Mannen staren naar borsten, vrouwen naar ring

In het kader van 'Open deur is open', hebben Franse wetenschappers onderzocht waar zowel mannen als vrouwen het meest naar staren. De uitslag laat zich raden: mannen kijken het vaakt naar tieten, terwijl de aandacht van vrouwen vooral wordt getrokken door ringen.

Het onderzoek is uitgevoerd door het Franse bedrijf Miratech. Met behulp van hun 'oogvolg'-technologie werden de oogbewegingen van de proefkoningen getraceerd. Het onderzoek is uitgevoerd in maar liefst zeven landen.

De onderzochte personen kregen allen dezelfde foto van een bevallige vrouw te zien. Met behulp van de camera is gebleken dat de mannenogen maar liefst 37 procent langer op borsthoogte bleven hangen. Franse mannen deden dit zelfs nog 2,7 keer zolang als de Britten. Onder de vrouwen keken de Franse en Deense dames ruim tweemaal zolang naar de tieten als hun Britse en Spaanse collega's.

Vrouwen keken juist 27 procent langer naar de ring om de vinger van de afgebeelde jongedame dan mannen. Vooral onder de Britten is dit verschil groot. Britse dames hebben maar liefst 149 procent langer gekeken dan hun tegenpool.

Tenslotte werd de deelnemers nog gevraagd wat zij van de dame op de foto vonden. "Doorsnee en ordinair", zo klonk het uit de vrouwenmonden. De heren waren echter een stuk positiever. "Zeer aantrekkelijk en sexy", luidde hun oordeel.


De uitslag van de mannen


De uitslag van de vrouwen