Geen Elizabeth in Bioshock: Infinite

Het developmentteam van Bioshock: Infinite Ken Levine heeft in een interview aangegeven dat ze oorspronkelijk niet wisten wat ze met Elizabeth moesten doen. Het team wilde het personage eigenlijk schrappen uit de game maar dat is uiteindelijk niet gebeurd. Elizabeth was een lastig personage om te maken, aldus Levine.

Elizabeth voelt initieel niets voor het geweld dat protagonist Booker gebruikt; een gegeven dat haar volgens Levine veel meer karakter geeft en het spel meer diepgang. Maar het was niet makkelijk om haar uiteindelijk te gebruiken.

“Do you know how many times people wanted to just cut her? Over and over again. Because we didn’t know what to do with her at first. I would be in reviews and ask ‘Where is Elizabeth?’ and they would say, ‘Oh, she’s in a closet,’ The same with (BioShock’s) Big Daddy. I actually had to insist that there were three Big Daddies in every level. Nobody knew how they worked or what to do with them.”

Zoals we allemaal weten, zit Elizabeth uiteindelijk wel volledig in de game. Ze is zelfs een belangrijk onderdeel geworden van de game, als partner van Booker. Daarnaast zal zij ook een geheim bevatten; welk geheim dat is gaan we eind deze maand zien als de game uitkomt voor Windows, PlayStation 3 en Xbox 360.

elizabeth bioshock