Game: Hamtaro: Ham-Ham games

Met de Olympische Spelen in aantocht, komen er langzamerhand wat Olympische games in de schappen te liggen. Eén van deze games is Hamtaro: Ham-Ham games, waarin de van TV bekende hamster Hamtaro en zijn vrienden het opnemen tegen de teams Seahams, Djungle en Rainbow in de race om de meeste gouden medailles te verdienen en daarmee de Olympische hamsterspelen te winnen.

Het spel is verdeeld in zeven dagen en op elke dag worden gewoonlijk drie sporten beoefend. Het merendeel hiervan is een bekende sport zoals hordelopen, sprinten of zwemmen, maar er zijn ook een aantal onbekende sporten zoals worteltrekken en vogelrijden.

Aan het begin van de dag wordt verteld welke sporten er gedaan worden vandaag en waar je moet zijn om je in te schrijven. Bij de balie waar je je voor een sport inschrijft kun je ook uitleg vinden hoe je de sport moet spelen en kun je oefenen. Als je genoeg geoefend hebt dan kun je de sport in het echt gaan proberen om te pogen een gouden medaille te bemachtigen. Bij elk spel kan je apart de moeilijkheidsgraad instellen. Hierdoor wordt het spel niet makkelijker maar zijn je tegenstanders wel slechter waardoor het wel makkelijker wordt om een medaille te halen. Na elke sport vindt een uitreikingsceremonie plaats waarbij de medailles worden uitgereikt. Na de uitreiking ontvang je zonnebloemzaadjes waarmee kleding kan worden gekocht. Het aantal gewonnen zonnebloemzaadjes is afhankelijk van de gewonnen medaille en de ingestelde moeilijkheidsgraad.

De sporten zelf zijn makkelijk te beoefenen. Bij de meeste sporten staat er in het beeld welke toets je in moet drukken, waardoor het spel ook door kleinere kinderen redelijk makkelijk te spelen is. Het belangrijkste bij alle sporten is de timing; als je op het juiste moment de goede knop indrukt scoor je veel beter dan wanneer je dat een fractie later doet. De meeste sporten zijn binnen 2 minuten afgelopen, alleen tennis en beachvolleybal kunnen iets meer tijd innemen doordat je hierbij een partij speelt die lang kan duren als het gelijk op gaat. Doordat alle sporten erg vlug gedaan zijn is het hele toernooi ook erg snel afgelopen. Het evenement dat het langst duurt is de sluitingsceremonie met credits.