Nauwelijks. Heb je er wel eens op gereden? Dat trappen is een lachertje; je hoeft niet echt kracht te zetten.
O jawel hoor trapkracht hetzelfde, alleen je gaat harder, op de turbo stand gaat het lichter idd maar dan is de accu in record tijd leeg.
Veel ebike lui rijden ook geen 25, vanuit de auto kijkend lijkt dat ze hard rijden terwijl in werkelijkheid langzamer gaan.
Ik heb zelf een speed pedalic een 45km/h ding met helm, je doet wel degelijk dezelfde lichamelijke beweging maar je gaat gewoon harder.
Waarom heb ik zo een ding? Nou vroeger pakte ik gewoon de auto ipv fiets, nu is de drempel lager, keuze tussen geen beweging of wel, gewone fiets geen optie dat duurt veel te lang.
Op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:12 schreef fraggie1975 het volgende: Brommers eruit , snor voor mensen die niet kunnen fietsen door lichamelijke problemen , alles opgelost.
voor de "jeugd": 80cc motorfiets v.a 16 jaar. nu worden brommers opgevoerd, is dan niet meer nodig.
doet mij denken aan vroegah : Honda MB/Yamaha RD 80cc , malossi's en proma uitlaten
Ik heb aardig lang in de brommer bussines gezeten en hoor en zie echt in 1 oogopslag of ze opgevoerd zijn en itt wat de meeste hier bleren is het overgrote deel al een tijdje niet of vrijwel niet meer opgevoerd. Dit itt de jaren 70-80-90 waarbij vrijwel iedere brommer idd was opgevoerd, de meeste tot zo'n 55-60 maar ook erg veel 80-90 en af toe ook nog daarboven. En ja ik fiets ook in steden ed en zie gewoon dat het wel meevalt met die"scheurende jeugd" , dat is uiteraard iets anders dan de rijtalenten van de jonge bestuurders die vaak twijfelachtig zijn maar dat heeft verder weinig te maken met opvoeren of niet. Ja je ziet er af en toe, eentje rijden met een zootje kabaal (vaak meer dan snelheid) maar die aantallen vd jaren 80 halen we echt niet meer.
Wat ik denk is dat veel mensen eigenlijk niet wetenhoe snel je tegenwoordig een wok status krijgt, voor een brommer is dat bij > 9kmh overschrijding, dus als je brommer >54 kmh gaat op de rollenbank kun je hem laten herkeuren, een vervelend maar vooral behoorlijk kostbaar grapje. En dat wok-spook heeft de angst er bij de jeugd goed ingebracht want de meeste hebben er geen zin in en houden het ding net onder de max , dus 50-52 oid. Voor snorfietsen is de norm nog lager, ik dacht iets van > 6 kmh= wok.
Histerisch gejank van bakfiets moekes en groenlinks hippies, dat is het.
In de ideale wereld waar een snorfiets max 25 kan is dit een kutidee. Als het meerendeel toch opgevoerde snorfietsen betreft die 50+ kunnen dan liever op de rijbaan.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
Verwar je nu niet een nette 4 takt snorscooter die aan de euronorm voldoet met een oude zwaar vervuilende blerrende 2 takt brommer?
Wel goed onderscheid blijven maken mensen.
Precies, van die 4 takt scooters heb je echt amper tot geen last , die 2 takt krengen mogen ze wat mij betreft echt morgen állemaal in de pletpers smijten
En dit idee: Compleet bezopen en het wachten is op de eerste dode. Met 25km/u op de rijbaan tussen auto's die 2x zo hard rijden met een bromfiets die 45km/u rijdt is dat al een gevaarlijke opgave. Waarom ze niet gewoon die hele snorfiets categorie opdoeken en de bromfietsen gewoon ontgrensd laten rijden en gewoon bekeuren op snelheid is me nog steeds een raadsel.
quote:
Op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:23 schreef robber57 het volgende: Ik heb aardig lang in de brommer bussines gezeten en hoor en zie echt in 1 oogopslag of ze opgevoerd zijn en itt wat de meeste hier bleren is het overgrote deel al een tijdje niet of vrijwel niet meer opgevoerd. Dit itt de jaren 70-80-90 waarbij vrijwel iedere brommer idd was opgevoerd, de meeste tot zo'n 55-60 maar ook erg veel 80-90 en af toe ook nog daarboven. En ja ik fiets ook in steden ed en zie gewoon dat het wel meevalt met die"scheurende jeugd" , dat is uiteraard iets anders dan de rijtalenten van de jonge bestuurders die vaak twijfelachtig zijn maar dat heeft verder weinig te maken met opvoeren of niet. Ja je ziet er af en toe, eentje rijden met een zootje kabaal (vaak meer dan snelheid) maar die aantallen vd jaren 80 halen we echt niet meer.
Wat ik denk is dat veel mensen eigenlijk niet wetenhoe snel je tegenwoordig een wok status krijgt, voor een brommer is dat bij > 9kmh overschrijding, dus als je brommer >54 kmh gaat op de rollenbank kun je hem laten herkeuren, een vervelend maar vooral behoorlijk kostbaar grapje. En dat wok-spook heeft de angst er bij de jeugd goed ingebracht want de meeste hebben er geen zin in en houden het ding net onder de max , dus 50-52 oid. Voor snorfietsen is de norm nog lager, ik dacht iets van > 6 kmh= wok.
Histerisch gejank van bakfiets moekes en groenlinks hippies, dat is het.
Dit inderdaad. Ik heb als fietser echt helemaal niet veel last van opgevoerde scooters. Af en toe rijdt er wel eens een opgevoerde snorfiets tussen maar het overgrote merendeel houdt zich redelijk aan de snelheid. Dat bromfietsen iets harder lopen is enorm logisch om jezelf in leven te houden op de rijbaan.
Childhood is over the moment you know you're going to die. 'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
De kant van de snorfietser: het is gewoon levensgevaarlijk, je wordt een rijdende chicane totdat een automobilist je niet op tijd opmerkt en dwars door je heen rijdt. Dit is gewoon wachten op de eerste dode. Werkelijk te idioot voor woorden om een 25km/u voertuig de rijbaan op te sturen.
Schaf ze dan af. Straks met verplichte helmplicht heeft een snorbrommer toch geen nut meer.
Waarom ze niet gewoon die hele snorfiets categorie opdoeken en de bromfietsen gewoon ontgrensd laten rijden en gewoon bekeuren op snelheid is me nog steeds een raadsel.
[..]
Omdat er honderdenduizenden snorfietsen verkocht zijn de afgelopen jaren? Als je de categorie wilt verbannen moet je er een sterfhuisconstructie van maken. Geen nieuwe meer toelaten op kenteken en de huidige laten rijden tot ze ooit op de schroothoop zijn beland.
Maar ik begrijp sowieso de gedachte niet om de snorfiets te verbannen. De snorfietser lijkt op de één of andere manier een criminele paria te zijn geworden die van alle kanten de zwarte piet krijgt toegespeeld tot verbanning aan toe.
[ Bericht gewijzigd door Spraypaint op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:56 ]
Jij moet politieagent worden, met je handhaving. Hou toch op.
Wat dacht je van flitscamera's op de fietspaden? Zo doen ze het bij auto's op. Gewoon houden aan de 25km/u limiet, niks aan de hand verder. Geen verbod/verbanningen en andere onzin. Gewoon de wet handhaven!
Op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:16 schreef Also-von-Oder het volgende: Alleen als de snorfiets dan 40 km p/u in de bebouwde kom mag, anders verstoort zo'n snorfiets het ritme van de rijbaan.
Bij tijde van schrijven vinden 17 mensen het een topidee dus laat dat 'niemand' maar achterwege want er zijn altijd mensen die niet zoals jij denken.
Ik vind het een topidee. Daardoor verdwijnen de snorfietsers vanzelf want suicide mission. Op de opgevoerde snorfietsers na, die kunnen wel meekomen met het verkeer. En die worden er dan wel weer uitgepikt met een rollerbank-actie. Probleem opgelost.
Nu nog de maximum snelheid van elektrische fietsen omlaag naar 18 km/u.
Als je lichamelijk KAN fietsen wel. ik niet , dus ik ben voorlopig nog heel blij met mijn snorfietsje uit 1999.
Voor mensen als jij zou een ontheffing moeten komen. Met je snorfietsje (max 18 km/u) ook op het fietspad mogen. Maar voor de rest, opzouten met die dingen.
Dat sowieso, automobilisten zullen ook veel sneller proberen om er langs te rijden, wat uiteindelijk veel gevaarlijke problemen kan opleveren.
Het slaat gewoon nergens op om zulke langzame voertuigen op de autorijbaan te moeten laten rijden. Een helmverplichting overigens ook niet, die dingen gaan zo traag, je hebt niet eens een helm nodig.
Wil juist na jaren weer snorfiets erbij nemen, voor de zomers, lekker langzaam cruisen op o.a. fietspaden . maar als helmplicht er komt, dan ben ik er al vanaf.
En ga zeker niet irritatie veroorzaken op rijbaan, als zo een slome moet je daar dan gaan rijden, rot op man haha
Ja dan is dat maar zo. Hoewel ook bromfietsers binnen de bebouwde kom slechts 30 mogen rijden. Nee als het op de rijbaan moet rijden, moet het ook enigszins mee kunnen met de snelheid die daar gereden wordt. Want anders moeten auto's soms vol in de ankers in straten waar men amper kan uitwijken. En dat leidt ook tot gevaarlijke situaties.
Nee, met een bromfiets mag je binnen de bebouwde kom op de rijbaan 45 km/uur. Buiten de bebouwde kom 40 km/uur, maar dan op het fietspad.
Het hele punt is: Toen de helmplicht werd ingevoerd voor de bromfiets, waren er een hoop mensen die daar enorme problemen mee hadden. Voornamelijk vrouwen die bang waren voor schade aan hun kapsel. Als tussenoplossing werd er toen bedacht, dat je zonder helm mocht rijden, maar dan op een bromfiets die niet harder kon dan 25 km/uur. Die bromfiets werd toen snorfiets genoemd. Als je nu op die snorfiets alsnog een helmplicht krijgt, kan je hem net zo goed afschaffen. Alles is dan bromfiets. En dan kan alles ook op de rijbaan en dus van het fietspad af.
Ik vind het een topidee. Daardoor verdwijnen de snorfietsers vanzelf want suicide mission. Op de opgevoerde snorfietsers na, die kunnen wel meekomen met het verkeer. En die worden er dan wel weer uitgepikt met een rollerbank-actie. Probleem opgelost.
Nu nog de maximum snelheid van elektrische fietsen omlaag naar 18 km/u.
Eng he, snelheid. Heb je tijdens het wandelen wel een helm opgezet? Voor je het weet gebeurd er nog iets met je.
Childhood is over the moment you know you're going to die. 'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Eng he, snelheid. Heb je tijdens het wandelen wel een helm opgezet? Voor je het weet gebeurd er nog iets met je.
Oh, het gaat niet om de snelheid van die gasten zelf. Maar wel hoe die gasten zich gedragen met hun hogere snelheid. Meerdere malen aggressieve moekes van een jaar of 50 tegengekomen die op hun electrische fiets scheldend langs kinderen reden en het liefst die kinderen aan de kant trapten.
Op zondag 31 maart 2019 @ 03:22 schreef nietzeuren het volgende: Schaf de snorfiets af. Een ouderwets concept. Gewoon een brommer met helmplicht op de rijbaan of gaan fietsen.
Niks ouderwets. Eerst kwam de brommer, later pas de snorfiets. Dus de snorfiets is hip! Is modern! Maar van mij mogen die krengen meteen in de schredder, dat dan weer wel.
voor de "jeugd": 80cc motorfiets v.a 16 jaar. nu worden brommers opgevoerd, is dan niet meer nodig.
Veel ebike lui rijden ook geen 25, vanuit de auto kijkend lijkt dat ze hard rijden terwijl in werkelijkheid langzamer gaan.
Ik heb zelf een speed pedalic een 45km/h ding met helm, je doet wel degelijk dezelfde lichamelijke beweging maar je gaat gewoon harder.
Waarom heb ik zo een ding? Nou vroeger pakte ik gewoon de auto ipv fiets, nu is de drempel lager, keuze tussen geen beweging of wel, gewone fiets geen optie dat duurt veel te lang.
Meestal rij ik ook niet harder dan 30-35.
Snorfietsen erbij levert meer gevaarlijke situaties op de weg op dan het op het fietspad oplost.
Dit itt de jaren 70-80-90 waarbij vrijwel iedere brommer idd was opgevoerd, de meeste tot zo'n 55-60 maar ook erg veel 80-90 en af toe ook nog daarboven.
En ja ik fiets ook in steden ed en zie gewoon dat het wel meevalt met die"scheurende jeugd" , dat is uiteraard iets anders dan de rijtalenten van de jonge bestuurders die vaak twijfelachtig zijn maar dat heeft verder weinig te maken met opvoeren of niet.
Ja je ziet er af en toe, eentje rijden met een zootje kabaal (vaak meer dan snelheid) maar die aantallen vd jaren 80 halen we echt niet meer.
Wat ik denk is dat veel mensen eigenlijk niet wetenhoe snel je tegenwoordig een wok status krijgt, voor een brommer is dat bij > 9kmh overschrijding, dus als je brommer >54 kmh gaat op de rollenbank kun je hem laten herkeuren, een vervelend maar vooral behoorlijk kostbaar grapje.
En dat wok-spook heeft de angst er bij de jeugd goed ingebracht want de meeste hebben er geen zin in en houden het ding net onder de max , dus 50-52 oid.
Voor snorfietsen is de norm nog lager, ik dacht iets van > 6 kmh= wok.
Histerisch gejank van bakfiets moekes en groenlinks hippies, dat is het.
Gewoon op fietspad, zonder helm, dingen rijden niet eens snel en tegenwoordig zijn die snorfietsen niet zo stinkend, dik geluid
En dit idee: Compleet bezopen en het wachten is op de eerste dode. Met 25km/u op de rijbaan tussen auto's die 2x zo hard rijden
Waarom ze niet gewoon die hele snorfiets categorie opdoeken en de bromfietsen gewoon ontgrensd laten rijden en gewoon bekeuren op snelheid is me nog steeds een raadsel.
Dit inderdaad. Ik heb als fietser echt helemaal niet veel last van opgevoerde scooters. Af en toe rijdt er wel eens een opgevoerde snorfiets tussen maar het overgrote merendeel houdt zich redelijk aan de snelheid. Dat bromfietsen iets harder lopen is enorm logisch om jezelf in leven te houden op de rijbaan.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
5jaar rijbewijs mag je op een 125cc rijden .
Maar ik begrijp sowieso de gedachte niet om de snorfiets te verbannen. De snorfietser lijkt op de één of andere manier een criminele paria te zijn geworden die van alle kanten de zwarte piet krijgt toegespeeld tot verbanning aan toe.
[ Bericht gewijzigd door Spraypaint op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:56 ]
Nu nog de maximum snelheid van elektrische fietsen omlaag naar 18 km/u.
Het slaat gewoon nergens op om zulke langzame voertuigen op de autorijbaan te moeten laten rijden. Een helmverplichting overigens ook niet, die dingen gaan zo traag, je hebt niet eens een helm nodig.
Wil juist na jaren weer snorfiets erbij nemen, voor de zomers, lekker langzaam cruisen op o.a. fietspaden
En ga zeker niet irritatie veroorzaken op rijbaan, als zo een slome moet je daar dan gaan rijden, rot op man haha
met een bromfiets mag je binnen de bebouwde kom op de rijbaan 45 km/uur. Buiten de bebouwde kom 40 km/uur, maar dan op het fietspad.
Toen de helmplicht werd ingevoerd voor de bromfiets, waren er een hoop mensen die daar enorme problemen mee hadden. Voornamelijk vrouwen die bang waren voor schade aan hun kapsel. Als tussenoplossing werd er toen bedacht, dat je zonder helm mocht rijden, maar dan op een bromfiets die niet harder kon dan 25 km/uur. Die bromfiets werd toen snorfiets genoemd. Als je nu op die snorfiets alsnog een helmplicht krijgt, kan je hem net zo goed afschaffen. Alles is dan bromfiets. En dan kan alles ook op de rijbaan en dus van het fietspad af.
Heb je tijdens het wandelen wel een helm opgezet? Voor je het weet gebeurd er nog iets met je.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Maar van mij mogen die krengen meteen in de schredder, dat dan weer wel.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken