen!
Hoop dat er niet te veel zullen afhaken, coalitie;
VVD-CDA-PVV
Ja dat wordt pas echt een ramp voor onze burgerrechten.
Ondanks dat ik geen VVD-er ben doet die vaak wel zinnige uitspraken over justitiele zaken....

maar dit is complete bagger......
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:54 schreef WPA het volgende:
Tof... op de valreep verlost van de VVD...
Ik denk dat Rutte Teeven wel even gaat toespreken: "We hadden toch afgesproken dit pas NA de verkiezingen bekend te maken!!!"
De media neemt dit toch niet echt over denk ik.
userIcon
Ware aard komt naar boven, stelletje leugenaars
userIcon
Ik zeg mijn internet abonnement echt wel af als een download bod wordt ingevoerd
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:57 schreef Atoompje het volgende:
Fred Teeven wil dit, Rutte sowieso niet (althans voor de verkiezen).
Maar je krijgt Fred er wel (jammer genoeg) gratis bij als VVD stemt.
man Stefan (Redactie Frontpage) 28-05-2010 @ 13:58 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:57 schreef Atoompje het volgende:
Fred Teeven wil dit, Rutte sowieso niet (althans voor de verkiezen).
Teeven nam plaats aan het debat namens de VVD dus hij sprak voor de VVD
man superworm (Redactie Frontpage) 28-05-2010 @ 13:58 fotoboek homepage
userIcon
Al meer dan 40 reacties en nóg geen Godwin? Ik dan maar.

Hé, Fred, smerige nazi!
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:57 schreef twentenaar het volgende:
Ik zeg mijn internet abonnement echt wel af als een download bod wordt ingevoerd
dat zou ik inderdaad doen, je verbinding hapert, er vallen woorden weg
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:57 schreef Atoompje het volgende:
Fred Teeven wil dit, Rutte sowieso niet (althans voor de verkiezen).
Het gaat erom wat de VVD wil, en die willen het wel volgens Teeven.

Hij representeerde immers die partij bij het debat.
en daar gaat mijn stem.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:58 schreef superworm het volgende:
Al meer dan 40 reacties en nóg geen Godwin? Ik dan maar.

Hé, Fred, smerige nazi!
En we hebben een Godwin


wat een lullo nekschot please
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:52 schreef superworm het volgende:
[..]
Hmhm, in de eerste 5 reacties al 5
Veel mensen waren al aan het twijfelen tussen de VVD en CDA/D66/PvdA. Ik denk dat hij hierdoor echt een flink deel van de jongere stemmers verliest
userIcon
Ach ja...HRA behouden of een filmpje downloaden. Hmmm. Lastig lastig. HRA of filmpje. Neuh. Ik ga toch maar voor de HRA.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:53 schreef Apogist het volgende:
en daarom stem ik d66
Dan gaat mijn stem toch naar een andere partij.

Misschien toch maar die piratenpartij een kans geven. Ook al hebben ze maar 1 zetel om de andere partijen op het gebied van technologie/privacy eens wat te leren!
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:53 schreef Stefan het volgende:
Ik haak ook af. Geen Rutte. Wat zegt Alex over downloaden?
Sophie in 't Veld, Europarlementarier voor D66, is zo'n beetje degene die zich het hardste inzet voor bescherming van privacy van de burger, ook op het Internet.

Dat zegt genoeg lijkt mij.
man superworm (Redactie Frontpage) 28-05-2010 @ 14:01 fotoboek homepage
userIcon
POLL!

Poll: VVD; stem je er nog op?
[*]Nee, nog steeds niet
[*]Eerst wel, nu niet meer
[*]Ja, ook nu
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
quote:

Volgens D66 moet toegang tot het internet als grondrecht worden aangemerkt. Dit moet voorkomen dat mensen kunnen worden afgesloten van internet als ze berecht worden voor illegaal downloaden.
quote:

en stemadvies mag het nog net niet heten, maar volgens Bits Of Freedom is het verkiezingsprogramma van D66 wel het beste als het aankomt op online vrijheid en privacy.


De digitale burgerrechtenbeweging komt tot die conclusie op gond van een vergelijkend onderzoek naar de programma's van politieke partijen.

Volgens Bits of Freedom (BOF) heeft D66 een ambitieuze agenda als het gaat om het privacyvriendelijk ontwerpen van toekomstige grote informatiseringprojecten. "D66 stelt concrete maatregelen voor om de inzet van grootschalige surveillancemaatregelen met voldoende waarborgen te omkleden," zo luidt het eindoordeel. Dit in tegenstelling tot het CDA dat op 8 van de 9 punten de kwalificatie 'onvrij' oploopt.

Bits of Freedom vreest dat de vrijheid op internet wordt bedreigd door de toenemende registratie en analyse van persoonlijke gegevens. Daarnaast vreest men dat de toegankelijkheid van informatie in toenemende mate zal worden beperkt.

D66 ziet de vrijheid en privacy op internet als grondrechten die onmisbaar zijn voor de zelfontplooiing van het individu. Bovendien is digitale vrijheid volgens de liberaaldemocraten van groot belang voor een transparante en democratische rechtsstaat.
Ofterwijl: D66 heeft mijn stem
userIcon
Dus... daar gaat mijn VVD stem
Wat is die Fred Teven toch een enge man
userIcon
Oh geweldig. Net als de res hier word ik hier zo nijdig van. Ik moet die vent echt niet. Wat een draaikont. Ons wel willen controleren op internet, maar aan de privacy van criminelen mag men niet komen. Gvd.
userIcon
Ik denk dat ik ook geen VVD meer ga stemmen.. Privacy is me veel te waardevol om zo ten grabbel neer te gooien.
userIcon
lol, hoezo in je eigen voet schieten...lol
userIcon
Hahaha, Meesterlijk...Ineens haken de VVD'ers af.Wel om de verkeerde reden overigens, Tal van de VVD plannen zijn een betere reden om af te haken...
userIcon
Zo zie je maar weer welke belangen bij de VVD voorop worden gesteld.\

Ik ga GroenLinks stemmen
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:55 schreef Atoompje het volgende:
[..]

Ja, laten we op een stel nerds stemmen!
Hoop dat er niet te veel zullen afhaken, coalitie;
VVD-CDA-PVV
VVD-CDA-PVV
Worden de allochtonen weggestuurd en staan ze ons over de grens uit te lachen dat we zo'n kut-regering hebben gekozen.
man RvLaak (Redactie Frontpage) 28-05-2010 @ 14:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:59 schreef Case4 het volgende:
[..]

Veel mensen waren al aan het twijfelen tussen de VVD en CDA/D66/PvdA. Ik denk dat hij hierdoor echt een flink deel van de jongere stemmers verliest
Ach, ze zullen het verkiezingsprogramma wel aanpassen... En dan consequent volhouden dat Teeven dit nooit gewild had.
userIcon
Waar moet ik nu op stemmen .
Dan toch de piratenpartij.

Als die verdraaide VVD nou eens voor mijn privacy op kwam dan was ik zelfs partijlid geworden.
Lol wat onhandig zeg. Welke doelgroep wint hier iets mee? Juist. Een hele kleine. Way to go VVD.
userIcon
Oh, dit verandert de zaak een beetje. Wilde eerst D'66 stemmen, maar enkele punten van VVD kon ik mij toch meer bij vinden. Maar door zoiets belachelijks krijgt de VVD mijn stem niet meer. Privacy is mij een te groot goed!
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:01 schreef Nieuwseling het volgende:
[..]


[..]


Ofterwijl: D66 heeft mijn stem

Jammer dat D66 wel VOOR een kilometerheffing is MET stasi kastje
Dit is echt alleen om de politiestaat te realiseren waar Teevan al zo lang op geilt. Je hebt al lang encrypted nieuwsgroepen en torrents dus downloaders houdt je er echt niet mee tegen.

Maar het is wel weer een stap naar een politiestaat
Wat een onzalig moment om zoiets voor te stellen. Ik twijfelde nog tussen PVV en VVD, maar die keuze heeft dhr. Teeven al voor me gemaakt. Fredje bedankt!
Al sinds ik mag stemmen zweef ik ergens tussen de VVD en D66. Soms kies ik voor de een, soms voor de ander. Ik neigde echt naar de VVD deze verkiezingen. Maar als ik toch besluit om voor D66 te gaan, dan komt dat in belangrijke mate door Fred Teeven. Al tijden erger ik me aan die man. Wat doet die kerel bij de VVD? Ik vind hem echt totaal geen liberaal. Als ordinaire conservatief past hij beter bij Verdonk of het CDA.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:03 schreef Vince_Taylor het volgende:
Hahaha, Meesterlijk...Ineens haken de VVD'ers af.Wel om de verkeerde reden overigens, Tal van de VVD plannen zijn een betere reden om af te haken...
Laat temeer zien wat voor een dom volk VVD stemmers zijn...

(Met uitzonderingen daargelaten... ;-))
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Sophie in 't Veld, Europarlementarier voor D66, is zo'n beetje degene die zich het hardste inzet voor bescherming van privacy van de burger, ook op het Internet.

Dat zegt genoeg lijkt mij.
Klopt. Kijk ook naar Boris van der Ham, een jong tweedekamerlid dat zich inzet voor internetrechten en privacy.


quote:

Bij media wordt soms alleen maar gedacht aan de 'oude media' zoals kranten en tv. Maar dat is achterhaald. Internet is steeds belangrijker geworden, en verdient een volwassen behandeling. In de Kamer heb ik me ingezet om internet te vrijwaren van restricties. Zelf ben ik ook zeer actief op internet.
Bron: http://www.borisvanderham.nl/politiek/media_en_internet
man JeMoeder (Moderator / Redactie Frontpage) 28-05-2010 @ 14:06 fotoboek no homepage
userIcon
VVD wil van Nederland een tweede China maken?

Doei stemmen!
Had het al eerder op T.net gelezen echt dom van VVD om dit nu te zeggen.
Ik ben een zwevende kiezer en ik heb nu een keuze minder om te maken.

VVD en PVV worden het niet meer in ieder geval.

Kijk VVD ons brood hebben we al verloren aan onze betrouwbare banken.

Je wilt toch niet onze spelen ook nog is verbieden.

P.S.

Niet alleen jongeren downloaden ik ben 29 jaar en iedereen in mijn omgeving download digibeten weggelaten. Wat een sukkels bij het VVD om je winst zo weg te geven
verliezen ze stemmen mee. Goeie zaak.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:06 schreef Oma het volgende:
Al sinds ik mag stemmen zweef ik ergens tussen de VVD en D66. Soms kies ik voor de een, soms voor de ander. Ik neigde echt naar de VVD deze verkiezingen. Maar als ik toch besluit om voor D66 te gaan, dan komt dat in belangrijke mate door Fred Teeven. Al tijden erger ik me aan die man. Wat doet die kerel bij de VVD? Ik vind hem echt totaal geen liberaal. Als ordinaire conservatief past hij beter bij Verdonk of het CDA.
Dat dus!
Fred Teven moet lekker naar Noord Korea emigreren met zijn enge plannetjes

Hij had het goed gedaan in de DDR.
userIcon
Die man is volkomen de weg kwijt.
Net zoiets als een duitser die geen woord Nederlands praat die een verbetering in de Nederlandse taal voorsteld.

Ja, dat slaat als een tang op een varken. Net zoals dit voorstel.

Die man moet verboden worden ooit nog politiek te bedrijven.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:53 schreef superworm het volgende:
Overigens geeft Fred hier aan hoe groot zijn hoofd was vóór de dokters het overtollige water eruit lieten lopen:

[afbeelding]
Beste onderschrift ooit
Voor de liefhebber: www.bof.nl, hier is ook de privacymeter te vinden...
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:58 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
dat zou ik inderdaad doen, je verbinding hapert, er vallen woorden weg
userIcon
Volgens mij is dit gelijk aan afluisteren over de telefoon, dat mag ook niet zomaar. Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Maar mijn stem hebben ze ook niet.
userIcon
Zo kennen we het VVD weer... big brother is owning you.

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:01 schreef Nieuwseling het volgende:
[..]


[..]


Ofterwijl: D66 heeft mijn stem
Dit ja.

D66 is de enige echte liberale partij van Nederland, het beste alternatief voor de VVDer die wel progressief is en wel gesteld is op zijn/haar eigen privacy! Baas op eigen PC.
userIcon
daar gaan de zetels. Hop naar de piratenpartij.
userIcon
Rutte had deze betuttel-teef beter in z'n kist kunnen laten. Dit kost ze een berg stemmen.
userIcon
Precies de reden dus waarom ik D66 stem. Ik ben ideologisch misschien wel meer voor de VVD, maar zolang Fred Teeven binnen plaats 1 tot en met 80 op de kieslijst staat, kunnen ze naar mijn stem fluiten.
Teeven, jij ongelooflijke taart.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:01 schreef Nieuwseling het volgende:
Ofterwijl: D66 heeft mijn stem
Ja duhh... D66... dan krijg je alsnog een VVD regering...
Als de VVD een partij voor de vrijheid was, was er geen PVV nodig geweest.

VVD weg ermee.
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:57 schreef tralalala het volgende:
[..]


De media neemt dit toch niet echt over denk ik.
Dan tip je de media, .
userIcon
VVD
Ga ik dus zeker niet op stemmen.
En iedereen op Fok.nl is het eens met elkaar het is een wonder dit gaat stemmen kosten.
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:59 schreef InFlames het volgende:
wat een lullo nekschot please
ik moest lachen
man superworm (Redactie Frontpage) 28-05-2010 @ 14:11 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:09 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]

Dan tip je de media, .
http://www.google.nl/search?q=teeven&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbo=u&tbs=nws:1&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wn
wij zijn vooralsnog de eerste en enige
100  van 329 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 11:02 O'Brien maakt Apple-zelfmoordparodie10
» 03/02 Hackers vallen website Grieks ministerie aan13
» 03/02 Oprichter Megaupload niet op borgtocht vrij29
» 03/02 Bono miljardair door Facebook65


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden