KPN gaat klanten compenseren

KPN gaat klanten die sinds zaterdag last hebben van de storing in Frankrijk en Monaco compenseren. Dat laat de telecomprovider dinsdag weten. Hoe de gedupeerde klanten worden gecompenseerd is nog niet duidelijk. Het telecombedrijf bood eerder op de dag excuses aan.

Klanten van KPN en van de dochterondernemingen Telfort en Hi kunnen sinds zaterdag in Frankrijk niet bellen, sms'en en mobiel internetten via hun normale netwerk. De oorzaak van het probleem ligt in het signaleringsverkeer waarmee de telefoon wordt aangemeld bij het netwerk in het buitenland. Ongeveer de helft van de KPN-klanten kan wel bellen en sms'en via de Franse provider Free. Internetten via wifi kan ook gewoon.

Dinsdag bood KPN-directeur Eric Kuisch klanten al excuses aan. Als de storing is verholpen kunnen KPN-klanten compensatie verwachten. "Het spreekt voor zich dat wij een gepast gebaar willen maken naar de mensen die door de storing zijn getroffen", zegt een woordvoerder. "Over de exacte invulling zullen we later beslissen, eerst moet de storing zijn verholpen."