DVD: Desperate Housewives - seizoen 2

Na het bijzonder succesvolle eerste seizoen van Desperate Housewives hoefde er niet lang gewacht te worden op een vervolg. In seizoen twee pakken we het leven van de bewoonsters van Wisteria Lane op waar het gebleven was en komen er weer genoeg roddels, avonturen en geheimen naar boven. De serie is sinds kort te koop op dvd en bevat maar liefst zes discs met afleveringen en eentje extra met bonusmateriaal!

In het tweede seizoen kabbelt het leven van de bewoners van Wisteria Lane rustig verder. Terwijl een ieder de schone schijn van een haast perfect leven probeert op te houden weten we als kijker wel beter. Nog steeds worden we op de hoogte gehouden van allerlei ontwikkelingen door de voice-over van Mary Alice, die in de eerste aflevering van het eerste seizoen de hand aan haarzelf sloeg. Een verschil in het tweede seizoen is de grotere rol binnen de vriendinnengroep voor Edie, die in de laatste afleveringen van het eerste seizoen al meer en meer in beeld kwam. Na de onthullende gebeurtenissen aan het einde van de vorige serie is het nu ook tijd voor nieuwe verhaallijnen. Zo is er een totaal nieuwe verhaallijn in beeld gekomen met de komst van de familie Applewhite in de straat; zij verbergen een geheim in hun kelder dat waarschijnlijk niemand aan ziet komen. Opvallend aan het tweede seizoen is dat er meer ruimte is voor de kleine losse verhalen en er minder aandacht wordt besteed aan een alles overheersend groter verhaal.

De release op dvd is weer een feest voor de fans van de serie. Naast de zes discs met alle afleveringen van het tweede seizoen bevat de box een extra dvd met allerlei leuke onderdelen. De hoofdrol op de bonusdvd is weggelegd voor de bedenker van de serie, Marc Cherry. Hij vertelt over zijn jeugd en zijn relatie met zijn moeder, waarbij zijn moeder zelf ook nog aan het woord komt. Marc laat zien welke scènes hij het leukst vindt en toont daarnaast ook een aantal scènes die de uiteindelijke serie niet gehaald hebben; erg leuk om te zien. Ook is er veel aandacht voor de kleding die de dames in de serie dragen; ontwerpster Catherine Adair vertelt er alles over; een extraatje dat waarschijnlijk alleen interessant is voor de echte modeliefhebbers.

Voor hen die nog nooit eerder kennis hebben gemaakt met de bewoners van Wisteria Lane is deze box geen goede start; daarvoor ligt er teveel geschiedenis in het eerste deel. Voor alle trouwe kijkers is deze release een echte 'Must Have'. Niet alleen is de kwaliteit van de box dik in orde, maar je kunt op je gemak alle plotwendingen en ontwikkelingen terugkijken. Daarnaast kun je via het extra materiaal ook nog eens veel meer leren over de 'Wanhopige Huisvrouwen' en hun geestelijk vader. In het tweede seizoen ontwikkelt de serie zich steeds meer tot een serie losse verhalen die telkens met elkaar verweven raken, maar dat maakt het geheel er niet minder om. Desperate Housewives 2 is leuk, spannend, sexy en avontuurlijk!

Label: Buena Vista H.E. Releasedatum: 6 september 2006 Kijkwijzer: