Seksuele handelingen door verplegend personeel in de zorg zijn niet normaal. Dat is de boodschap die beroepsorganisatie Nu'91 wil uitdragen in een campagne die morgen van start gaat. Directe aanleiding voor de campagne was een klacht van een studente Verpleegkunde die door een cliënt gevraagd werd hem af te trekken.
De 24-jarige studente liep mee met een van de zeven verzorgers van de man, die alleen zijn ogen en mond kan bewegen. De man gaf aan dat de andere verzorgers hem zouden helpen met seksuele diensten en ze zag hoe de man na een wasbeurt werd afgetrokken. Toen ze aangaf dat zij dat niet wilde, zei de man dat ze ongeschikt was voor de zorg.
Volgens Nu'91 gaat het om een bekend probleem, maar is het een goede gelegenheid om aandacht te vragen voor de grenzen van verpleegsters. De studente heeft aangifte gedaan en justitie heeft aan de beroepsvereniging gevraagd meer voorbeelden te verzamelen.
Veel zorgverleners zouden zich nu in het nauw gedreven voelen. Met de campagne moet het probleem bespreekbaar worden, zegt een woordvoerder. "Een verpleegster vertelde een keer dat sommige cliënten zich gedragen als een soort loverboys. Daardoor zou ze zich rot voelen als ze niet aan de seksuele vraag voldeed."
Het is volgens Nu'91 niet de bedoeling om de behoeften van de patiënten en cliënten te ontkennen. "Als medewerkers om seksuele handelingen wordt gevraagd, kunnen ze ook doorverwijzen naar gespecialiseerde bureaus hiervoor. De vraag is geen probleem, maar het is niet zo dat zorgpersoneel zich daar zelf mee bezig moet houden."
De vereniging gaat informatie over de kwestie op haar site zetten en verspreidt posters en flyers voor de campagne 'Hier ligt mijn grens'. Ernstige meldingen worden doorgespeeld aan justitie.
quote:Heeft ze het ook echt gezienDe man gaf aan dat de andere verzorgers hem zouden helpen met seksuele diensten en ze zag hoe de man na een wasbeurt werd afgetrokken. Toen ze aangaf dat zij dat niet wilde, zei de man dat ze ongeschikt was voor de zorg.
quote:Een verpleegster is nog altijd een verpleegster en geen hoerOp donderdag 11 maart 2010 @ 14:34 schreef Corradini het volgende:
Ik vind het wel normaal. Waarom maar gedeeltelijke zorg? Je betaald toch ook volledig voor de zorg, dan ook volledige zorg a.u.b.
quote:Als je ziet wat je moet betalen voor een beetje zorg is het verschil niet te merken aan de prijs.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:35 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Een verpleegster is nog altijd een verpleegster en geen hoer
quote:Alleen vrouwen werken in de zorg?Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:37 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Alle vrouwen zijn hoeren?
quote:Dat is niet mijn consensus, die mening is voorbehouden aan bepaalde randfiguren van de samenleving.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:37 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Alle vrouwen zijn hoeren?
quote:Kan dat niet beter voor de wasbeurt, scheelt een tissue
De man gaf aan dat de andere verzorgers hem zouden helpen met seksuele diensten en ze zag hoe de man na een wasbeurt werd afgetrokken.
quote:Precies. Voor die prijzen in de NLse ziekenhuizen mag je eerlijk gezegd wel verwachten dat er 3 naakte jonge knappe verplegers nog even na het bezoekuur op je komen rondschuren...Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:38 schreef Corradini het volgende:
[..]
Als je ziet wat je moet betalen voor een beetje zorg is het verschil niet te merken aan de prijs.
quote:Wie zegt dat zij een tissue gebruikten?Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:40 schreef peperazzi het volgende:
[..]
Kan dat niet beter voor de wasbeurt, scheelt een tissue
quote:En daar gaat hoeveel van naar een verpleegster?Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:38 schreef Corradini het volgende:
[..]
Als je ziet wat je moet betalen voor een beetje zorg is het verschil niet te merken aan de prijs.
quote:''Niet mijn consensus''.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:40 schreef Corradini het volgende:
[..]
Dat is niet mijn consensus, die mening is voorbehouden aan bepaalde randfiguren van de samenleving.
quote:Dat zou niet eens hoeven van mij als de zorg zelf maar goed was, maar die is ook matig tot zeer slecht. Het lijkt wel of ook het verplegend personeel soms op hun rug hun geld liggen te verdienen. (het lijkt zei ik)Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Precies. Voor die prijzen in de NLse ziekenhuizen mag je eerlijk gezegd wel verwachten dat er 3 naakte jonge knappe verplegers nog even na het bezoekuur op je komen rondschuren...
quote:Neuh, ik vind niet dat dat bij het 'standaard' zorgpakket hoort, en dat kun je dus niet van verpleegsters/verzorgers verlangen.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:34 schreef Corradini het volgende:
Ik vind het wel normaal. Waarom maar gedeeltelijke zorg? Je betaald toch ook volledig voor de zorg, dan ook volledige zorg a.u.b.
quote:Daar heb je dan weer wél gelijk inOp donderdag 11 maart 2010 @ 14:38 schreef Corradini het volgende:
Als je ziet wat je moet betalen voor een beetje zorg is het verschil niet te merken aan de prijs.
quote:Als dat een grap is, is die niet leuk.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Precies. Voor die prijzen in de NLse ziekenhuizen mag je eerlijk gezegd wel verwachten dat er 3 naakte jonge knappe verplegers nog even na het bezoekuur op je komen rondschuren...
quote:De fout zit hem niet in het woord maar hoe ik hem in de zin zette, excuus daarvoor. Gelukkig hebben we jou om dat te corrigeren, toch? Hij krijgt mijn consensus niet.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
''Niet mijn consensus''.Als bepaalde woorden je boven je pet gaan, gebruik ze dan niet. Nu zet je jezelf voor lul.
En aangezien jij seksuele diensten door vrouwen bij de zorg acceptabel vind vanwege de prijs, ben je ethisch niet veel beter dan die ''randfiguren''.
quote:Nee, de PvdA is gewend om zich te laten naaien voor geld (zij het in de spreekwoordelijke zin van het woord, ik wil niet eens denken dat Balkenende onze Woutertje ligt te douwen in zijn torentje om toch maar weer een kabinet te vormen (wat overigens wel duidelijk is waarom Balkenende steeds vroeg aan Bos of hij zijn torentje wilde zien, maar dat is een ander verhaal))Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:48 schreef dudezoveel het volgende:
goh,nog geen pvda bashen door te kakelen dat dit door de pvda wijken komt?
quote:Iets te letterlijk blijkbaarOp donderdag 11 maart 2010 @ 14:48 schreef Knuffleheinz het volgende:
Wat een opmerking over de verpleging hier zeg. Die mensen werken zich uit de naad en verdienen te weinig. Beetje respect mag ook wel.
quote:Dat is alleen in een gereformeerd ziekenhuis, in een academisch ziekenhuis dragen ze niets, daar gaat al het geld op aan lesmateriaal.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:52 schreef realmhl het volgende:
[afbeelding]
ja, vindje t gek als je er zo bij loopt
quote:Dat bedoel ik: Als je toch genaaid wordt, mag je daar best wat eisen aan stellenOp donderdag 11 maart 2010 @ 14:43 schreef Corradini het volgende:
[..]
Dat zou niet eens hoeven van mij als de zorg zelf maar goed was, maar die is ook matig tot zeer slecht. Het lijkt wel of ook het verplegend personeel soms op hun rug hun geld liggen te verdienen. (het lijkt zei ik)
quote:Ik zou nog liever dood zijn dan zo te moeten leven....De 24-jarige studente liep mee met een van de zeven verzorgers van de man, die alleen zijn ogen en mond kan bewegen.
quote:Je bent echt aan die voorjaarsbeurt toe he!Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:37 schreef Nottheviolin het volgende:
Ach ga toch gewoon met je muis op die mond zitten...
mouthman (Redactie Frontpage) 11-03-2010 @ 14:57
quote:Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:34 schreef Corradini het volgende:
Ik vind het wel normaal. Waarom maar gedeeltelijke zorg? Je betaald toch ook volledig voor de zorg, dan ook volledige zorg a.u.b.
quote:Je hebt duidelijk geen idee van wat het basissalaris is van verpleegkundigen.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:48 schreef Corradini het volgende:
[..]
De fout zit hem niet in het woord maar hoe ik hem in de zin zette, excuus daarvoor. Gelukkig hebben we jou om dat te corrigeren, toch? Hij krijgt mijn consensus niet.
Ik vind seksuele diensten door vrouwen acceptabel, ja. Ik vind ook dat de zorg dusdanig duur is dat het lijkt alsof, Ik stel nergens dat het een taak is van, ik stel dat ik het normaal zou vinden om seks te hebben met een verpleegster, maar ik ga haar niet verkrachten. Ik stel nergens dat zij betaalt krijgt om dat te doen, maar ik stel dat de zorg te duur is. Ik stel ook vast dat jij heel goed op taalfouten e.d. kan letten maar dingen in de gehele context (hoop maar dat ik dat goed schreef) niet kan zien.
quote:Waarvan dan?De studente heeft aangifte gedaan
quote:Je bent in een ziekenhuis niet niet in een bordeel, heb je behoefte aan seks dan bestel je maar een hoertje tijdens bezoekuur.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:34 schreef Corradini het volgende:
Ik vind het wel normaal. Waarom maar gedeeltelijke zorg? Je betaald toch ook volledig voor de zorg, dan ook volledige zorg a.u.b.
quote:Sexuele intimidatie?Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:01 schreef KingKai het volgende:
[..]
Waarvan dan?
Je mag toch zeker wel aan iemand vragen of ze seks met je wilt hebben? Net zo goed als dat zij daar nee op mag antwoorden.
quote:Beter dan het verhaal dat ze weer een bed vol stront moesten opruimen en de stront met een washandje van de patient moesten verwijderen.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:41 schreef Van-Binsbergen het volgende:
Pfff ik zie mijn vriendin al aankomen met het verhaal dat ze 3 clienten heeft afgetrokken en 2 vrouwen met een tarzan heeft bevredigd...
Deze mensen werken in de zorg en niet in de prostitutie...
quote:Dat iets onfatsoenlijk is, wil niet zeggen dat het is verboden.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:04 schreef dudezoveel het volgende:
[..]
nooit gehoord van opvoeding en omgangs normen?
kennelijk niet.
mouthman (Redactie Frontpage) 11-03-2010 @ 15:18
quote:Sprak jij mij een paar uur geleden niet aan op een rare zin?Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:16 schreef KingKai het volgende:
[..]
Dat iets onfatsoenlijk is, wil niet zeggen dat het is verboden.
quote:Toch wel knap van iemand die "alleen zijn ogen en mond kan bewegen", dat hij een verpleegster kan intimideren.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:05 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Sexuele intimidatie?
quote:Ja. Dat was niet persoonlijk hoor.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:18 schreef mouthman het volgende:
[..]
Sprak jij mij een paar uur geleden niet aan op een rare zin?
quote:Die man zet haar onder druk om seksuele handelingen uit te voeren. Daarnaast is het een werkvloer, waar dit soort opmerkingen niet thuis horen. Een verpleegkundige mag je niet vergelijken met een dronken meisje in de kroeg.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:01 schreef KingKai het volgende:
[..]
Waarvan dan?
Je mag toch zeker wel aan iemand vragen of ze seks met je wilt hebben? Net zo goed als dat zij daar nee op mag antwoorden.
quote:Hij kan blijkbaar communiceren, en als iemand kan communiceren kan hij iemand anders seksueel intimideren.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:18 schreef KingKai het volgende:
[..]
Toch wel knap van iemand die "alleen zijn ogen en mond kan bewegen", dat hij een verpleegster kan intimideren.
Oftewel: waar slaat die aanklacht op?!?
quote:Zorg is NIET seksuele aandacht, hoe verlamd iemand ook is. Kom op, daar hebben we prostituees voor.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:34 schreef Corradini het volgende:
Ik vind het wel normaal. Waarom maar gedeeltelijke zorg? Je betaald toch ook volledig voor de zorg, dan ook volledige zorg a.u.b.
quote:Yep, om alles en iedereen te beschermen is het mogelijk gemaakt voor zelfs de kleinste dingen al een aanklacht in te dienen, onder vaak vage omschrijvingen als intimidatie en dergelijke.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:18 schreef KingKai het volgende:
[..]
Toch wel knap van iemand die "alleen zijn ogen en mond kan bewegen", dat hij een verpleegster kan intimideren.
Oftewel: waar slaat die aanklacht op?!?
quote:Onzin, berbers krijgen geen legale immuniteit. Kijk maar eens hoeveel er van in onze gevangenissen zitten.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:21 schreef Runemaster het volgende:
[..]
Yep, om alles en iedereen te beschermen is het mogelijk gemaakt voor zelfs de kleinste dingen al een aanklacht in te dienen, onder vaak vage omschrijvingen als intimidatie en dergelijke.
In de praktijk moet je dan wel de juiste doelgroep zijn. Een berber op de IC die artsen intimideerd wordt niet zo snel aangeklaagd, maar jij en ik daarentegen...
quote:Ik denk dat ik dat wel weet.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:00 schreef Martin198 het volgende:
Je hebt duidelijk geen idee van wat het basissalaris is van verpleegkundigen.
quote:Ik denk dat ik dat ook wel weet.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:00 schreef Martin198 het volgende:
Je hebt duidelijk geen idee hoe zwaar het werk is.
quote:Waarom kan je dat niet vragen? Is er een soort taboe over het hebben van seks zoals in de jaren voor wij een vrijgevochten landje werden en je alleen de missionarishouding mocht aannemen in de slaapkamer met het licht uit?Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:00 schreef Martin198 het volgende:
Je hebt duidelijk geen enkel idee... Er zijn zoveel dingen duur in deze wereld, betekent niet meteen dat je seks kan claimen. Als je gaat tanken voor je 1.55 per liter kan je ook niet vragen om een seksuele handeling van de pompbediende.
quote:De zorg is een aparte wereld waar mensen maar hun natuur moeten laten varen en zich als robot op moeten stellen? Als jij 10 jaar niet kan bewegen zou je ook vragen om een handjob aangezien niemand je een spuitje wil geven.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:00 schreef Martin198 het volgende:
Seksuele handelingen horen niet thuis in de zorg, mocht je behoefte hebben aan een seksuele handeling dan beroep je je maar op de betreffende instanties.
quote:Ja, pak jij even geld met je ene ooglid terwijl je de hookerline belt met je andere ooglid.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:03 schreef everest_p het volgende:
Je bent in een ziekenhuis niet niet in een bordeel, heb je behoefte aan seks dan bestel je maar een hoertje tijdens bezoekuur.
quote:Je kan de verpleegster wel om seks vragen, maar niet vragen of zij een prostituee in wil schakelen? Ik kan er werkelijk waar niet bij dat er mensen zijn die dit soort praktijken normaal vinden. In dit vrijgevochten land is seks een heel normaal iets geworden tussen 2 volwassenen die daar allebei mee instemmen en hun vrije tijd mee vullen, maar dat betekend nog niet dat je dit op de werkvloer ook mag verwachten. (Tenzij je een hoer bent)Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:28 schreef Corradini het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat wel weet.
[..]
Ik denk dat ik dat ook wel weet.
[..]
Waarom kan je dat niet vragen? Is er een soort taboe over het hebben van seks zoals in de jaren voor wij een vrijgevochten landje werden en je alleen de missionarishouding mocht aannemen in de slaapkamer met het licht uit?
Je haalt trouwens iets aan, claimen, dat kan je nooit natuurlijk, denk niet dat jouw verzekering seks laat claimen?
[..]
De zorg is een aparte wereld waar mensen maar hun natuur moeten laten varen en zich als robot op moeten stellen? Als jij 10 jaar niet kan bewegen zou je ook vragen om een handjob aangezien niemand je een spuitje wil geven.
[..]
Ja, pak jij even geld met je ene ooglid terwijl je de hookerline belt met je andere ooglid.
mouthman (Redactie Frontpage) 11-03-2010 @ 15:36
quote:Ik doe ff een voorstel; zou me ff willen aftr....euh ik bedoel;Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:19 schreef KingKai het volgende:
[..]
Ja. Dat was niet persoonlijk hoor.
Ik lees nu mijn post nog een keer door, maar ik zie er niks raars in. Dat kan natuurlijk komen omdat ik zelf raar ben.
quote:Je kan geen hoer vragen want je heb geen mogelijkheid om geld te pakken, maar het is schijnbaar voor jou een probleem als een verpleger of verpleegster er geen probleem mee heeft en hem even helpt?Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:34 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je kan de verpleegster wel om seks vragen, maar niet vragen of zij een prostituee in wil schakelen? Ik kan er werkelijk waar niet bij dat er mensen zijn die dit soort praktijken normaal vinden. In dit vrijgevochten land is seks een heel normaal iets geworden tussen 2 volwassenen die daar allebei mee instemmen en hun vrije tijd mee vullen, maar dat betekend nog niet dat je dit op de werkvloer ook mag verwachten. (Tenzij je een hoer bent)
quote:HOE DAN?Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:21 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Die man zet haar onder druk om seksuele handelingen uit te voeren.
quote:Daar heb je helemaal gelijk in. Dat wil niet zeggen dat het verboden is om een verpleegster te vragen seks met je te hebben.Daarnaast is het een werkvloer, waar dit soort opmerkingen niet thuis horen. Een verpleegkundige mag je niet vergelijken met een dronken meisje in de kroeg.
quote:Hij kan inderdaad tegen haar zeggen: "Als je me niet aftrekt, dan..."Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:21 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Hij kan blijkbaar communiceren, en als iemand kan communiceren kan hij iemand anders seksueel intimideren.
Zo moeilijk is dat toch niet?
quote:Het gaat erom dat je geen situatie moet creëren waarin zoiets verwacht kan worden, wat wel de kant is waar je opgaat met opmerkingen dat als je een cliënt niet seksueel wil verzorgen je geen goede verpleegster kan zijn.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:43 schreef KingKai het volgende:
[..]
HOE DAN?
"Als je me niet aftrekt, dan kijk ik de andere kant op"
"Als je me niet aftrekt, dan praat ik niet meer met je"
En wat voor TRUT is die verpleegster wel niet dat ze zich laat intimideren door iemand die geen ledemaat kan bewegen. Zeg dan gewoon "Nee, doe ik niet".
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Dat wil niet zeggen dat het verboden is om een verpleegster te vragen seks met je te hebben.
quote:Oh mijn god, denk eens even wat meer na. Als je aan een verpleegster/iemand anders van de instelling kan vragen of die een hoer voor je regelt, kan die toch ook de betaling regelen? Hoe moeten zulke mensen anders voor andere zaken betalen? Ik heb eigenlijk het idee dat je nu aan het trollen bent.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:40 schreef Corradini het volgende:
[..]
Je kan geen hoer vragen want je heb geen mogelijkheid om geld te pakken, maar het is schijnbaar voor jou een probleem als een verpleger of verpleegster er geen probleem mee heeft en hem even helpt?
quote:Als iemand het lef heeft sexuele handelingen van een zuster te vragen, dan zal het vast geen probleem zijn om dezelfde zuster te vragen een hoertje voor hem te bellen.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:28 schreef Corradini het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat wel weet.
[..]
Ik denk dat ik dat ook wel weet.
[..]
Waarom kan je dat niet vragen? Is er een soort taboe over het hebben van seks zoals in de jaren voor wij een vrijgevochten landje werden en je alleen de missionarishouding mocht aannemen in de slaapkamer met het licht uit?
Je haalt trouwens iets aan, claimen, dat kan je nooit natuurlijk, denk niet dat jouw verzekering seks laat claimen?
[..]
De zorg is een aparte wereld waar mensen maar hun natuur moeten laten varen en zich als robot op moeten stellen? Als jij 10 jaar niet kan bewegen zou je ook vragen om een handjob aangezien niemand je een spuitje wil geven.
[..]
Ja, pak jij even geld met je ene ooglid terwijl je de hookerline belt met je andere ooglid.
quote:Grapjas. Daar is de zorg domweg niet voor. Honderden bejaarden stoffen onder in de tehuizen omdat er geen tijd voor is, en een verlamde man wordt al dan niet vrijwillig afgetrokken? Flikker op.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:40 schreef Corradini het volgende:
[..]
Je kan geen hoer vragen want je heb geen mogelijkheid om geld te pakken, maar het is schijnbaar voor jou een probleem als een verpleger of verpleegster er geen probleem mee heeft en hem even helpt?
quote:hij heeft geen vrouwen als familieOp donderdag 11 maart 2010 @ 14:37 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Alle vrouwen zijn hoeren?
quote:Onzin natuurlijk, er zijn zat verplegers en verpleegsters die geen goede verpleegster of verpleger zijn en ook geen seks geven. Dat staat natuurlijk los van elkaar. Het is echter wel zo dat als het geen probleem is voor de verpleger of verpleegster om dat te doen er schijnbaar een taboe op ligt omdat het niet in je taak-functie-omschrijving stond dus ook niet mag.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:50 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je geen situatie moet creëren waarin zoiets verwacht kan worden, wat wel de kant is waar je opgaat met opmerkingen dat als je een cliënt niet seksueel wil verzorgen je geen goede verpleegster kan zijn.
quote:Dat is aan de discretie van het personeel, ik weet dat er mogelijkheden zijn maar net als jij er tegenaan kijkt zijn er ook veel anderen die er zo tegenaan kijken en dus niets regelen voor iemand. Ik vermoed ook niet dat er veel instellingen open staan voor dit soort praktijken.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:50 schreef Ugjerke het volgende:
Oh mijn god, denk eens even wat meer na. Als je aan een verpleegster/iemand anders van de instelling kan vragen of die een hoer voor je regelt, kan die toch ook de betaling regelen? Hoe moeten zulke mensen anders voor andere zaken betalen? Ik heb eigenlijk het idee dat je nu aan het trollen bent.
quote:Het gaat om het feit dat de stagiaire veroordeeld is door de man in kwestie doordat hij haar "niet geschikt voor de zorg" achtte, omdat hij niet afgetrokken werd door haar. Als je ook maar IETS van eigenwaarde hebt, pak je dit keihard aan IMO, hoe zielig de man ook lijkt.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:46 schreef KingKai het volgende:
[..]
Hij kan inderdaad tegen haar zeggen: "Als je me niet aftrekt, dan..."
Ik heb alleen geen idee wat er achter "dan..." zou moeten komen, omdat die man geen ledemaat kan bewegen.
Maar jij voelt je dus regelmatig geïntimideerd door zwaar lichamelijk gehandicapten?
quote:Nee dat mag niet, dat zijn pedofiele trekjes.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:01 schreef KingKai het volgende:
[..]
Waarvan dan?
Je mag toch zeker wel aan iemand vragen of ze seks met je wilt hebben? Net zo goed als dat zij daar nee op mag antwoorden.
quote:Hij zei blijkbaar dat ze ongeschikt voor de zorg was omdat ze hem niet af wou trekken. Dat is emotionele chantage. Of dat seksuele intimidatie, daar mag een rechter over oordelen, maar er is zeker genoeg om aangifte te doen.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:46 schreef KingKai het volgende:
[..]
Hij kan inderdaad tegen haar zeggen: "Als je me niet aftrekt, dan..."
Ik heb alleen geen idee wat er achter "dan..." zou moeten komen, omdat die man geen ledemaat kan bewegen.
Maar jij voelt je dus regelmatig geïntimideerd door zwaar lichamelijk gehandicapten?
quote:Dus je verwacht wel dat ze hun patiënten willen aftrekken, maar niet dat ze een hoer voor hen regelen?Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:57 schreef Corradini het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, er zijn zat verplegers en verpleegsters die geen goede verpleegster of verpleger zijn en ook geen seks geven. Dat staat natuurlijk los van elkaar. Het is echter wel zo dat als het geen probleem is voor de verpleger of verpleegster om dat te doen er schijnbaar een taboe op ligt omdat het niet in je taak-functie-omschrijving stond dus ook niet mag.
Er werd aangegeven dat dit not-done was op de werkvloer, maar ja, je kan als je dus niets meer kan ook niet van de werkvloer af, en ik kan me goed voorstellen dat als je 10 jaar lang zo erbij ligt, dat het je niet uitmaakt of ze nu verpleegster is, dronken vrouw in een kroeg of een stofzuiger, maar dat je gewoon vraagt.
[..]
Dat is aan de discretie van het personeel, ik weet dat er mogelijkheden zijn maar net als jij er tegenaan kijkt zijn er ook veel anderen die er zo tegenaan kijken en dus niets regelen voor iemand. Ik vermoed ook niet dat er veel instellingen open staan voor dit soort praktijken.
En ja, ik vind het leuk om mensen die het nogal eng vinden dat iemand een verpleegster vraagt voor een handjob een beetje te dollen. Ik wil het echter geen trollen noemen want jouw reactie op mijn gedeeltelijk serieus bedoelde post neem ik ook serieus.
quote:Dus iemand die meer zorg leverd dan minimaal noodzakelijk is is fout bezig?Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Grapjas. Daar is de zorg domweg niet voor. Honderden bejaarden stoffen onder in de tehuizen omdat er geen tijd voor is, en een verlamde man wordt al dan niet vrijwillig afgetrokken? Flikker op.
quote:Heel makkelijk, als jij nou eens verlamd raakt en alleen kan praten en je oogleden bewegen, hoe makkelijk ga jij een partner vinden? Ik denk dat het je nu al niet makkelijk af zal gaan, laat staan dan.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Wil je seks, zoek een partner en/of een hoer, klaar.
quote:Zie je wel, je nodigt me nu al uit, hoezo? Heb je 15 euro over en een uurtje de tijd? Niet dat het een uur duurt, maar 15 euro is altijd makkelijk meegenomen.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:54 schreef Skull-splitter het volgende:
bovendien krijgt de zorg er domweg gewoon niet naar betaald... Ik wil jou wel eens dergelijke taken zien uitvoeren voor grofweg 15 euro per uur
quote:Dussuh... ja ik begrijp wel dat dat uitgelegd word als sexuele intimidatie, maar kan je als vrouw dan altijd aangifte doen als een man vraagt of je zin hebt om te krikken en je geen zin hebt? of is dat alleen op de werkvloer? De man is natuurlijk klant en geen medewerker hier. Dus als ik een winkel inloop en zie een leuk meisje en vraag haar of ze zin heeft om te krikken is dat dan sexuele intimidatie? Ik dwing haar verder niet of zeg ook niet dat dat haar baan zal kosten of ik haar op een andere manier zal dwars zitten. De man zegt dat ie haar ongeschikt vind voor die baan, hij zegt er niet bij van: ik zal zorgen dat je je baan kwijt raakt. Ik vind het ranzig, ongepast, maar ik vind dit niet iets waar je voor naar de rechtbank moet.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:05 schreef RedVampire het volgende:
[..]
Sexuele intimidatie?
quote:waarom probeer je zijn (gehandicapte) gedrag goed te praten, dat heb je wel vaker he bij soortgelijke topicsOp donderdag 11 maart 2010 @ 15:46 schreef KingKai het volgende:
[..]
Hij kan inderdaad tegen haar zeggen: "Als je me niet aftrekt, dan..."
Ik heb alleen geen idee wat er achter "dan..." zou moeten komen, omdat die man geen ledemaat kan bewegen.
Maar jij voelt je dus regelmatig geïntimideerd door zwaar lichamelijk gehandicapten?
quote:Ik denk dat ze inderdaad niet zo geschikt is voor de zorg, maar dat heeft niets te maken met seks maar met haar manier van omgaan met een probleem. Als je denkt dat in de zorg alleen maar mensen zitten die 100% geestelijk in orde zijn en 100% lichamelijk in orde, dan heb je een probleem. Een vraag is dan nog wel de minst irritante manier die je kan verwachten, net als je kan verwachten dat een oud mannetje je probeert te pakken bij je kont.Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:58 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat de stagiaire veroordeeld is door de man in kwestie doordat hij haar "niet geschikt voor de zorg" achtte, omdat hij niet afgetrokken werd door haar. Als je ook maar IETS van eigenwaarde hebt, pak je dit keihard aan IMO, hoe zielig de man ook lijkt.
Het staat niet in de functieomschrijving van een verzorgende/verpleegkundige, en mag dus ook nooit verwacht worden zolang dit het geval is, punt.
quote:Even offtopic: waarom heeft 1 man die niets kan 7 verzorgers nodig?een van de zeven verzorgers van de man, die alleen zijn ogen en mond kan bewegen
quote:Mensen met dwarslaesies zijn doorgaans opgenomen in revalidatecentra voor dwarslaesies vanwege de complexe zorg die erbij komt kijken. Deze plekken staan zeker open voor "dit soort praktijken".Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:57 schreef Corradini het volgende:
[..]
Dat is aan de discretie van het personeel, ik weet dat er mogelijkheden zijn maar net als jij er tegenaan kijkt zijn er ook veel anderen die er zo tegenaan kijken en dus niets regelen voor iemand. Ik vermoed ook niet dat er veel instellingen open staan voor dit soort praktijken.
quote:Probleem zit hem in het woordje doorgaans, daar ben ik niet van overtuigd dat ze allemaal zo vrij zijn.Op donderdag 11 maart 2010 @ 16:06 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Mensen met dwarslaesies zijn doorgaans opgenomen in revalidatecentra voor dwarslaesies vanwege de complexe zorg die erbij komt kijken. Deze plekken staan zeker open voor "dit soort praktijken".
quote:als je je mond nog kan bewegen is er niets mis met je orale kwaliteitenOp donderdag 11 maart 2010 @ 15:59 schreef Magistic het volgende:
Heeft iemand die alleen zijn ogen en mond kan bewegen überhaupt wel gevoel in z'n edele delen?
quote:Als je naar een vrouwtje gaat en vraagt of ze met je naar bed wil dan hoeft dat niet persee seksuele intimidatie te zijn. Als ze dan nee zegt, en jij blijft door zeuren, dan is het een heel ander verhaal. Dat is dus wat hier is gebeurd. Het is een grijs gebied, en deze man is nog niet veroordeeld. Maar zo als ik hier boven al zei, ik denk dat er hier genoeg rede is om aangifte te doen.Op donderdag 11 maart 2010 @ 16:05 schreef Serko het volgende:
[..]
Dussuh... ja ik begrijp wel dat dat uitgelegd word als sexuele intimidatie, maar kan je als vrouw dan altijd aangifte doen als een man vraagt of je zin hebt om te krikken en je geen zin hebt? of is dat alleen op de werkvloer? De man is natuurlijk klant en geen medewerker hier. Dus als ik een winkel inloop en zie een leuk meisje en vraag haar of ze zin heeft om te krikken is dat dan sexuele intimidatie? Ik dwing haar verder niet of zeg ook niet dat dat haar baan zal kosten of ik haar op een andere manier zal dwars zitten. De man zegt dat ie haar ongeschikt vind voor die baan, hij zegt er niet bij van: ik zal zorgen dat je je baan kwijt raakt. Ik vind het ranzig, ongepast, maar ik vind dit niet iets waar je voor naar de rechtbank moet.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 @ 16:12 schreef extreme het volgende:
het is wel jammer dat 90% van wat er in de zorg werkt zo lillek is dat je zelfs na je drievoudige amputatie en een lobotomie nog geen interesse op kan brengen.
quote:Ik heb in meerdere posts aangegeven dat (uiteraard) het gedrag van die gehandicapte man niet goed is. Gezien jouw opmerking heb je blijkbaar erg selectief zitten lezen.Op donderdag 11 maart 2010 @ 16:06 schreef Neverever het volgende:
[..]
waarom probeer je zijn (gehandicapte) gedrag goed te praten, dat heb je wel vaker he bij soortgelijke topics
quote:Behalve Martijne Bijl en ik.Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:37 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Alle vrouwen zijn hoeren?
quote:Niet inhoudelijk boeiend je verhaal, wel boeiend vind ik je "advocaat van de duivel" semantische discussietechniek. Ik mis namelijk wat je dan WEL zou moeten doen als iemand je bij de kont pakt. En de dag erna, en de dag erna, en wat je zou moeten doen als de buurman je geile strakke kontje ook wel lekker vindt en er in knijpt, aangezien er toch geen respons op komt.Op donderdag 11 maart 2010 @ 16:06 schreef Corradini het volgende:
[..]
Ik denk dat ze inderdaad niet zo geschikt is voor de zorg, maar dat heeft niets te maken met seks maar met haar manier van omgaan met een probleem. Als je denkt dat in de zorg alleen maar mensen zitten die 100% geestelijk in orde zijn en 100% lichamelijk in orde, dan heb je een probleem. Een vraag is dan nog wel de minst irritante manier die je kan verwachten, net als je kan verwachten dat een oud mannetje je probeert te pakken bij je kont.
Als je dus niet om kan gaan met problemen kan je nog zo goed kunnen verzorgen maar mis je de mogelijkheid om met de andere menselijke zaken om te gaan.
quote:Sorry? Sorry!Op donderdag 11 maart 2010 @ 16:13 schreef Dr.E.I.Kipping het volgende:
[..]
"leverd"
quote:Vrouwen die niet pijpen, die deugen niet!Op donderdag 11 maart 2010 @ 15:58 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat de stagiaire veroordeeld is door de man in kwestie doordat hij haar "niet geschikt voor de zorg" achtte, omdat hij niet afgetrokken werd door haar. Als je ook maar IETS van eigenwaarde hebt, pak je dit keihard aan IMO, hoe zielig de man ook lijkt.
Het staat niet in de functieomschrijving van een verzorgende/verpleegkundige, en mag dus ook nooit verwacht worden zolang dit het geval is, punt.
quote:De centra die ik ken (heb in een ervan gewerkt en weet dat veel centra hier open voor staan) staan hier open voor. Dit onderwerp is zelfs een onderdeel van de opleiding tot HBO-v verpleegkundige, en ik verwacht dat dit op het MBO ook het geval is.Op donderdag 11 maart 2010 @ 16:10 schreef Corradini het volgende:
[..]
Probleem zit hem in het woordje doorgaans, daar ben ik niet van overtuigd dat ze allemaal zo vrij zijn.