Fable: The Journey zonder guns en zwaarden

De Kinect-game Fable: The Journey zal geen wapens zoals pistolen en zwaarden bevatten. Dit heeft grote blaatbaas Peter Molyneux van Lionhead Studios onlangs gezegd. De helden van de game zullen daarom volledig afhankelijk zijn van hun magische krachten om Hobbes en ander gespuis om te leggen.

"We konden best mèlee wapens doen, maar wat ik niet kan hebben is dat als je ermee zwaait of schiet dat je hersens een bepaalde terugslag verwachten. Als je iets raakt op het scherm zijn de visuals en het geluid daarom niet genoeg. We willen dat de speler zich machtig voelt. Bij magische krachten weten je hersens niet hoe dat zou moeten voelen", aldus Molyneux.

Hij heeft onlangs ontkend dat de game een on-rails shooter wordt. In Fable: The Journey kun je met handgebaren verschillende soort magische aanvallen maken. Het is voor de eerste keer dat de studio een andere engine gebruikt, namelijk Unreal Engine 3, om een game te maken. Zin om wat Hobbes af te knallen? Kom dan deze maand naar GamesCom in Keulen, daar staan ze klaar met een demo.