Uggs, Crocs en Birkenstocks

Algemeen • Geschreven door Trudy (Zonnetje40) op 07-09-2009 @ 23:00
print 

Het woord “gezondheidssandalen” is al voldoende voor mijn slokdarm om heel ongezonde antiperistaltische bewegingen te maken. En de woorden ‘Birkenstocks’ en ‘mode’ blijven voor mij onverenigbaar. Gezondheidssandalen draag je als je werkzaam bent in een ziekenhuis en de hele dag veel moet lopen. Bovendien trek je dan je Birkenstocks pas aan als je op je werkplek bent aanbeland. Met zulke afschuwelijke dingen ga je natuurlijk niet over straat.

Wat is er toch aan de hand met Nederland? Een paar jaar geleden verschenen er ineens verschrikkelijke dingen op de markt. Een soort van verbouwde plastic vergieten in de schreeuwerigste kleuren. Crocs. Ongeveer het geluid dat uit mijn keel komt bij het aanschouwen van deze voetontsierende apparaten. Mensen laten zich echt alles wijsmaken en aansmeren. Ik heb ook zelden zoveel excuses gehoord voor het dragen van schoenen als bij de Crocs. “Ze lopen zo lekker,” zei een collega met een verontschuldigend lachje, toen ze mijn ogen met een blik vol afschuw naar haar voeten zag afdwalen.
Nee. Gelul. Plastic schoenen zonder voetbed zitten niét lekker. Onmogelijk.
“Je kunt ze zo makkelijk afspoelen als ze vies zijn,” zo sprak een familielid, toen zij mijn verbaasde blik zag. Nou en? Je gaat toch ook niet op je waterschoenen naar je werk, omdat je ze kunt afspoelen onder de kraan?
Ik verontschuldig me nóóit voor mijn schoenen. Hooguit omdat ik ze niet gepoetst heb. Maar mensen die Crocs dragen vinden zelf óók, dat ze moeten uitleggen waarom ze in vredesnaam op zoiets geks in de rondte lopen.

Ik las met opgetrokken wenkbrauwen de slogan op de officiële Croc-website: “Schoenen die net zo lekker zitten als je favoriete jeans.” O ja? Ik heb nog nooit een knaloranje spijkerbroek van plastic gehad met grote ronde gaten!
Je kan tegenwoordig zelfs accessoires kopen voor je Crocs om in de gaten te steken! Ook verkopen ze een binnenvoering van bont, zodat je ze in de winter lekker door kunt dragen. Bij het afspoelen onder de kraan wel even het bontvachtje eruit halen!

Doe toch normaal met z’n allen. Crocs. Drie vrienden hebben het concept bedacht, las ik ergens. Dan denk ik: ‘Oké, maar hoe dronken wáren ze dan precies?” Maar die heren hebben inmiddels wel gierend van de lach hun zakken zitten vullen, want er zijn miljoenen paren over de toonbank gegaan.

Net als de bedenkers van de Uggs. Door de naam zou je al gewaarschuwd moeten zijn. Crocs lijken op vergieten in de vorm van een klomp, Uggs zijn net met bont beklede emmers. Echt geen gezicht, als je mensen daarop ziet lopen. Ook deze winter zijn ze er weer te kust en te keur in de fijne besmettelijke kleuren mintgroen, lichtpaars en roze. Althans: zo zien ze er aan het begin van onze Nederlandse winter nog uit. Drie weeralarmpjes verder, en je Uggs zijn donkerbruin. Want in tegenstelling tot de plastic Crocs kan je de Uggs dan weer niét afspoelen onder de kraan. Ze zijn gevoerd met schapenvacht en komen van oorsprong uit Australië, waar ze vooral verkocht worden omdat ze zo lekker warm zijn. Want? Waarom heb je in Australië met bont gevoerde laarzen nodig? De bossen vliegen spontaan in de fik, zó heet is het daar meestal! En in Nederland zweten trouwens ook je poten eraf als je een gemiddeld wintertje neemt.

Weet je trouwens wat nog meer zo lelijk is aan de Uggs? Je hebt totaal geen steun aan die zwabberdingen om je benen, dus geen voetbed dat de natuurlijke houding van je voeten corrigeert. Zoals jij je voet neerzet, zo slijten je zolen af. En dan gaan de hakken naar binnen staan. Of naar buiten. En dán moet je nog eens x-benen hebben, of o-benen… zie je het al voor je?

Goed, dat moet ik de Birkenstockfabriek dan in ieder geval wél nageven: zij maken gezonde schoenen met een goed voetbed. Maar dat is dan ook het enige voordeel dat ik kan ontdekken. Want Nederland had er deze zomer weer een nieuwe rage bij: de Birkenstockslippers! De hele Marokkaanse gemeenschap ging er zelfs mee aan de haal. Zo zag ik in het tv-programma: “Ik heb een tante in Marokko”, dat de Nederlandse Marokkanen, of de Marokkaanse Nederlanders die op vakantie waren in Marokko waren te herkennen aan hun Birkenstockslippers! En wat is het nou nog. Een stevige zool met een lapje leer erover. En dan als troost voor de consument – net als bij de Crocs en de Uggs – verkrijgbaar in alle kleuren.

Begrijp me goed, een ieder moet aantrekken wat-ie wil. Maar ik vind wel, dat er in veel gevallen een dresscode hoort te zijn. Zo zag ik een plaatje op het internet van een bruid met Crocs. Witte. Met roosjes in de gaten. Wat zal dat een geile huwelijksnacht geweest zijn zeg!

De Crocsfabrikant stelt ook, dat zijn product geweldig is om op de werkvloer te dragen vanwege het comfort. Tuurlijk. Ik zie het al helemaal voor me.
Dat onze volksvertegenwoordigers heerlijk op Crocs door de Tweede Kamer lopen te paraderen. De PvdA fractieleden op rode, die van GroenLinks op groene…
Zouden er in de nachtclubs al paaldanseressen zijn die Crocs dragen? Omdat je die zo lekker kunt afspoelen onder de kraan? Of Birkenstocks, omdat zo’n avondje dansen beter op een goed voetbed kan gebeuren? Of Uggs misschien, omdat het anders zo koud wordt in je blootje?

Zelf zie ik er graag verzorgd uit. Van top tot téén. Geen Croc, Birkenstock of Ugg te bekennen in mijn huis. En mocht ik mensen beledigd hebben met mijn column, je moet maar zo denken: Wie de schoen past, trekke hem aan…

 

 

 




Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL2
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

5232 views / 51 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 51 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 07-09-2009 @ 23:37 fotoboek no homepage
userIcon
Hahaha, zo zie je maar weer: er is niets mis met de gewone ouderwetse houten klompen, compleet met erop geschilderde molens + mannetjes in boerenkiel!

Ies kultur.
man bazbo (Redactie Frontpage) 07-09-2009 @ 23:38 fotoboek homepage
userIcon
Ik kon hem niet horen, maar ik vind hem wél leuk!
Ik was op vakantie in een grote Europese hoofdstad en daar zag ik ook allerlei lui de stad verkennen op teenslippertjes.
Dat lijkt me pijnlijk.

Ik weet andere slippertjes, die op een andere manier pijnlijk zijn.
Leuk stuk, Zonnetje40!


Tsja.. je kan ook echt druk maken om wat? De economische crisis, mensen die ontvoerd en jaren opgesloten worden? Nee, om wat mensen aan hun voeten dragen. En nee ik voel me niet beledigd, maar ik bemerk wel een contradictie:
"Begrijp me goed, een ieder moet aantrekken wat-ie wil." jaja dat komt echt helemaal naar voren uit je column!
Trouwens Uggs houden je voeten koel in de zomer.
userIcon
quote:

"Schoenen die net zo lekker zitten als je favoriete jeans." O ja? Ik heb nog nooit een knaloranje spijkerbroek van plastic gehad met grote ronde gaten!
Dat beweren ze toch ook niet? Ze zeggen dat de schoenen lekker zitten. En heel Croc-minnend Nederland beaamt dat, dus het zal wel zo zijn. Niet dat ik in die wanstaltige stappers zal stappen overigens Leuk stukje verder
man Okaht (Redactie Frontpage) 07-09-2009 @ 23:50 fotoboek no homepage
Rode pumps ... daar wordt ik niet blij van.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 07-09-2009 @ 23:56 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 7 september 2009 @ 23:48 schreef foxy_cleopatra het volgende:
Tsja.. je kan ook echt druk maken om wat? De economische crisis, mensen die ontvoerd en jaren opgesloten worden? Nee, om wat mensen aan hun voeten dragen. En nee ik voel me niet beledigd, maar ik bemerk wel een contradictie:
"Begrijp me goed, een ieder moet aantrekken wat-ie wil." jaja dat komt echt helemaal naar voren uit je column!
Trouwens Uggs houden je voeten koel in de zomer.
Je denkt toch niet écht dat ik me hier druk om loop te maken? Hooguit verbaast het me, dat mensen voor zulk lelijk schoeisel kiezen.
Ik vind het gewoon een leuk en luchtig onderwerp om over te schrijven, en omdat ik vanavond een column voor FOK! radio zou schrijven en voorlezen, vond ik dit een geschikt onderwerp.

Als je mijn andere werk zou lezen, dan zou je wel weten, dat ik ook serieuze onderwerpen beschrijf.
Maar dit keer niet!
En natuurlijk mag iedereen doen wat hij of zij wil, maar ik mag daar dan ook weer mijn mening over hebben. Ja toch?

vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 07-09-2009 @ 23:57 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 7 september 2009 @ 23:50 schreef Okaht het volgende:
Rode pumps ... daar wordt ik niet blij van.
Waar word jij dan blij van?
userIcon
Nou dan liever de Uggs dan de Birkenstocks. Vooral omdat 95% van de mensen echt te ranzige voeten heeft om aan te zien. Vooral van die wijven met van die wituitgeslagen gebarsten eeltlagen rond hun hielen. Gatverdegatver. Blij dat de winter er weer aankomt.

Overigens is het maar net hoe je jezelf presenteert natuurlijk.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 08-09-2009 @ 00:10 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 00:08 schreef Xessive het volgende:
Nou dan liever de Uggs dan de Birkenstocks. Vooral omdat 95% van de mensen echt te ranzige voeten heeft om aan te zien. Vooral van die wijven met van die wituitgeslagen gebarsten eeltlagen rond hun hielen. Gatverdegatver. Blij dat de winter er weer aankomt.

Overigens is het maar net hoe je jezelf presenteert natuurlijk.
[afbeelding]
Zie je nou zelf, hoe belachelijk warm die uggs zijn? Het meisje op de foto heeft van ellende al haar kleren maar uitgetrokken!
man superworm (Redactie Frontpage) 08-09-2009 @ 00:30 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 00:10 schreef Zonnetje40 het volgende:

[..]

Zie je nou zelf, hoe belachelijk warm die uggs zijn? Het meisje op de foto heeft van ellende al haar kleren maar uitgetrokken!
Alle vrouwen aan de Uggs in juli!
userIcon
Ah, Birkenstocks dus. Zo heten ze. In gedachten noem ik ze altijd 'van die sandalen die Romeinse soldaten ook aan hadden'...

Ik kan het niet meer eens zijn met een column, dan met deze. De hedendaagse voetmode loopt de spuigaten uit. Verschrikkelijk is het.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 00:08 schreef Xessive het volgende:

Overigens is het maar net hoe je jezelf presenteert natuurlijk.
[afbeelding]
Ik weet 100% zeker dat ik haar wél leuk had gevonden, zonder die doodgeknuppelde zeehondjes aan dr voeten.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 08-09-2009 @ 02:12 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 7 september 2009 @ 23:48 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dat beweren ze toch ook niet? Ze zeggen dat de schoenen lekker zitten. En heel Croc-minnend Nederland beaamt dat, dus het zal wel zo zijn. Niet dat ik in die wanstaltige stappers zal stappen overigens Leuk stukje verder
Tja, als ik een grapje moet gaan uitleggen...
userIcon
Hahaha, toch leuk dat je nog flink wat reacties weet los te maken met een column over die lelijke "schoenen". Blijkbaar zijn er toch nog flink wat mensen op hun teentjes getrapt hier!
Erg leuke column! Je spreekt alleen jezelf 2 keer tegen.
quote:
Ik verontschuldig me nóóit voor mijn schoenen. Hooguit omdat ik ze niet gepoetst heb.
en
quote:
Begrijp me goed, een ieder moet aantrekken wat-ie wil. Maar ik vind wel, dat er in veel gevallen een dresscode hoort te zijn
userIcon
Dattie nog niet geplaatst is, kee dan.




In Uggs lijkt het alsof je berenpoten hebt en Birkenstocks ...tsja met recht schandalen i.p.v. Ben het weer helemaal met je eens, moet ik toch eens mee ophouden.
userIcon
whahahahaha ja ik ben het er helemaal mee eens... het zijn gewoon lelijke dingen die het woord schoen niet eens waardig zijn..

al heeft mijn zoontje nu dus ook roze crocs gekregen van een familielid... en hij is er echt blij mee, ik kan het niet over mn hart verkrijgen om tegen hem te zeggen 'mama vind je nieuwe schoenen niet echt geweldig' ook omdat hij me dan verbetert en zegt 'nee, mama, het zijn CROCS!'

sowieso vind ik de mode helemaal niks, deze zomer liepen bijna alle vrouwen in zwangerschapskleding!
Weet je trouwens wat nog meer zo lelijk is aan de Uggs? Je hebt totaal geen steun aan die zwabberdingen om je benen, dus geen voetbed dat de natuurlijke houding van je voeten corrigeert. Zoals jij je voet neerzet, zo slijten je zolen af. En dan gaan de hakken naar binnen staan. Of naar buiten. En dán moet je nog eens x-benen hebben, of o-benen... zie je het al voor je?


Dit vind ik persoonlijk weer een beetje jammer, je bent goed geinformeerd over de 1e en het laaste schoensel, maar de ''ECHTE'' ugg's gaat niet naar buiten of naar binnen staan, die zool staat er heel strak en netjes onder, en gaat ook neit los zitten. Mag ook wel voor die 240 euro (; je bent waarschijnlijk van alle Ugg's die je hebt gezien uit gegaan ( vandaar dat je zei dat ze er in alle kleuren zijn) en inderdaad die gaan naar buiten staan en kan niet bevorderlijk zijn voor je voeten!

Voor de rest! Een heerlijk Column weer Trudy
man kuifkrullen (Eindredactie Frontpage) 08-09-2009 @ 09:34 fotoboek no homepage
userIcon
Eens eens eens! Om kort te gaan beschouw ik zo'n beetje iedereen die rondstapt op Crocs als niet serieus te nemen. Dat is uiteraard een vooroordeel maar het tegendeel is nog niet bepaald bewezen...

Leuke column.
userIcon
Dat heet cognitieve dissonantie... als je eenmaal een paartje Crocs in de kast hebt staan, dan wil je ook alleen maar positieve dingen horen. Crocs zijn het helemaal. Tenminste, dat vinden die mensen dan. Die enge mensen die inderdaad in een wat minder helder momentje Crocs hebben gekocht.
Holy crap, eindelijk weet ik wat Crocs zijn. Ik zag altijd wel die lelijke plastic gevallen door de stad gaan, maar wist dat het Crocs waren.

Eindelijk kan de lelijkheid een naam geven

HULDE voor deze column
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 10:50 schreef Goliath_82 het volgende:
Holy crap, eindelijk weet ik wat Crocs zijn. Ik zag altijd wel die lelijke plastic gevallen door de stad gaan, maar wist dat het Crocs waren.

Eindelijk kan de lelijkheid een naam geven

HULDE voor deze column
wtf, van sociaalcontact ga je niet dood hoor.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 08-09-2009 @ 12:31 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 07:44 schreef Praat het volgende:
Hahaha, toch leuk dat je nog flink wat reacties weet los te maken met een column over die lelijke "schoenen". Blijkbaar zijn er toch nog flink wat mensen op hun teentjes getrapt hier!
Erg leuke column! Je spreekt alleen jezelf 2 keer tegen.

[..]

en

[..]
De stukjes die jij hebt gequote wil ik toch even gaan verdedigen. Zo, de mouwen opgestroopt, en daar gaan we dan:

Ik verontschuldig me nóóit voor mijn schoenen. Hooguit omdat ik ze niet gepoetst heb

Ik spreek mezelf niet tegen, want in het voorgaande stukje gaat het over mensen die op lelijke schoenen lopen en dáár dan een excuus voor verzinnen. Ik loop niet op lelijke schoenen, dus dáár hoef ik me nooit voor te verdedigen. Het enige wat mis kan zijn met mijn schoenen is het feit dat ik ze niet gepoetst heb. Een heel verschil! Toch?



Het tweede stukje:

een ieder moet aantrekken wat-ie wil

Daarin probeer ik aan te geven, dat mensen natuurlijk vrij zijn om te dragen wat ze willen. Maar het gaat om wat er daarna komt: Maar ik vind wel dat er in veel gevallen een dresscode hoort te zijn.
Daarna ga ik dan verder over een bruid met crocs.
Naar het strand draag je andere kleding dan naar je werk. Tenzij je een baan hebt in een strandtent!

Ik heb me echt verwonderd toen ik naar de audities van Popstars keek: dan staat daar zo'n jongen die niks liever wil dan beroemd worden. Liedje voorbereid, en laat de droom maar uitkomen.
Staat die gozer daar in zijn lichtblauwe shirtje, een driekwart-geruite broek, en dan met Birkenstock slippers! Hoe kansloos wil je het hebben? Toen de jury er iets over zei, maakte die jongen de opmerking dat 'het zo lekker zat.'
Maar hij was niet door, de jury had niet het idee dat hij er nou zo zijn best voor had gedaan om over te komen als een popstar.

En ik was het er helemaal mee eens!
vrouw NaatjeNaaitje (Redactie Frontpage) 08-09-2009 @ 12:46 fotoboek no homepage
userIcon
Uggs staat voor Ugley's, da's duidelijk.

Birckenstock, tja daar liep mijn wijlen oma op.

Crocs = bijna failliet, binnen enkele jaren zullen deze uit het straatbeeld verdwenen zijn. Thankgod.

Ik mis in je stuk de opkomst van de nieuwste loot aan het meest afgrijselijke schoeisel aller tijden voor vrouwen: de fitflop slipper.

(Het enige echte schoeisel voor de vrouw is natuurlijk gewoon een paar degelijke stilettohakken.)
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 12:46 schreef NaatjeNaaitje het volgende:
(Het enige echte schoeisel voor de vrouw is natuurlijk gewoon een paar degelijke stilettohakken.)
userIcon
Birkenstock-drager meldt zich!

Op vakantie en nu thuis als sloffen! HEER-LIJK!!!!
Ik was half juni in de USA. Daar is het bijkant nog erger dan hier. Bij terugkomst in Nederland kreeg ik ook meteen weer braak neigingen.
Rubber laarzen (rainboots!!) zijn daar trouwens ook (weer?) helemaal hot! Nee, geen zwarte of groene, maar de meest felle kleurtjes die je maar kan bedenken, en van bloemetjes en vlinders tot Burberry motiefjes aan toe!! Ik heb me krom gelachen.

userIcon
De crocs teenslippertjes kan ik toch gauw de 4-daagse in 2 dagen lopen.
Ze lopen zo lekker dat ik na 3 jaar crocs bestaan nu toch ook "om" ben en serieus op zoek ben naar lekker felgekleurde met schaap gevoerde wintercrocs....het kan raar lopen in het leven.

Ik heb er geen zin meer in om mijn voeten nog te pijnigen met met hoge hakken en pijnlijke sierlijke bandjes...die zijn alleen voor de sexy avondjes,als ik toch niet hoef te lopen.
Liever een vrouw die normaal loopt op crocs,birckenstocks of uggs,dan 1 die moeilijk op highheels loopt te strompelen,omdat ze denken dat ze zo sexy zijn........niet dus.

Gezonde voeten hebben trouwens helemaal geen goeie steun binnenboel nodig,alhoewel de uggs echt slappe zooi is,die moet ik niet....zeg ik nu nog steeds.
Heb voorlopig een paar heel prettige emo laarsjes gekocht,geen gezicht bij een minirok,maar daar kan ik niet mee zitten.

Iedereen doet maar lekker aan wat ie wil.
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 12:46 schreef NaatjeNaaitje het volgende:
Ik mis in je stuk de opkomst van de nieuwste loot aan het meest afgrijselijke schoeisel aller tijden voor vrouwen: de fitflop slipper.
(Het enige echte schoeisel voor de vrouw is natuurlijk gewoon een paar degelijke stilettohakken.)
[/quote]

Fitflop, nog nooit van gehoord tot nu toe, jezus, wat zijn díe lelijk.
quote:
(Het enige echte schoeisel voor de vrouw is natuurlijk gewoon een paar degelijke stilettohakken.)
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 08-09-2009 @ 16:37 fotoboek homepage
userIcon
quote:
"Schoenen die net zo lekker zitten als je favoriete jeans."
Nu is me ineens duidelijk waarom ik nooit jeans draag.

Briljante slotzin.
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 14:38 schreef sunxxx het volgende:
Ik heb er geen zin meer in om mijn voeten nog te pijnigen met met hoge hakken en pijnlijke sierlijke bandjes...die zijn alleen voor de sexy avondjes,als ik toch niet hoef te lopen.
Liever een vrouw die normaal loopt op crocs,birckenstocks of uggs,dan 1 die moeilijk op highheels loopt te strompelen,omdat ze denken dat ze zo sexy zijn........niet dus.
... Ik zal proberen je in je waarde te laten, aangezien je blijkbaar bewust hebt gekozen voor Crocs, maar heb je je ooit bedacht dat er nog een hele wereld van schoenen is tussen highheels/stilettohakken/sierlijke bandjes en crocs/birckenstocks/uggs? Daarmee doel ik niet op Allstars want dat zijn ergonomisch gezien ook gedrochten van schoenen, maar er zijn genoeg andere, normalere, schoenen die óók fatsoenlijk lopen en er ook nog degelijk/mooi uitzien...
quote:
Gezonde voeten hebben trouwens helemaal geen goeie steun binnenboel nodig.
Daarvan zou ik graag je bron lezen. Goed, toegegeven, podotherapeuten moeten natuurlijk ook hun brood verdienen, maar tot dusver heb ik nog geen berichtgeving gehoord of gelezen die jouw stelling ondersteunen...
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 08-09-2009 @ 17:01 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 16:39 schreef BeF_Aviko het volgende:

[..]

... Ik zal proberen je in je waarde te laten, aangezien je blijkbaar bewust hebt gekozen voor Crocs, maar heb je je ooit bedacht dat er nog een hele wereld van schoenen is tussen highheels/stilettohakken/sierlijke bandjes en crocs/birckenstocks/uggs? Daarmee doel ik niet op Allstars want dat zijn ergonomisch gezien ook gedrochten van schoenen, maar er zijn genoeg andere, normalere, schoenen die óók fatsoenlijk lopen en er ook nog degelijk/mooi uitzien...
[..]

Daarvan zou ik graag je bron lezen. Goed, toegegeven, podotherapeuten moeten natuurlijk ook hun brood verdienen, maar tot dusver heb ik nog geen berichtgeving gehoord of gelezen die jouw stelling ondersteunen...
Helemaal mee eens. Er is meer tussen stiletto en groc...

Punt is voor mij ook: modeontwerpers proberen zelfs ons denken te beinvloeden: nu draait het ineens om het feit, dat schoenen 'lekker moeten zitten', maar als het volgend jaar in de mode gaat om het benadrukken van de vrouwelijke vormen, en dus óók om het benadrukken van de kuiten, dan lopen alle vrouwen die nu crocs dragen op stilettohakken, en zijn er ineens andere belangen in het spel.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 08-09-2009 @ 17:08 fotoboek no homepage
userIcon
http://examedia.nl/columnx/modules/news/article.php?storyid=5314

In 2006 schreef ik deze column al over dit onderwerp.

Op Columnx, waar ik schrijf onder de naam DreamOn)
userIcon
gelukkig voor de crocs fans zijn er tegenwoordig verschillende soorten,
In één woord GEWELDIG! Ik dacht dat het aan mij lag dat heel nederland steeds mee gaat, in een steeds verschrikkelijker wordende trend..

En nu vind ik dit stukje ;
quote:
Op maandag 7 september 2009 @ 23:48 schreef foxy_cleopatra het volgende:
Tsja.. je kan ook echt druk maken om wat? De economische crisis, mensen die ontvoerd en jaren opgesloten worden? Nee, om wat mensen aan hun voeten dragen. En nee ik voel me niet beledigd, maar ik bemerk wel een contradictie:
"Begrijp me goed, een ieder moet aantrekken wat-ie wil." jaja dat komt echt helemaal naar voren uit je column!
Trouwens Uggs houden je voeten koel in de zomer.
Toch ook wel erg lollig om te horen van iemand die studeerd voor fysiotherapeut..
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 08-09-2009 @ 17:52 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 17:45 schreef Heropsychodreamer666 het volgende:
In één woord GEWELDIG! Ik dacht dat het aan mij lag dat heel nederland steeds mee gaat, in een steeds verschrikkelijker wordende trend..

En nu vind ik dit stukje ;
[..]

Toch ook wel erg lollig om te horen van iemand die studeerd voor fysiotherapeut..
Kijk, dat wist ik dan weer niet...

Maar ja, de fysiotherapeut wil ook aan het werk blijven, dus hoe meer mensen zich gaan afvragen wat ze eigenlijk aan hun voeten dragen, hoe meer klanten verloren gaan. Toch?
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 17:52 schreef Zonnetje40 het volgende:

[..]

Kijk, dat wist ik dan weer niet...

Maar ja, de fysiotherapeut wil ook aan het werk blijven, dus hoe meer mensen zich gaan afvragen wat ze eigenlijk aan hun voeten dragen, hoe meer klanten verloren gaan. Toch?

Haha als fysio in spe kan ik dat beamen
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 14:38 schreef sunxxx het volgende:
De crocs teenslippertjes kan ik toch gauw de 4-daagse in 2 dagen lopen.
Ze lopen zo lekker dat ik na 3 jaar crocs bestaan nu toch ook "om" ben en serieus op zoek ben naar lekker felgekleurde met schaap gevoerde wintercrocs....het kan raar lopen in het leven.

Ik heb er geen zin meer in om mijn voeten nog te pijnigen met met hoge hakken en pijnlijke sierlijke bandjes...die zijn alleen voor de sexy avondjes,als ik toch niet hoef te lopen.
Liever een vrouw die normaal loopt op crocs,birckenstocks of uggs,dan 1 die moeilijk op highheels loopt te strompelen,omdat ze denken dat ze zo sexy zijn........niet dus.

Gezonde voeten hebben trouwens helemaal geen goeie steun binnenboel nodig,alhoewel de uggs echt slappe zooi is,die moet ik niet....zeg ik nu nog steeds.
Heb voorlopig een paar heel prettige emo laarsjes gekocht,geen gezicht bij een minirok,maar daar kan ik niet mee zitten.

Iedereen doet maar lekker aan wat ie wil.
Niemand zal je tegenhouden. Loop lekker op Crocs!

Je zult er alleen uitzien als iemand die seks voor eeuwig heeft afgezworen
userIcon
Het schijnt dat als je crocs draagt er een gen wordt geactiveerd in je hersenen die ervoor zorgt dat je alle kleuren en kleding combinaties mooi gaat vinden
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 08-09-2009 @ 20:54 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 20:46 schreef Provinciaaltje het volgende:
Het schijnt dat als je crocs draagt er een gen wordt geactiveerd in je hersenen die ervoor zorgt dat je alle kleuren en kleding combinaties mooi gaat vinden
O, is dat het? Ik leer er steeds meer bij...

Ach, volgend jaar gebruiken mensen hun crocs hooguit nog om de sla in uit te laten lekken, en dan laten we weer eens een belachelijke rage achter ons...
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 12:31 schreef Zonnetje40 het volgende:

[..]

De stukjes die jij hebt gequote wil ik toch even gaan verdedigen. Zo, de mouwen opgestroopt, en daar gaan we dan:

Ik verontschuldig me nóóit voor mijn schoenen. Hooguit omdat ik ze niet gepoetst heb

Ik spreek mezelf niet tegen, want in het voorgaande stukje gaat het over mensen die op lelijke schoenen lopen en dáár dan een excuus voor verzinnen. Ik loop niet op lelijke schoenen, dus dáár hoef ik me nooit voor te verdedigen. Het enige wat mis kan zijn met mijn schoenen is het feit dat ik ze niet gepoetst heb. Een heel verschil! Toch?



Het tweede stukje:

een ieder moet aantrekken wat-ie wil

Daarin probeer ik aan te geven, dat mensen natuurlijk vrij zijn om te dragen wat ze willen. Maar het gaat om wat er daarna komt: Maar ik vind wel dat er in veel gevallen een dresscode hoort te zijn.
Daarna ga ik dan verder over een bruid met crocs.
Naar het strand draag je andere kleding dan naar je werk. Tenzij je een baan hebt in een strandtent!
Oke, bij die eerste quote bedoelde ik dat je zegt "ik verontschuldig me NOOIT voor mijn schoenen" en vervolgens zegt "hooguit...". Dat is dus niet nooit. Ik geef toe, een beetje flauw, maar kon het toch niet laten. Edit: Ik lees net je reactie pas goed... oke, jij hebt een punt! Die eerste quote trek ik in!
Met de tweede quote ben ik het toch echt niet eens. Een dresscode houdt in dat er verwacht wordt dat je je op een bepaalde manier kleedt. Hoe kun je dan vrij zijn om te dragen wat je wil? Jij vindt dus dat iedereen moet dragen wat hij/zij wil, als het maar wel in JOUW idee van fatsoenlijk/passend/netjes past.O-)
Overigens vind ik dat met name Crocs en Uggs gewoon verboden moeten worden hoor!
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 00:37 schreef WurM het volgende:

[..]

Ik weet 100% zeker dat ik haar wél leuk had gevonden, zonder die doodgeknuppelde zeehondjes aan dr voeten.
Schapenvacht dus... doe je huiswerk eens voordat je onzin schrijft

Uggs zijn geweldig en bij een skinny jeans staan ze super leuk. Ieder z'n smaak zou ik zeggen
userIcon
quote:
[b]
Ach, volgend jaar gebruiken mensen hun crocs hooguit nog om de sla in uit te laten lekken, en dan laten we weer eens een belachelijke rage achter ons...
Uggs: Allemaal bij elkaar verzamelen en ritueel verbranden...
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 12-09-2009 @ 17:29 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 @ 17:27 schreef DartZ het volgende:
Uggs: Allemaal bij elkaar verzamelen en ritueel verbranden...
Ik doe mee!
userIcon
Schitterend om te zien hoeveel mensen hier verbitterd zijn om een mode beeld.

Zet jullie zelf niet zo voor gek!
Tsja wat moet je met zo'n collumn, over smaak valt niet te twisten, toch? Zo vind ik stiletto's (en vaak wat erop staat :p ) oerlelijk. Crocs trouwens ook :-)


quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 12:46 schreef NaatjeNaaitje het volgende:
... Ik mis in je stuk de opkomst van de nieuwste loot aan het meest afgrijselijke schoeisel aller tijden voor vrouwen: de fitflop slipper.
Maar dus even over de fitflops, het valt me op dat ze veelal alleen in de betere schoenzaken te koop zijn. Ik vind er niks mis mee, ook niets mis met de fitflops wintercollectie. Helaas kan ik ze niet betalen, dan maar de hele winter thuis op mijn teenslippers lopen.

Ik heb ze gekocht toen ze bij de Makro in de aanbieding waren (49,00) en heb er de hele zomer tot dit moment op gelopen. Normaal kan ik niet lang op teenslipppers lopen, vanwege erge rugpijn. Met deze slippers kan ik de vierdaagse lopen :-). Als je opstaat zak je weg in de zool en het is net of ze je houding stabiliseren. Ze zijn geweldig!!!
userIcon
Mwah, ik heb deze, en vind ze niet lelijk.

Gewoon lekker voor in en om het huis, en ze gaan ook niet stinken enzo.

Uiteraard zijn de 'standaard' Crocs wel degelijk te lelijk voor woorden.
Uggs en Birkenstocks vind ik ook bizar dat er mensen zijn die er belachelijk veel geld voor neerleggen.

Ik moest trouwens van me moeder Birkenstocks meenemen uit Hong Kong, dus gedaan, en had een zelfde soort 'slippers' gehaald van een veel goedkoper merk (Baleno: 6 euro ofzo), en achteraf vindt dat enge mens die goedkope slippers dus nog lekkerder zitten ook.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 18-09-2009 @ 23:28 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 @ 16:22 schreef Yi-Long het volgende:
Mwah, ik heb deze, en vind ze niet lelijk.
[afbeelding]
Gewoon lekker voor in en om het huis, en ze gaan ook niet stinken enzo.

Uiteraard zijn de 'standaard' Crocs wel degelijk te lelijk voor woorden.
Uggs en Birkenstocks vind ik ook bizar dat er mensen zijn die er belachelijk veel geld voor neerleggen.

Ik moest trouwens van me moeder Birkenstocks meenemen uit Hong Kong, dus gedaan, en had een zelfde soort 'slippers' gehaald van een veel goedkoper merk (Baleno: 6 euro ofzo), en achteraf vindt dat enge mens die goedkope slippers dus nog lekkerder zitten ook.
Nee, ik vind ze ook niet lelijk. Ze lijken een beetje op bootschoenen, of beledig ik je nou heel erg?


Wat grappig, nu gaan de users mij allemaal foto's toesturen van hun schoenen! Mag ik van jullie ook vast een blik op de wintercollectie, dan kan ik kijken wat ik wil hebben deze winter!!
vrouw Estherschrijft (Redactie Frontpage) 19-09-2009 @ 21:36 fotoboek homepage
userIcon
Butt ugly, inderdaad. Uggs en Birkenstocks vind je ook echt niet in huize Estherschrijft. Maar voor de Crocs ging ik plat toen mijn voeten, na 2 dagen 'nordic walking' door New York, zo erg aanwezig waren dat ik van al dat moois in die wereldstad niet eens meer kon genieten. Op aandringen van vriendin (geloof me: echt véél aandringen!) een paar Crocs gekocht en fluitend Manhattan doorkruist. Ik gebruik ze nu alleen nog maar om in de tuin te werken. En inderdaad: daarna spoel ik ze dan lekker af.

Heb nog een tweede paar gekocht. Witte met felgekleurde bloemen. Speciaal voor naar de sauna. Had eerst veel gangbaardere slippers, maar die was ik keer op keer kwijt halverwege een saunabezoek. Mijn opvallende Crocjes neemt echt níemand mee. :-)

Afgezien van de discussie over mooi en lelijk gewoon een heerlijke column om te lezen. Veel vaart en humor. Top.
50  van 51 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL2
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden