Game review: Neverwinter Nights
Verhaal |
Het is eigenlijk het standaard verhaaltje... een dorp genaamd Neverwinter wordt uitgeroeid door een mysterieuze plaag die natuurlijk door een 'kwade macht' veroorzaakt is en heeft *spannend muziekje* een held nodig!
Op de dag van je diplomering van de academie worden jij en je mede studenten aangevallen door de welbekende slechterikken en krijgt het dorp zijn wens... een held is geboren, maar wel één op sloffen natuurlijk.
Zo'n eenvoudig verhaal is ze op zich te vergeven als je toch van plan was om het spel online te gaan spelen... als je dan ook nog weet dat Neverwinter Nights in single-player zo'n dertig speeluren bevat terwijl Baldur's Gate twee er meer dan duizend bevatte wordt het wel heel duidelijk dat dit echt een spel is voor multiplayer, en niet voor de eenzame gamer die maanden zoet wil zijn met een complexe verhaallijn.
Speelbaarheid | |||||
De inteface en de speelsnelheid zorgen voor een spel met een lekker hoog tempo erin en dat eigenlijk nooit echt verveeld.
Maar het is op het internet dat de speelbaarheid van Neverwinter Nights pas goed tot zijn recht komt... de servers zitten vol met voornamelijk serieuze role-players die gezamelijk voor een erg vermakelijk en behoorlijk verslavend spel zorgen.
Neverwinter Nights bevat ook, zoals ze hadden beloofd, een fantastisch uitgewerkte manier om het spel helemaal naar je eigen zin aan te passen. Niet alleen kunnen Dungeon Masters complete landschappen bouwen voor spelers om in te verdwalen maar zijn ook dingens als het portret van je eigen karakter eenvoudig aan te passen. Dit alles zorgt ervoor dat het spel, zeker voor de creativelingen onder ons nooit zal hoeven vervelen.