Nieuws
Wederom problemen NS door bladval

Het is niet de eerste keer dit jaar dat er vertragingen ontstaan door de vallende blaadjes. Twee week geleden vielen al enkele treinen uit. Toen op het traject Nijmegen-Boxmeer.
De NS doen dit jaar hard hun best de problemen in toom te houden. Zo worden op sommige trajecten de rails voor de spits ingesmeerd met een soort gel die de rails stroef moet houden. Op deze manier proberen de spoorwegen de grootscheepse vertragingen, zoals die vorig jaar aan de orde van de dag waren, te voorkomen.
En bovendien: ook al is de rails dan een beetje glad, dat voorkomt toch niet dat de treinen niet meer kunnen rijden? foto
Vaag....
Rustgevende muziek 🤩
[edit]TYPO[/edit]
[ Dit bericht is gewijzigd door Hanz0 ]
When you'd scream I'd fight away all of your fears
I held your hand through all of these years
But you still have, All of me
Kunnen ze niet gewoon van die ijzeren borsteltjes installeren voor hun wielen? Zou toch al iets helpen, niet?
neej dan gaat de rails kapotfoto
Het probleem is niet de bladeren zelf, maar een olie-achtige substantie die uit die bladeren komt als ze door de wielen van de trein geplet worden. Verbaast me overigens dat ze nog niet met een chemische tegenaanval komen... Olien zijn wel op te lossen... Beetje zeep er over en het wast wel weg.
en zeep is niet glad dan?foto
neej dan gaat de rails kapotfoto
Lol, ik bedoel een zachter metaal dan dat waaruit de rails gemaakt zijn. foto
quote:
ja vandaag ookal problemen tussen deventer en almelo
Nee, dat zijn werkzaamheden die een half jaar geleden al waren aangekondigd. Heeft hier NIETS mee te maken.
die hebben namelijk niet veel last van bladeren.
[Traject: Zwolle - Groningen]
[ Dit bericht is gewijzigd door Fillipe ]
Vallen er in de rest van europa geen blaadjes op de rails......?
Trouwens die locomotieven van de ns hebben toch zo'n een systeem, die zand net voor de aangedreven wielen op de rails spuiten!!!
quote:
Ik vind dit echt zo'n triest verhaal van de NS, Er rijden GVD al meer als 50 jaar treinen in dit K#T land, en nu ze ineens op de vertraging worden afgerekend, krijgen ze 4-kante wielen sjonge jonge jonge get a life en kom met een betere smoes!!!
Tja, in deze tijd van snelle informatie en het direct afrekenen op prestaties van welk bedrijf en wie dan ook, is het natuurlijk koren op de molen van de publieke opinie om dit ongemak bij de NS te bagetaliseren en te pleitten voor het egocentrische autogebruik.
Natuurlijk heeft de NS hier al last van zolang dat er treinen rijden, maar pakweg 10 of 15 jaar geleden was het hooguit vervelend als je vertraging had of als er een trein uitviel maar was er meestal wel enig begrip.
Maar nu moet een machinist of willekeurig NS-personeelslid bijna geexecuteerd worden bij vetraging en levert de NS een wanprestatie als bij een vertraging niet onmiddelijk 10-tallen bussen klaar heeft staan (lijkt me overigens niet eenvoudig om die altijd a la minute te regelen).
Nu heeft de NS, om bovenstaand negatief imago te voorkomen, een campagne gestart om aan te geven wat er (al jaren) gebeurd in de herfst en ze van alles en nog wat proberen om de elementen te trotseren en de gevolgen ervan zo minimaal mogelijk te houden...wees blij dat ze uberhaubt vertellen dat er materiaalpech ontstaan door te gladde rails en dat voor jouw veiligheid als reiziger beter is om treinen uit te laten vallen vanwege vierkante wielen oid.
Je weet toch ook dat je uit moet kijken met autorijden in de winter als het glad is en daar klaagt ook niemand over.
quote:
Het probleem is niet de bladeren zelf, maar een olie-achtige substantie die uit die bladeren komt als ze door de wielen van de trein geplet worden. Verbaast me overigens dat ze nog niet met een chemische tegenaanval komen... Olien zijn wel op te lossen... Beetje zeep er over en het wast wel weg.
Dit chemische goedje werd altijd door de NS gebruikt waardoor er tot voor een paar jaar geleden geen problemen waren. Helaas mag de NS dit niet meer gebruiken door onze milieufreaks in ons land en is dit het gevolg. Het chemische goedje is niet zo erg goed voor het milieu en helaas zijn de milieuvriendelijker alternatieven aanzienlijk minder bruikbaar ...
De auto, helemaal zo gek nog niet....
Lijkt mij niet zo moeilijk om ff wat extra pecunia neer te tellen en mensen te betalen om dat goed schoon te maken !!
Maar ja, nu blijkt dus weer eens waar privatisering goed voor is foto
quote:
Dit chemische goedje werd altijd door de NS gebruikt waardoor er tot voor een paar jaar geleden geen problemen waren. Helaas mag de NS dit niet meer gebruiken door onze milieufreaks in ons land en is dit het gevolg. Het chemische goedje is niet zo erg goed voor het milieu en helaas zijn de milieuvriendelijker alternatieven aanzienlijk minder bruikbaar ...
Het probleem is behalve het voorgaande ook nog eens verergert omdat treinen nu helemaal niet meer mogen rijden met vierkante wielen omdat het teveel geluidsoverlast veroorzaakt en mensen gaan klagen. Bovendien moet dan ook in de winter de rails worden vervangen en daar is nu ook geen geld meer voor.
En dan de creatie van een wirwar aan BV's om de NS heen om de schuld af te schuiven. Railnet of Railpro is ook zo'n organisatie. In weze nog gewoon de NS, alleen hebben ze een nieuw BV-tje opgezet waarin ze de probleemtakken van de oude NS hebben ondergebracht.
En de stoptrein naar Zutphen maakte ook onwijs veel herrie ineens...
Maarja vind reizen met de trein best relaxed opzich, behalve de prijzen dan (maar een kortingskaart en vouwfiets schelen een hoop)
1 kleingeestige vitter => beuzelaar, criticaster, criticus, haarklover, kommaneuker, mierenneuker, peuteraar, pezewever, pietjesneuker, pietlut, scherpslijper
quote:
Twee [s]week[/s] geleden vielen al enkele treinen uit. Toen op het traject Nijmegen-Boxmeer.
Haal a.u.b. de Word spellingscontrole er over heen. Meervoud --> weken
Ontopic. Van mij mag de trein Heerenveen - Leeuwarden op woensdag enorme vertraging hebben. Heb ik ten minste een excuus om te laat komen.
quote:
Er rijden GVD al meer als 50 jaar treinen in dit K#T land
De eerste spoorlijn in Nederland was die van Haarlem naar Amsterdam, en die werd in 1835 geopend. Dat is slechts 168 jaar geleden. Je zit er dus maar 118 jaar naast.
volgens de treinspecialisten zijn het niet de blaadjes
quote:
ja vandaag ookal problemen tussen deventer en almelo. ik moest met de bus 30min vertraging.
dat was al een week geleden aangegeven dat ze dit complete weekeinde onderhoud aan het spoor gingen plegen, dus dat is niet speciaal hieraan te verwijten!
bah!!
[ Dit bericht is gewijzigd door mattttPUNTnl ]
helemaal mee eens
rare geintjes van de NS, ik denk ook altijd goh waar halen ze deze smoes nou weer vandaan, ik heb toch ook geen last van vierkante wielen onder men auto. Der liggen helemaal geen bladeren op de weg, en ik woon langs een lange weg met overal bomen en der komt ook om een kwartier een auto voorbij, Ze moeten gewoon wat vaker rijden dan blijft de rails wel schoon foto
Greets
quote:
Kan die rails niet gewoon schoongeveegd worden door personeel ??????????
Lijkt mij niet zo moeilijk om ff wat extra pecunia neer te tellen en mensen te betalen om dat goed schoon te maken !!
Maar ja, nu blijkt dus weer eens waar privatisering goed voor is
En wij dan met z'n allen weer zeuren over de kaartjes die duurder worden? Als iedereen nou eens op tijd van huis ging, dan hoefden we ook niet zo te stressen als we een keer een aansluiting niet halen ofzo. Je weet toch dat er een risico op vertragingen is? Volgens mij is het probleem gewoon de ren-je-rot-maatschappij die het probleem is.
quote:
ik vraag me nog steeds af, waarom alleen wij (nederland) last hebben van dit probleem.
Ik werk momenteel in Engeland en je raadt nooit waar British Rail last van heeft in deze tijd van het jaar?............... inderdaad blaadjes op de rails foto En daar krijgen ze net als in Nederland vierkante wielen van. Dus of het is een complot van spoorwegmanagers om de reizigers dwars te zitten of er zit misschien wel een kern van waarheid in.
[img]http://teletekst.nos.nl/gif/images/751-01.gif[/img]
dit zou er meerdere pagina's zijn kijk op:
http://teletekst.nos.nl/all/751.html
1&1 = 11 -_-'
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken