DVD: Street Kings 2: Motor City

Als opvolger van Street Kings, die in 2008 uitkwam is er nu Street Kings 2: Motor City uitgekomen. Een dvd die het verhaal laat zien van een politieagent die samen met een jonge collega een moord op een geheim agent proberen op te lossen. Vervolgens komen ze in een web van corruptie en bedrog terecht binnen de politie.

Het verhaal klinkt an sich nog best interessant. Wat het in een klap dan weer bijna helemaal verpest is het feit dat nagenoeg de hele cast uit de eerste film aan de kant is geschoven voor een nieuwe set acteurs. Dit resulteert in 0,0 affiniteit met de eerste film, terwijl die best goed te pruimen was.

Toch is het allemaal nog niet zo slecht. De sfeer die in deze film gecreëert wordt past exact bij de film. Het is een donkere, grauwe sfeer met vaak regen. Dit alles speelt zich af in de gigantische en bekende straten van Detroit en is een van de grote positieve punten uit deze film. De inhoud en de verhaallijn van de film is echter van een veel lager niveau. De twee die op zoek zijn naar de oplossing van de moord werken maar moeizaam samen en het is allemaal erg voorspelbaar.

Mocht je deze film de moeite waard vinden om te bekijken bijt je dan door de clichés heen waar je bijna mee doodgegooid wordt. De actie en de sfeer zijn namelijk wél het aanzien waard. Het grootste nadeel is voor mij dat er gekozen is voor een totaal nieuwe cast en dat het bij lange na niet in de buurt komt van de eerste Street Kings. Buiten dat is het verhaal flinterdun en valt er alleen echt iets positiets te noemen over de sfeer die ik al genoemd heb en de omgeving(en) die zeer goed bij de film passen.