Limbo en Inertia! winnen Indie Game Challenge

Limbo en Xbox Indie-game Inertia! hebben de tweede editie van de jaarlijkse Indie Game Challenge van DICE gewonnen. De Indie Game Challenge is gesponsord door The Guildhall op de SMU, GameStop en AIAS. De winnaars krijgen elk $100.000 en een analyse door EEDAR DesignMetrics ter waarde van $15.000.

Limbo won de grote prijs in de categorie "professional", samen met een $2.500 prijs voor "achievement in art direction."

Inertia!, alleen beschikbaar via Xbox Live Indies en daardoor helaas niet te krijgen in Nederland, won in de categorie "non-professional". Ook sleepte de game de prijzen voor "technical achievement,""achievement in gameplay" en "gamer's choice" in de wacht waardoor de studio $15.000 aan extra prijzengeld mag bijschrijven. De game is gemaakt door Team Hermes, bestaande uit acht mensen die reeds zijn geslaagd op The Guildhall van Southern Methodist University. Drie leden van het team, Evan Skarin, Michelle Hayden en Brandon Stephens, zijn Inertia Studios gestart, terwijl de overige leden bij andere studio's zijn begonnen.

Voor alle genomineerden check je de site van de Indie Game Challenge.

limbo