Ghost Recon Advanced Warfighter 2

Toen eind 2005 de Xbox 360 het daglicht zag waren er eigenlijk maar weinig spellen beschikbaar die echt de moeite waren om een nieuwe console voor aan te schaffen. En opeens kwam daar Ubisoft aan met Ghost Recon Advanced Warfighter, drie maanden na de release van de Xbox 360. Een spel wat zowel de Ghost Recon serie uit de obscuriteit haalde, als de Xbox 360 haar (volgens velen) eerste echte next gen titel gaf. Het bleek een solide tactische shooter te zijn met een aantal spelmechanieken die nog niet eerder waren uitgevoerd zoals het Cross-Comsysteem, plus dat het er likkebaardend goed uit zag. Nu, nog geen jaar later, komt Ubisoft met de opvolger Tom Clancy\'s Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (GRAW2). En het zal nu niet meer zo makkelijk zijn om de \'New Sheriff in Town\' te worden, aangezien het moet opboksen tegen andere vergelijkbare squad-based klappers die in de tussentijd op Microsofts console zijn verschenen, zoals Gears of War en Ubisofts eigen Rainbox Six Vegas. Er klonken overal al boze geluiden dat GRAW2 eerder GRAW1.5 zou zijn. De vraag rest natuurlijk: heeft GRAW2 genoeg bestaansrecht, of is het een zinloze haastige poging geweest om een toch al heel goed spel te verbeteren?

In GRAW2 neem je net als in haar voorganger de controle over Captain Scott Mitchell en zijn high-tech squad. Nadat je in deel één succesvol de Amerikaanse president hebt kunnen redden uit de klauwen van Mexicaanse rebellen denk je rustig achterover te kunnen leunen, maar niets is minder waar. Zoals een goed Tom Clancy verhaal betaamt, laten de rebellen dit natuurlijk niet op zich zitten en hebben ze een Oekraïense kernkop uit Panama gehaald om hiermee Amerikaans grondgebied te bedreigen. Reden genoeg voor jouw superieuren om je terug te sturen naar Mexico en daar binnen 72 uur de kernkop bij de Amerikaanse grens te onderscheppen voordat het El Paso, Texas bereikt.