Cheeta in dierentuin bijt vrouw dood

Opmerkelijk • Geschreven door Moniek (moniek2006) op 11-02-2007 @ 23:58
print 
Een jachtluipaard heeft in de dierentuin van het Belgische Olmen een 37-jarige vrouw uit Antwerpen doodgebeten. De vrouw was erin geslaagd ongezien de kooi in te komen.

Medewerkers van de Olmense Zoo vonden het zwaar verminkte lichaam in het verblijf. Het is niet bekend hoe lang de vrouw in de kooi van de jachtluipaarden is geweest. Het slachtoffer is nog met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht, maar alle hulp bleek tevergeefs.

De dierentuin in Olmen fokt de laatste jaren met succes jachtluipaarden. De cheeta is het snelste landdier ter wereld. Het dier haalt met gemak een snelheid tot honderdtwintig kilometer per uur om een prooi te pakken. In het wild leeft het beest op de Afrikaanse savanne.


Een cheeta beet een 37-jarige vrouw dood in de Olmense Zoo

Bron: VRT Nieuws


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

31988 views / 138 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 138 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
Lullige dood..AU
userIcon
Domme actie van die mevrouw.
moet je maar niet bij zo'n beesten in het hok kruipen/klimmen
userIcon
Ik vraag me af hoe ze in die kooi is gekomen en waarom. Zou natuurlijk ook een misdrijf kunnen zijn geweest (of ze was misdadig stom, in welk geval het een duidelijke Darwin is...)
userIcon
Wilde ze zelfmoord plegen? Wat bezielt iemand om de kooi van een roofdier binnen te gaan?

Ik had trouwens niet verwacht dat jachtluipaarden zo gevaarlijk waren voor mensen. Rijke Egyptenaren hielden ze in het verre verleden soms als "huisdier'.
domme mensen die denken dat je zo een beest kan knuffelen
userIcon
aaaaaaah lief poesje
userIcon
eigen schuld, geen medelijden.
userIcon
Tja..
Het blijft een roofdier en alhoewel je geen wijzende vinger richting het dier ziet in dit bericht wil ik toch zeggen dat wanneer je het territorium van een dergelijk dier betreedt, je het risico loopt om dus als prooi gezien te worden.

Het is heel erg sneu voor de vrouw en nabestaanden en ik gun het echt niemand maar goed.. Het kan gebeuren als je de ruimte van het dier betreedt.

rip
Hoe haal je het dan ook in je harses om die kooi in te gaan. Nou ja, Darwin awardje misschien...
Kattenliefde kan bij sommige vrouwen kennelijk wel erg ver gaan.
Dan ga je toch niet in die kooi met zo'n beest erin... Jezus...
Het is helemaal niet het snelste dier ter wereld.
Dat zijn nog altijd de antilopes en de gazelles waar ze opjagen.
Een gezond dier krijgen ze niet te pakken.
Ze houden het maar 5 minuten vol.
Jonge en zwakke dieren zijn meestal het slachtoffer.
Na 5 minuten zijn ze helemaal kapot.
Vleeseters zijn zwakker dan planteneters.
Als er op een bordje staat: Voedertijd om 15.00 uur en het polshorloge zegt: 14.55 uur, lijkt het mij een duidelijk moment om even buiten het bereik van zo'n levende openhaardkleed te blijven...
userIcon
quote:
Het dier haalt met gemak een snelheid tot honderdtwintig kilometer per uur
Is wel lichtelijk overdreven. 100 -110 km/u en dan moet hij/zij flink doorstappen.

Maar ze zijn echt snel. Dat heb ik met eigen ogen mogen aanschouwen in Tanzania.
Met een jeep haal je dat niet in het terrein.

OT.

Stomme muts dat je een kooi van een ROOFDIER in gaat.
Ah, toe nou, mag het???
ik wil ook een keertje heel hard "Darwin Award"!!! roepen.

Wat een muts zeg, bijna net zo'n stupide actie als bijvoorbeeld in een transformatorhuisje kruipen...

De benaming JACHTluipaard heeft ie niet voor niets...
(en ja de oude egyptenaren hadden een aantal exemplaren gedomesticeerd/ als "jachthond" in gebruik, maar aangezien er daar alleen met dieren gefokt wordt, kun je er enigszins van uitgaan dat ze zoveel mogelijk op elkaar en hun natuurlijke gedrag en wat minder op menslievendheid gericht moeten zijn)
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:04 schreef LieveheersBeest het volgende:
Het is helemaal niet het snelste dier ter wereld.
Dat zijn nog altijd de antilopes en de gazelles waar ze opjagen.
Een gezond dier krijgen ze niet te pakken.
Ze houden het maar 5 minuten vol.
Jonge en zwakke dieren zijn meestal het slachtoffer.
Na 5 minuten zijn ze helemaal kapot.
Vleeseters zijn zwakker dan planteneters.
... maar ze zijn wel cooler dan antilopes en gazelles.

Wel een spectaculaire dood, zeg! Moet ongeveer zo zijn geweest als de dood van de Grizzly Man, Timothy Treadwell.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:04 schreef LieveheersBeest het volgende:
Het is helemaal niet het snelste dier ter wereld.
Dat zijn nog altijd de antilopes en de gazelles waar ze opjagen.
Een gezond dier krijgen ze niet te pakken.
Ze houden het maar 5 minuten vol.
Jonge en zwakke dieren zijn meestal het slachtoffer.
Na 5 minuten zijn ze helemaal kapot.
Vleeseters zijn zwakker dan planteneters.
Klopt helemaal.. Langer dan 5 minuten is zeer dodelijk voor deze dieren ivm oververhitting.. Het snelste roofdier is nog altijd de slechtvalk met een gemeten snelheid van over de 300km per uur! Mijn favoriet.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:04 schreef LieveheersBeest het volgende:
Het is helemaal niet het snelste dier ter wereld.
Dat zijn nog altijd de antilopes en de gazelles waar ze opjagen.
Een gezond dier krijgen ze niet te pakken.
Ze houden het maar 5 minuten vol.
Jonge en zwakke dieren zijn meestal het slachtoffer.
Na 5 minuten zijn ze helemaal kapot.
Vleeseters zijn zwakker dan planteneters.
http://encarta.msn.com/related_761561349_25.1/world.html
http://www.enchantedlearning.com/subjects/mammals/Mammals.shtml
http://www.distant.ca/UselessFacts/fact.asp?ID=47
http://nationalzoo.si.edu/Animals/AnimalRecords/
http://plymouthlibrary.org/faqfastest.htm
quote:
It is the fastest of all land animals
http://en.wikipedia.org/wiki/Cheetah

dat ze na 5 minuten moe zijn, maakt ze niet minder snel. al hielden ze het maar 10 secondes vol, ze zijn de snelste rennende dieren die er bestaan, alleen een paar vogels halen hogere snelheden.

http://www.youtube.com/watch?v=5KXOmKTzcOc
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:04 schreef LieveheersBeest het volgende:
Het is helemaal niet het snelste dier ter wereld.
Dat zijn nog altijd de antilopes en de gazelles waar ze opjagen.
Een gezond dier krijgen ze niet te pakken.
Ze houden het maar 5 minuten vol.
Jonge en zwakke dieren zijn meestal het slachtoffer.
Na 5 minuten zijn ze helemaal kapot.
Vleeseters zijn zwakker dan planteneters.
bron?
userIcon
Mag het? Mag het? Darwin Award !!!!111oneoneoen
Vervelend voor de nabestaanden, maar als je zo iets doet op zo'n leeftijd (van een kind zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen) dan vraag je echt om problemen. Naja veel plezier in de hemel enzo
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:04 schreef LieveheersBeest het volgende:
Het is helemaal niet het snelste dier ter wereld.
Dat zijn nog altijd de antilopes en de gazelles waar ze opjagen.
Een gezond dier krijgen ze niet te pakken.
Ze houden het maar 5 minuten vol.
Jonge en zwakke dieren zijn meestal het slachtoffer.
Na 5 minuten zijn ze helemaal kapot.
Vleeseters zijn zwakker dan planteneters.


Als vleeseters zwakker zouden zijn dan planteneters zouden ze uitsterven van de honger ?
Vijf minuten is in de wildlife als zo'n dier vanuit zijn opgezette valstrik een kudde gazelles aanvalt een eeuwigheid hoor.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:12 schreef bloodacolyte het volgende:

[..]

bron?
Geen bron nodig.. Het is waar.. Maar heeft dus grotendeels met uithoudingsvermogen te maken.
Er staat overal niet voederen maar ja eigewijze mutsen doen toch wat ze willen
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 12-02-2007 @ 00:15 fotoboek homepage
userIcon
quote:
De dierentuin in Olmen fokt de laatste jaren met succes jachtluipaarden.
Ze weten ze inderdaad aardig op te fokken.

Maar serieus: hier spreekt men van natuurlijke selectie. Hoe stom kun je zijn om in een dierentuin in een hok te klimmen.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]



Als vleeseters zwakker zouden zijn dan planteneters zouden ze uitsterven van de honger ?
Vijf minuten is in de wildlife als zo'n dier vanuit zijn opgezette valstrik een kudde gazelles aanvalt een eeuwigheid hoor.
je zegt het zelf al ja.. valstrik.. Deze dieren moeten hun prooi niet voor niets tot op ongeveer 25 tot 30 meter naderen voor ze de achtervolging inzetten.
userIcon
Inderdaad.

Damn, welke idioot kruipt er nou zo'n hok in
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:09 schreef a.d.patrick het volgende:

[..]

Klopt helemaal.. Langer dan 5 minuten is zeer dodelijk voor deze dieren ivm oververhitting.. Het snelste roofdier is nog altijd de slechtvalk met een gemeten snelheid van over de 300km per uur! Mijn favoriet.
cheeta's worden de snelste landdieren genoemd, en dat zijn ze ook.
de slechtvalk is inderdaad sneller, maar dat is lang niet allemaal op eigen kracht, zwaartekracht speelt daarin een grote rol.
maar even on-topic: "eigen schuld dikke bult" zeggen ze dan
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:15 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ze weten ze inderdaad aardig op te fokken.

Maar serieus: hier spreekt men van natuurlijke selectie. Hoe stom kun je zijn om in een dierentuin in een hok te klimmen.
natuurlijk selectie? laat mij niet lachen (volgens mij bestudeer je ook de rassenleer, darwin, natuurlijk selectie etc )

het is gewoon een domheid.
Misschien was het haar droom om zo aan haar einde te komen.
userIcon
Die dieren lusten ook geen pindas. Alleen apen die genieten van dergelijk voer. Dan vraag je er ook om. Het blijven natuurlijk wilde dieren hoe tam ze ook mogen lijken in zo'n kooi. Een ding is zeker: als je op een kinderboerderij bent geen plastic zakken aan de geiten voeren.
userIcon
Hee er heeft nog niemand een Belgenmop gemaakt.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:18 schreef A.West het volgende:

[..]

cheeta's worden de snelste landdieren genoemd, en dat zijn ze ook.
de slechtvalk is inderdaad sneller, maar dat is lang niet allemaal op eigen kracht, zwaartekracht speelt daarin een grote rol.
maar even on-topic: "eigen schuld dikke bult" zeggen ze dan
Zwaartekracht.. gedeeltelijk waar.. als de slechtvalk niet zo airodynamisch zou zijn en niet zijn typsiche druppelvorm aan zou nemen zou deze vogel die snelheden nooit bereiken. Een uit het vliegtuig duikend luipaard zou deze snelheid nooit en te nimmer bereiken, hoe graag hij ook zou willen. Daarbij is 300km per uur voor de slechtvalk nog maar een onderschatte snelheid. Er zijn hogere snelheden gemeten.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:00 schreef Tarak het volgende:
Wilde ze zelfmoord plegen? Wat bezielt iemand om de kooi van een roofdier binnen te gaan?

Ik had trouwens niet verwacht dat jachtluipaarden zo gevaarlijk waren voor mensen. Rijke Egyptenaren hielden ze in het verre verleden soms als "huisdier'.
ehm dat waren lynxen
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:04 schreef LieveheersBeest het volgende:
Het is helemaal niet het snelste dier ter wereld.
Dat zijn nog altijd de antilopes en de gazelles waar ze opjagen.
Een gezond dier krijgen ze niet te pakken.
Ze houden het maar 5 minuten vol.
Jonge en zwakke dieren zijn meestal het slachtoffer.
Na 5 minuten zijn ze helemaal kapot.
Vleeseters zijn zwakker dan planteneters.
bron? ik dacht juist dat ze zo goed op antilopes en gazelles konden jagen omdat ze "VEEEL" sneller waren
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:22 schreef Punica het volgende:

[..]

ehm dat waren lynxen
echt waar? Ik dacht dat jachtluipaarden als jachtdieren gebruikt werden in het oude Egypte?
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:04 schreef LieveheersBeest het volgende:
Het is helemaal niet het snelste dier ter wereld.
Dat zijn nog altijd de antilopes en de gazelles waar ze opjagen.
Een gezond dier krijgen ze niet te pakken.
Ze houden het maar 5 minuten vol.
Jonge en zwakke dieren zijn meestal het slachtoffer.
Na 5 minuten zijn ze helemaal kapot.
Vleeseters zijn zwakker dan planteneters.
1. ze zijn wel het snelste landdier ter wereld
2. waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?, tuurlijk gaan ze achter de zwakke dieren aan om energie te besparen
3. volgens mij nog minder dan 5 minuten, maargoed als ze hun prooi maar krijgen binnen die tijd is er niks aan de hand (ookal lukt het in maar een aantal % van de aanvallen om de prooi ook echt te pakken bij gezonde dieren)
4. dat is niet per definitie zo
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:24 schreef rasor1 het volgende:

[..]

bron? ik dacht juist dat ze zo goed op antilopes en gazelles konden jagen omdat ze "VEEEL" sneller waren
Klopt ook.. alleen voor een hele korte tijd.. De prooi dieren hebben meer uithoudingsvermogen dus zullen de dieren die goed gezond zijn, ontsnappen.

Ze jagen niet voor niks op jongere en zwakkere dieren als ze de kans krijgen.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:09 schreef a.d.patrick het volgende:

[..]

Klopt helemaal.. Langer dan 5 minuten is zeer dodelijk voor deze dieren ivm oververhitting.. Het snelste roofdier is nog altijd de slechtvalk met een gemeten snelheid van over de 300km per uur! Mijn favoriet.
Langer dan 30 seconden is volgens mij al dodelijk en op de topsnelheid zal het niet meer dan een paar seconden zijn. Geen enkele antilope of gazel zal echter sneller kunnen rennen. Dat cheetah's niet vaak een "gezond" dier te pakken krijgen is dat het prooi meestal een voorsprong hebben en de cheetah toch minder moeite wil doen dus het langzaamste, kleinste of minst oplettende slachtoffer kiest. Ze zijn snel maar niet al te sterk.

Jachtlijpaarden zijn nou niet echt krachtpatsers. Genoeg honden die ze de baas zouden zijn of in elk geval van op de vlucht doen gaan. Een mens moet ze wel erg in het nauw hebben geduwt en wellicht dat het gedrag in gevangenschap als ook het regelmatige voeding (grote beesten) een rol heeft gespeeld.
userIcon
het gaat om 1 ding.. uithoudingsvermogen.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:13 schreef a.d.patrick het volgende:

[..]

Geen bron nodig.. Het is waar.. Maar heeft dus grotendeels met uithoudingsvermogen te maken.
Het gaat bij het snelste ook over de topsnelheid en niet over hoe lang men het vol kan houden.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:21 schreef a.d.patrick het volgende:

[..]

Zwaartekracht.. gedeeltelijk waar.. als de slechtvalk niet zo airodynamisch zou zijn en niet zijn typsiche druppelvorm aan zou nemen zou deze vogel die snelheden nooit bereiken. Een uit het vliegtuig duikend luipaard zou deze snelheid nooit en te nimmer bereiken, hoe graag hij ook zou willen. Daarbij is 300km per uur voor de slechtvalk nog maar een onderschatte snelheid. Er zijn hogere snelheden gemeten.
oke daar heb je gelijk in, maar dat is nog niet helemaal op eigen kracht, dat is gewoon een kwestie van de goede vorm hebben
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:28 schreef sampoo het volgende:

[..]

Het gaat bij het snelste ook over de topsnelheid en niet over hoe lang men het vol kan houden.
Klopt maar goed.. je moet de rest van de reacties ff meerekenen.. Daar ging het nu ff over
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:28 schreef A.West het volgende:

[..]

oke daar heb je gelijk in, maar dat is nog niet helemaal op eigen kracht, dat is gewoon een kwestie van de goede vorm hebben
hebben... maken...
maar goed.. de gulden middenweg.. we hebben allebei gelijk
userIcon
Er is toevallig nu op Animal Planet iets op over Cheetahs.
userIcon
Dom wijf. Sorry.
userIcon
quote:
Op maandag 12 februari 2007 @ 00:28 schreef a.d.patrick het volgende:
het gaat om 1 ding.. uithoudingsvermogen.
Wat dat betreft zijn beren toch een stuk indrukwekkender. Die zijn ook een stuk volhardend als ze je als maal zien.
50  van 138 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden