Opdoeken die snorfiets. Gewoon alleen nog maar bromfietsen met helmplicht. Als je langzaam wilt en te lui bent om te trappen, dan neem je maar een elektrieke fiets.
Zowel bromfietsen als snorfietsen verbieden. Die kutdingen maken een absurde hoeveelheid herrie en zijn ook nog eens enorm vervuilend. Ga maar fietsen of koop gewoon een auto.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly. And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Zowel bromfietsen als snorfietsen verbieden. Die kutdingen maken een absurde hoeveelheid herrie en zijn ook nog eens enorm vervuilend. Ga maar fietsen of koop gewoon een auto.
Dit dus. Hebben tegenwoordig zelfs partijen als de VVD het over milieu, maar iets heel simpels wat de luchtkwaliteit ten goede komt zoals het verbieden van die kutdingen heeft niemand het over.
Als fietser zeg ik ja. Als automobilist zeg ik nee.
Het is maar van welke kant je het bekijkt.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!! Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws. Laboro te salutante
Bij tijde van schrijven vinden 17 mensen het een topidee dus laat dat 'niemand' maar achterwege want er zijn altijd mensen die niet zoals jij denken.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!! Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws. Laboro te salutante
Op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:05 schreef foton het volgende: Opdoeken die snorfiets. Gewoon alleen nog maar bromfietsen met helmplicht. Als je langzaam wilt en te lui bent om te trappen, dan neem je maar een elektrieke fiets.
Mee eens . Alle 49cc er uit. Laat de 80 en de 125cc maar komen. Dan kunnen ze ook normaal mee met het verkeer.
Achterlijk overheid die totaal geen verstand van zaken heeft .
Moeten ze zelf eens gaan rijden op zo ding door het verkeer
De kant van de snorfietser: het is gewoon levensgevaarlijk, je wordt een rijdende chicane totdat een automobilist je niet op tijd opmerkt en dwars door je heen rijdt. Dit is gewoon wachten op de eerste dode. Werkelijk te idioot voor woorden om een 25km/u voertuig de rijbaan op te sturen.
En hoe zit het dan met een motor? Al met al is een motor zuiniger want stuk lichter en veel kleiner waardoor er meer ruimte over is.
Binnen een stad brommers en scooters maar daarbuiten
Motoren zijn er wel maar minder in aantal omdat ze duurder zijn en door de drukte kun je meestal toch niet sneller rijden dus heeft de extra power geen nut. En meestal zijn motoren veel schoner dan scooters/brommers omdat ze vaak over meerkleppentechniek icm injectie beschikken en daardoor een completere dus schonere verbranding hebben.
Op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:26 schreef Xessive het volgende: Scooters naar de rijbaan. Auto's maximaal 30 kilometer per uur binnen de bebouwde kom. Allemaal onderdeel van een groter plan.
Als ze dat nou eens verder door zouden voeren. Het fietspad het midden van de weg laten zijn en de auto's aan de zijkanten. Krijgen de auto's tweemaal stoplichten wanneer ze op een kruising af willen slaan ipv de fietsers.
Moet je eens zien hoe snel men dan ineens wel de kinderen met de fiets naar school kan brengen 1 km verderop
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
[..] Motoren zijn er wel maar minder in aantal omdat ze duurder zijn en door de drukte kun je meestal toch niet sneller rijden dus heeft de extra power geen nut. En meestal zijn motoren veel schoner dan scooters/brommers omdat ze vaak over meerkleppentechniek icm injectie beschikken en daardoor een completere dus schonere verbranding hebben.
Zoiets dacht ik ook maar omdat je zei dat ze in China alle tweewielers met verbrandingsmotor hadden verboden vroeg ik mij dat af. Als ze ergens procentueel gezien veel motoren hebben is het Oost-Azie wel namelijk.
Gewoon heel simpel een helmplicht voor alle tweewielerige zelfstandig gemotoriseerde voertuigen zonder kooiconstructie. Dan verdwijnen denk ik al opeens een hele hoop van die snordingen vanzelf zonder daarvoor al te veel te kloten met de wet.
Waarom geen helmplicht voor electrische fietsen en racefietsers? Die rijden immers ook makkelijk 25 km/u. Wat is dat toch met het willen aanpakken van de goedwillende snorfietser??
Als ze maar van het fietspad af gaan. Die dingen rijden makkelijk 40 en worden bestuurd door kinderen van 16 die het besef of het fatsoen niet hebben om even af te remmen als ze je inhalen. Ook op een heel smal fietspad.
Gewoon heel simpel een helmplicht voor alle tweewielerige zelfstandig gemotoriseerde voertuigen zonder kooiconstructie. Dan verdwijnen denk ik al opeens een hele hoop van die snordingen vanzelf zonder daarvoor al te veel te kloten met de wet.
Kijk, daar komt de aap uit de mouw. Je wilt een helmplicht niet omdat het zogenaamd veilig is je wilt gewoon van de snorfiets af. Waarom? Wat doen ze je aan? Omdat er een paar malloten zijn die te hard rijden op het fietspad? Dan moet je dát aanpakken. We gaan toch ook de auto niet trachten te verbieden omdat er door een aantal te hard wordt gereden?
Op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:45 schreef nietzeuren het volgende: Als ze maar van het fietspad af gaan. Die dingen rijden makkelijk 40 en worden bestuurd door kinderen van 16 die het besef of het fatsoen niet hebben om even af te remmen als ze je inhalen. Ook op een heel smal fietspad.
Nee ze rijden niet makkelijk 40 tenzij je er aan laat sleutelen. Die paar die dat doen moet je aanpakken, niet de goedwillende snorfietser.
Mijn idee : binnen de bebouwde kom op het fietspad alleen nog maar voertuigen die met lichaamskracht of electriciteit worden aangedreven, alles met verbrandings-motor naar de rijbaan. Die moeten na een overgangs-periode van een jaar of 2 dan verplicht minimaal 50 km/u kunnen (wat voor de meeste die nu minder hard kunnen een minimale ingreep is, de beperking die erin is gebouwd eraf halen), en dan met helm-plicht.
Buiten de bebouwde kom mogen ze dan wel op het fietspad.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako! Alice Cooper : Why, thank you! Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Zowel bromfietsen als snorfietsen verbieden. Die kutdingen maken een absurde hoeveelheid herrie en zijn ook nog eens enorm vervuilend. Ga maar fietsen of koop gewoon een auto.
Ze zijn niet enorm vervuilend, nieuwe brommers vervuilen velen malen minder dan een auto. Ze maken veel mindor herrie dan veel nieuwe auto's.
Dus, verbied auto's.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
Je moet daar rijden waar je compatible bent met de norm. Auto's rijden 50 binnen de bebouwde kom, soms zelfs 60 of 70, beetje afhankelijk van de situatie. Snorren rijden 25, misschien tot 40 als er gesleuteld is. Dat matcht gewoon niet. De autoweg is gemaakt voor autosnelheid, 't fietspad is gemaakt voor fietssnelheid. De snorren zijn gewoon een a-typisch vervoersmiddel en welke keuze er ook gemaakt wordt: 't is altijd de verkeerde keuze.
However. ik zeg: fietspad. Het verschil in snelheid tussen een snor en een fiets is kleiner dan 't verschil tussen een snor en een automobiel.
Daarnaast, je bent ook wel een enorme loser als op zo'n rijdende toiletpot zit.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly. And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Dat is juist de pest. Ruim >50% van de snorfietsers zijn jongeren. En die rijden vrijwel allemaal op een gekietelde snorfiets.
"Vrijwel allemaal", heb je daar officiële cijfers van? Ik denk meer dat dit een aanname is.
Als je trouwens gepakt wordt met een gekietelde snorfiets dan heb je een groot probleem. Niet zomaar een bekeuring maar hij moet naar de RDW voor een nieuw kenteken.
Als je die dingen de maximale trap-ondersteuning laat geven is het trappen niet meer dan een signaal aan de electronica hoe hard je wil gaan. Zeker met die dingen die meer dan 25 mogen zie je vaak de berijder trappen alsof ze in slow-motion rijden. En ik ken maar weinig mensen die minder dan maximale trap-ondersteuning instellen.
Een uitzondering is een team-leider die aan zijn conditie wilde gaan werken, en dus op de fiets ging woon-werken, maar de afstand nog niet kon halen zonder wat steun. Die heeft toen een eBike gekocht, maar ook direct een schema opgesteld voor het geleidelijk aan terugschroeven van de trap-ondersteuning.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako! Alice Cooper : Why, thank you! Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Daarnaast, je bent ook wel een enorme loser als op zo'n rijdende toiletpot zit.
Dat onderzoek sloeg helemaal nergens op.
Wat ze hebben gedaan:
Meet de uitstoot van een bromfiets. Een bromfiets is 50cc. Een auto is gemiddeld 1400cc. Dat is 28 keer groter. Vermenigvuldig de uitstoot van een brommer met 28. Kijk, brommers zijn vervuilend!
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
Ze zijn niet enorm vervuilend, nieuwe brommers vervuilen velen malen minder dan een auto. Ze maken veel mindor herrie dan veel nieuwe auto's.
Dus, verbied auto's.
Dit dus.
Mensen horen af en toe een oude rokende 2takt brommer met een expansiepijp voorbijblerren en willen vervolgens ook alle nette goedgekeurde snorscooters van de weg halen.
Mensen horen af en toe een oude rokende 2takt brommer met een expansiepijp voorbijblerren en willen vervolgens ook alle nette goedgekeurde snorscooters van de weg halen.
Zelfs die oude rokende tweetakt kan je aan de euro5 norm laten voldoen. Maar dan heb je andere olie nodig, andere ontsteking, expansieuitlaat, aangepaste cilinder en een andere kop. Halveer je het verbruik, maar dan loopt het ook 80 en is het ineens strafbaar.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
Ideale zet om vervolgens de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom naar 30 omlaag te schroeven omdat het anders te gevaarlijk is voor de snorfietsers en omdat je door de snorfietsers toch al niet harder dan dat kunt.
Op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:05 schreef foton het volgende: Opdoeken die snorfiets. Gewoon alleen nog maar bromfietsen met helmplicht. Als je langzaam wilt en te lui bent om te trappen, dan neem je maar een elektrieke fiets.
ik had het niet beter kunnen verwoorden!!!!
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step. Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Brommers rijden hier nog steeds standaard op het fietspad waar dat niet mag. Zolang er niet op gecontroleerd wordt maakt het niet uit wat er wel en niet mag.
Alle gemotoriseerde voertuigen. inclusief de electrische, die niet harder dan 60 km/uur kunnen en mogen (dus die effectief niet op de snelweg geoorloofd zijn), compleet verbieden. Regelgeving aangaande dit soort voertuigen is te ingewikkeld aan het worden, in het verkeer zijn ze vlees nog vis qua snelheid en risico ten opzichte van de andere weggebruikers. Die krengen zorgen alleen maar voor ellende in het verkeer.
Wat betreft invalide voertuigen: maak die dingen compacter, zodat ze niet veel meer ruimte innemen dan een fiets en niet harder gaan dan een fiets (~20 km/uur), en dat je er alleen in mag rijden als je er een speciale indicatie voor hebt dat je zo'n ding vanwege een beperking ook daadwerkelijk nodig hebt. Als er dan zo nodig ook nog een passagiers stoel in moet, plaats die dan ACHTER de bestuurder, in plaats van er naast. Als een invalide harder wil, dan koopt die maar een auto of motorfiets.
Zowel bromfietsen als snorfietsen verbieden. Die kutdingen maken een absurde hoeveelheid herrie en zijn ook nog eens enorm vervuilend. Ga maar fietsen of koop gewoon een auto.
Eens.
Alleen irritante pubers of luie en vaak te dikke 40-plussers rijden op dat soort krengen. Fiets, als het perse moet dan electrisch, is een gezonder en milieubewuster alternatief.
"Vrijwel allemaal", heb je daar officiële cijfers van? Ik denk meer dat dit een aanname is.
Als je trouwens gepakt wordt met een gekietelde snorfiets dan heb je een groot probleem. Niet zomaar een bekeuring maar hij moet naar de RDW voor een nieuw kenteken.
Je hoeft echt geen officiële cijfers te hebben om te constateren dat de meeste snorfietsen waar jongeren op rijden niet origineel zijn.
Alleen als ze 35km/h kunnen (nog steeds zonder helm) om veilig met de auto's mee kunnen komen in een 30km/h zone. Maar dan wel niet harder dan 30km/h mogen. Bromfietsen (met helm) naar de 55km/h, met de zelfde reden. En dan met 50km/h mogen.
En een veel betere handhaving op die snelheden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:45 schreef nietzeuren het volgende: Als ze maar van het fietspad af gaan. Die dingen rijden makkelijk 40 en worden bestuurd door kinderen van 16 die het besef of het fatsoen niet hebben om even af te remmen als ze je inhalen. Ook op een heel smal fietspad.
ik ben allang geen 16 meer..
I love you for your mind , baby give me your body.
Alleen irritante pubers of luie en vaak te dikke 40-plussers rijden op dat soort krengen. Fiets, als het perse moet dan electrisch, is een gezonder en milieubewuster alternatief.
Als je lichamelijk KAN fietsen wel. ik niet , dus ik ben voorlopig nog heel blij met mijn snorfietsje uit 1999.
I love you for your mind , baby give me your body.
Gewoon alleen nog maar bromfietsen met helmplicht.
Als je langzaam wilt en te lui bent om te trappen, dan neem je maar een elektrieke fiets.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Hebben tegenwoordig zelfs partijen als de VVD het over milieu, maar iets heel simpels wat de luchtkwaliteit ten goede komt zoals het verbieden van die kutdingen heeft niemand het over.
Echt, ik erger me al kapot aan die !@#$ scooters.
Fuck the EBU!
Helm verplichten , en niemand koopt die dingen meer. Prima.
Als automobilist zeg ik nee.
Het is maar van welke kant je het bekijkt.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Daar is men veel verder wat dat betreft in grote steden rijden ze op elektrische scooters/fietsen/brommers.
Heerlijk stil geen takkeherrie meer van die kutdingen.
Alle 49cc er uit.
Laat de 80 en de 125cc maar komen.
Dan kunnen ze ook normaal mee met het verkeer.
Achterlijk overheid die totaal geen verstand van zaken heeft .
Moeten ze zelf eens gaan rijden op zo ding door het verkeer
Binnen een stad brommers en scooters maar daarbuiten
Dit is gewoon wachten op de eerste dode. Werkelijk te idioot voor woorden om een 25km/u voertuig de rijbaan op te sturen.
En meestal zijn motoren veel schoner dan scooters/brommers omdat ze vaak over meerkleppentechniek icm injectie beschikken en daardoor een completere dus schonere verbranding hebben.
Moet je eens zien hoe snel men dan ineens wel de kinderen met de fiets naar school kan brengen 1 km verderop
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
Als ze ergens procentueel gezien veel motoren hebben is het Oost-Azie wel namelijk.
Wel goed onderscheid blijven maken mensen.
Dan verdwijnen denk ik al opeens een hele hoop van die snordingen vanzelf zonder daarvoor al te veel te kloten met de wet.
Wat is dat toch met het willen aanpakken van de goedwillende snorfietser??
Waarom? Wat doen ze je aan? Omdat er een paar malloten zijn die te hard rijden op het fietspad? Dan moet je dát aanpakken.
We gaan toch ook de auto niet trachten te verbieden omdat er door een aantal te hard wordt gereden?
Die paar die dat doen moet je aanpakken, niet de goedwillende snorfietser.
Buiten de bebouwde kom mogen ze dan wel op het fietspad.
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Dus, verbied auto's.
However. ik zeg: fietspad. Het verschil in snelheid tussen een snor en een fiets is kleiner dan 't verschil tussen een snor en een automobiel.
Daarnaast, je bent ook wel een enorme loser als op zo'n rijdende toiletpot zit.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Ik denk meer dat dit een aanname is.
Als je trouwens gepakt wordt met een gekietelde snorfiets dan heb je een groot probleem. Niet zomaar een bekeuring maar hij moet naar de RDW voor een nieuw kenteken.
Een uitzondering is een team-leider die aan zijn conditie wilde gaan werken, en dus op de fiets ging woon-werken, maar de afstand nog niet kon halen zonder wat steun. Die heeft toen een eBike gekocht, maar ook direct een schema opgesteld voor het geleidelijk aan terugschroeven van de trap-ondersteuning.
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
Wat ze hebben gedaan:
Meet de uitstoot van een bromfiets. Een bromfiets is 50cc. Een auto is gemiddeld 1400cc. Dat is 28 keer groter. Vermenigvuldig de uitstoot van een brommer met 28. Kijk, brommers zijn vervuilend!
Mensen horen af en toe een oude rokende 2takt brommer met een expansiepijp voorbijblerren en willen vervolgens ook alle nette goedgekeurde snorscooters van de weg halen.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
Wat betreft invalide voertuigen: maak die dingen compacter, zodat ze niet veel meer ruimte innemen dan een fiets en niet harder gaan dan een fiets (~20 km/uur), en dat je er alleen in mag rijden als je er een speciale indicatie voor hebt dat je zo'n ding vanwege een beperking ook daadwerkelijk nodig hebt. Als er dan zo nodig ook nog een passagiers stoel in moet, plaats die dan ACHTER de bestuurder, in plaats van er naast. Als een invalide harder wil, dan koopt die maar een auto of motorfiets.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
Alleen irritante pubers of luie en vaak te dikke 40-plussers rijden op dat soort krengen. Fiets, als het perse moet dan electrisch, is een gezonder en milieubewuster alternatief.
Bromfietsen (met helm) naar de 55km/h, met de zelfde reden. En dan met 50km/h mogen.
En een veel betere handhaving op die snelheden.
ik niet , dus ik ben voorlopig nog heel blij met mijn snorfietsje uit 1999.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken