Nieuws
NS: 'pas vanaf 2004 minder hinder van bladval'

Momenteel zijn nog niet alle treinen uitgerust met antiblokkeersystemen. Daarnaast kunnen niet alle machinisten even goed omgaan met bladeren op de rails.
Desondanks hebben de Spoorwegen deze herfst minder hinder van bladval dan vorig jaar, toen ruim 350 treinstellen beschadigd raakten. Toch zijn er dagen geweest waarop minder treinen op tijd reden. De punctualiteit was vorige week maandag zelfs gedaald naar 52,4 procent. Dit weekeinde zorgde het blad voor vertragingen in heel Nederland.
[ Dit bericht is gewijzigd door veekeend ]
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Ik vind het sowieso maar raar. We hebben dit altijd al in Nederland.
Als ze alle treinen ermee uitgerust hebben hebben ze recht van spreken! foto
[ Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ ]
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Geniaal ! foto
[ Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ ]
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
mensen houden er vaak geen rekening mee dat we toch nog in een wilde wereld leven waar we niet altijd de natuur tegen kunnen houden.
nooit echt problemen gehad met de NS, en wanneer ik het wel had, ach dat hoort bij het reizen foto
ontopic: volgens mij zeiden ze dit vorig jaar ook al...
Er wordt wel gepraat over treinuitvallen, maar daarmee bedoelen ze de vertragingen die er zijn waardoor de volgende trein er toch al is die zou moeten komen waardoor de vorige uitviel (als die vertraging had)... Maar de treinen die dus echt helemaal uitvielen, daar spreekt niemand zich dus over uit! Goed bezig NS!! foto
Over die vierkante wielen als gevolg van bladval hoor je pas sinds vorig jaar over.
Hebben ze vorig jaar soms meer bomen langs het spoor geplant?
Of rijden de machinistjes niet zo netjes sinds vorig jaar? foto
Beetje blaten dat je de reizigers vertraging gaat besparen en vervolgens het weer niet nakomen. Het is een fiasco, die privatisering. Je moet belangrijke zaken zoals de trein en de telecom (KPN) niet uit handen geven aan onverlaten zonder visie en beleid...
[ Dit bericht is gewijzigd door k_a_k ]
quote:
Wat ik niet snap, is dat we pas vorig jaar voor het eerst iets hoorden over die bladeren...in de jaren daarvoor was er nooit iets aan de hand ofzo? En vanaf nu zou het elk jaar weer een probleem zijn? Vorig jaar was het zo dat er met die ene storm in 1 keer een hele hoop bladeren zich ophoopten, maar dit jaar is het toch een vrij normale herfst of niet?
Iets of iemand zal toch de schuld moeten krijgen normaal gesproken. Dit is al iets van jaren! Alleen geven ze het nu pas eerlijk toe! foto
quote:
Wat ik niet snap, is dat we pas vorig jaar voor het eerst iets hoorden over die bladeren...in de jaren daarvoor was er nooit iets aan de hand ofzo? En vanaf nu zou het elk jaar weer een probleem zijn? Vorig jaar was het zo dat er met die ene storm in 1 keer een hele hoop bladeren zich ophoopten, maar dit jaar is het toch een vrij normale herfst of niet?
Het probleem is dat de NS een gebrek aan treinstellen heeft. Nieuwe zijn in bestelling, maar dat duurt nog even voor die klaar zijn. Dat er nu een gebrek aan treinstellen is, komt omdat de regering concurrentie op het spoor wilde invoeren en de NS door deze onzekerheid gewacht heeft met het bestellen van nieuwe treinstellen.
quote:
Daarnaast kunnen niet alle machinisten even goed omgaan met bladeren op de rails.
Hoe moet ik dit zien?
Gaan vele machinisten naar de psychiater om daar hun beklag te doen over de stortvloed van bladeren?
quote:
Het probleem is dat de NS een gebrek aan treinstellen heeft. Nieuwe zijn in bestelling, maar dat duurt nog even voor die klaar zijn.
Ik denk eerder ee nte kort aan personeel, want ik heb wel eens meegemaakt dat treinen uitvielen omdat 'r geen personeel was. En ik zie op (bijv) station alkmaar wel altijd meer treinen stil staan als rijden.
quote:
Hoe komt het eigenlijk dat men in Belgie géén vertragingen heeft door vallende bladeren???
omdat ze daar altijd te laat komen, zijn ze keurig op tijd foto
nee maar ff serieus...wat moet de NS hier nou aan doen? alle blaadjes vastlijmen aan de bomen? alle bomen die dichter dan 100 meter bij het spoor staan kappen?
nope ik ben trots op die geel blauwe trein
1. minder treinen om te vertragen;
2. minder volle sporen waardoor vertragingen minder voor een sneeuwbal effect zorgen;
3. meer reserve treinen om in te zetten bij slijtende wielen.
Geniaal die NS! foto
***Levi was here***
Mijn verwachtingspatroon wat betreft de NS ligt heel laag en ik stoor me niet aan treinen die te laten komen/gaan, maar als ik blij wordt gemaakt met een dode mus... dan laat ik van me horen. Foei NS!
Wel ben ik tevreden dat na de laatste stoomlocomotief de treinen nu eindelijk echt rook-vrij zijn. Zelf rook ik, maar ik stoor me zo aan al die andere rokers, dat we het maar beter allemaal niet kunnen doen.
quote:
Daarnaast kunnen niet alle machinisten even goed omgaan met bladeren op de rails.
Moet je ze beter trainen.
dit is een "nieuw" probleem. dezelfde treintoestellen rijden al tientallen jaren.
is het pas sinds kort dat er blaadjes van de bomen vallen ?? foto
Kom als klaag bak over zeker maja Heb mindere leuke tijden gehad met de NSfoto.. en diegene die zeggen dat het erbij hoort....kan ik mee eens zijn ALS de prijzen van een kaartje niet om de 6 maanden werd verhoogdfoto
quote:
Momenteel zijn nog niet alle treinen uitgerust met antiblokkersystemen.
Hmmm... anti-blokker-systeem. Rijd de trein dan dwars door de Blokker heen ofzo??
P.S. Niemand die dit opvalt?
[ Dit bericht is gewijzigd door Dreadknight ]
quote:
Hoewel de Belgen stapsgewijs redeneren, weten ze wel van aanpakken. Treinen in België hebben bijvoorbeeld geen last van blaadjes in de herfst. Waarom? Al in 1974 kozen ze voor een combinatie rail met wiel die minder vatbaar is voor gladheid door blaadjes. Een logische keuze na een paar jaar emmeren met bladval en het op de markt komen van een ander systeem. In Nederland hebben we nog steeds elk jaar last van blaadjes, maar blijken er zoveel belangen, groepen, kostenplaatjes en beren op de weg te liggen dat de spoorwegen de uitval maar voor lief nemen. Wachtend op een perfect systeem dat de winterse gladheid, vastgevroren wissels, seinproblemen, niet sluitende deuren, verslapen machinisten zal voorkomen modderen we verder.
foto
quote:
leuk de NS je beste vriend.. foto
Dat is toch de politie foto
Volgens mij is dat bladeren op de weg gewoon een uit de hand gelopen smoes, waar ze nu niet meer mee weg kunnen komen en ze onnodig veel geld kost. foto
Uit me nek lullen!
http://www.vierkantewielen.nl
http://www.gladdesporen.nl
http://www.gladderails.nl
[ Dit bericht is gewijzigd door LalaPoo ]
Als ik merk hoe idioot die machinisten met die treinen rijden met dit weer. Als ik in mijn auto's zit dan geef ik toch ook niet vol gas als ik op een gladde weg sta (tenzij ik traction control heb natuurlijk). En hard remmen precies hetzelfde...
Help de NS een handje foto
[ Dit bericht is gewijzigd door sj44k ]
Dan zijn er geen blaadjes meer die kunnen vallen.
Al kan de ns er niks aan doen dat er vanavond weer iemand een mooi stukje rails ziet liggen tussen tilburg en breda en besluit om zich daarmee te vereeuwigen. Of hij moet kastanjes aan het zoeken zijn geweest tussen de bladeren foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken