Codemasters praat over Dirt Rally en consoles

Codemasters heeft vandaag een 'lief dagboek' uitgebracht voor DiRT Rally. Hierin bespreekt het team de geheimen achter het succes van de serie en wordt de weg onthult naar de release voor de consoles.

In de video bespreekt het DiRT-team waarom het nieuwste deel in de serie een meer gefocuste en uitdagende rally en rallycross game is geworden, waarmee de serie weer wat meer in de richting gaat van de voorlopers in de Colin McRae-serie.

Ook bespreken ze DiRT Rally’s deelname aan Steams vroegtijdige toegang programma. Ze vertellen hoe de feedback van de DiRT community hielp om de game beter te maken. De ontwikkelaars geven inzicht in de belangrijkste ideeën achter het spel en de voornaamste manieren om spelers onder te dompelen in de wereld van een rallycoureur. Ze geven uitleg over het moeizame proces van het selecteren, onderzoeken en bouwen van de omgevingen in het spel, voor een breed scala aan stages om spelers te testen op hun vaardigheden.

"De belangrijkste pijler waar we ons door lieten leiden, was het idee om de meest authentieke en beste rally-ervaring ooit te maken", zegt Paul Coleman, Chief Games Designer. "We begonnen met de basis, we bekeken wat we moesten doen met de tracks, en hoe we de wagens moesten veranderen om ervoor te zorgen dat het goed voelde om over die tracks te rijden. Het gevoel dat je in een roes de juiste beslissingen neemt, maar ook constant het gevaar loopt van de weg te raken. Al die dingen geven je echt het gevoel een rallycoureur te zijn, en bepalen de mindset waarmee je de stages benadert."

DiRT Rally is nu verkrijgbaar op Steam en komt op 5 april 2016 naar PlayStation 4, Xbox One en op DVD naar de pc.