Nieuws
Obama beveelt verlaging CO2-uitstoot
Het staatshoofd wil dat de overheidsinstanties het goede voorbeeld geven voor wat betreft nieuwe milieuvriendelijke en duurzame technologieën, zuinig gebruik van energie en water en het terugdringen van de hoeveelheid afval. De diensten van de federale overheid zijn nu nog de grootste energieverbruiker in de Amerikaanse economie.
en naamloos sterven
niets anders dan een zucht
en een vonk is mn ziel
Salamando is beter :@
De VS kan er wel wat aan doen maar zij zijn niet de enige die voor uitstoot zorgen maar wel de macht hebben om te zorgen dat andere landen minder uitstoten....
Maar wtf def wereld gaat voor ons mensen toch naar de klote....
foto
Het bedrijfsleven maakt een produkt en maakt daarop winst. De overheid ziet dat er nadelige gevolgen kleven aan de manier van produceren en komt met maatregelen. Het bedrijfsleven ziet daardoor hun winst dalen en gaat opzoek naar alternatieven en mazen in de wet. De overheid ziet dit met lede ogen aan en komt met een aangescherpte wetten en regels. Het bedrijfsleven ziet de kosten stijgen en de nettowinst dalen en gaat opzoek naar andere methoden om toch te kunnen blijven produceren en winst te maken. Overheid merkt dat het bedrijfsleven op slinkse wijze toch weer winst maakt en dat het probleem slechts verplaatst is, daarop volgen nieuwe maatregelen en het bedrijf geeft de moed op en sluit zijn deuren. De werknemers komen op straat te staan en beginnen een bedrijfje voor zichzelf en produceren het zelfde produkt en maken winst maar zorgen wel dat ze net buiten de maatregelingen van de overheid vallen. Eén oplettende ambtenaar wordt perongeluk wakker en begint ijverig aan een wet die het de kleine zelfstandige weer onmogelijk maakt om het produkt op die manier te produceren. Het produkt is intussen voor de consument onbetaalbaar geworden en de consument gaat ook opzoek naar een alternatief. Dan maar over de grens inkopen. Daar zijn de regels niet zo streng en de transport wereld vaart er wel bij. De transport wereld heeft echter een nare bijwerking op de uitstoot van niet zulke goede stoffen en zorgen voor veel op onthoud op de Nederlandse wegen. De overheid legt dit probleem snel aan banden door met wetten en maatregelen te komen waardoor het voor de transportwereld niet meer intressant is om de goederen te transporteren. De consument is echter niet van plan om te leven zonder het gewenste produkt en gaat wederom opzoek naar alternatieven. Het bedrijfsleven springt hierop in en begint het produkt weer te produceren maar dan wel onder een andere naam. Het bedrijfsleven maakt een produkt en maakt daarop winst. De overheid ziet dat er nadelige gevolgen kleven aan de manier van produceren en komt met maatregelen. Het bedrijfsleven ziet daardoor hun winst dalen en gaat opzoek naar alternatieven en mazen in de wet. De overheid ziet dit met lede ogen aan en komt met een aangescherpte wetten en regels. Het bedrijfsleven ziet de kosten stijgen en de nettowinst dalen en gaat opzoek naar andere methoden om toch te kunnen blijven produceren en winst te maken. Overheid merkt dat het bedrijfsleven op slinkse wijze toch weer winst maakt en dat het probleem slechts verplaatst is, daarop volgen nieuwe maatregelen en het bedrijf geeft de moed op en sluit zijn deuren. De werknemers komen op straat te staan en beginnen een bedrijfje voor zichzelf en produceren het zelfde produkt en maken winst maar zorgen wel dat ze net buiten de maatregelingen van de overheid vallen. Eén oplettende ambtenaar wordt perongeluk wakker en begint ijverig aan een wet die het de kleine zelfstandige weer onmogelijk maakt om het produkt op die manier te produceren. Het produkt is intussen voor de consument onbetaalbaar geworden en de consument gaat ook opzoek naar een alternatief. Dan maar over de grens inkopen. Daar zijn de regels niet zo streng en de transport wereld vaart er wel bij. De transport wereld heeft echter een nare bijwerking op de uitstoot van niet zulke goede stoffen en zorgen voor veel op onthoud op de Nederlandse wegen. De overheid legt dit probleem snel aan banden door met wetten en maatregelen te komen waardoor het voor de transportwereld niet meer intressant is om de goederen te transporteren. De consument is echter niet van plan om te leven zonder het gewenste produkt en gaat wederom opzoek naar alternatieven. Het bedrijfsleven springt hierop in en begint het produkt weer te produceren maar dan wel onder een andere naam. Het bedrijfsleven maakt een produkt en maakt daarop winst. De overheid ziet dat er nadelige gevolgen kleven aan de manier van produceren en komt met maatregelen. Het bedrijfsleven ziet daardoor hun winst dalen en gaat opzoek naar alternatieven en mazen in de wet. De overheid ziet dit met lede ogen aan en komt met een aangescherpte wetten en regels. Het bedrijfsleven ziet de kosten stijgen en de nettowinst dalen en gaat opzoek naar andere methoden om toch te kunnen blijven produceren en winst te maken. Overheid merkt dat het bedrijfsleven op slinkse wijze toch weer winst maakt en dat het probleem slechts verplaatst is, daarop volgen nieuwe maatregelen en het bedrijf geeft de moed op en sluit zijn deuren. De werknemers komen op straat te staan en beginnen een bedrijfje voor zichzelf en produceren het zelfde produkt en maken winst maar zorgen wel dat ze net buiten de maatregelingen van de overheid vallen. Eén oplettende ambtenaar wordt perongeluk wakker en begint ijverig aan een wet die het de kleine zelfstandige weer onmogelijk maakt om het produkt op die manier te produceren. Het produkt is intussen voor de consument onbetaalbaar geworden en de consument gaat ook opzoek naar een alternatief. Dan maar over de grens inkopen. Daar zijn de regels niet zo streng en de transport wereld vaart er wel bij. De transport wereld heeft echter een nare bijwerking op de uitstoot van niet zulke goede stoffen en zorgen voor veel op onthoud op de Nederlandse wegen. De overheid legt dit probleem snel aan banden door met wetten en maatregelen te komen waardoor het voor de transportwereld niet meer intressant is om de goederen te transporteren. De consument is echter niet van plan om te leven zonder het gewenste produkt en gaat wederom opzoek naar alternatieven. Het bedrijfsleven springt hierop in en begint het produkt weer te produceren maar dan wel onder een andere naam. Het bedrijfsleven maakt een produkt en maakt daarop winst. De overheid ziet dat er nadelige gevolgen kleven aan de manier van produceren en komt met maatregelen. Het bedrijfsleven ziet daardoor hun winst dalen en gaat opzoek naar alternatieven en mazen in de wet. De overheid ziet dit met lede ogen aan en komt met een aangescherpte wetten en regels. Het bedrijfsleven ziet de kosten stijgen en de nettowinst dalen en gaat opzoek naar andere methoden om toch te kunnen blijven produceren en winst te maken. Overheid merkt dat het bedrijfsleven op slinkse wijze toch weer winst maakt en dat het probleem slechts verplaatst is, daarop volgen nieuwe maatregelen en het bedrijf geeft de moed op en sluit zijn deuren. De werknemers komen op straat te staan en beginnen een bedrijfje voor zichzelf en produceren het zelfde produkt en maken winst maar zorgen wel dat ze net buiten de maatregelingen van de overheid vallen. Eén oplettende ambtenaar wordt perongeluk wakker en begint ijverig aan een wet die het de kleine zelfstandige weer onmogelijk maakt om het produkt op die manier te produceren. Het produkt is intussen voor de consument onbetaalbaar geworden en de consument gaat ook opzoek naar een alternatief. Dan maar over de grens inkopen. Daar zijn de regels niet zo streng en de transport wereld vaart er wel bij. De transport wereld heeft echter een nare bijwerking op de uitstoot van niet zulke goede stoffen en zorgen voor veel op onthoud op de Nederlandse wegen. De overheid legt dit probleem snel aan banden door met wetten en maatregelen te komen waardoor het voor de transportwereld niet meer intressant is om de goederen te transporteren. De consument is echter niet van plan om te leven zonder het gewenste produkt en gaat wederom opzoek naar alternatieven. Het bedrijfsleven springt hierop in en begint het produkt weer te produceren maar dan wel onder een andere naam. . . .
Dat vind ik knap van je, na 1 zin scrollde ik voor de zekerheid een stuk naar beneden..waardoor ik erachter kwam dat ik minder tijd verspil met het typen van deze reactie dan dat hele stuk lezen
Goed dat Obama hier het voortouw neemt. Eindelijk een Amerikaanse president die duurzaamheid wel belangrijk vindt. Want Amerika gebruikt per inwoner relatief veel grondstoffen.
Ik lach hem altijd uit.
Dat ze wat doen is uiteraard prima, maar ga dan niet zo kort door de bocht.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Ik ken ingenieurs van o.a. Royal Haskoning en die werken aan projecten in China waarbij state-of-the-art technieken gebruikt worden om energieverspilling te voorkomen, hergebruik etc..
Verder investeert de overheid erg veel in groene energie en hebben ze richtlijnen opgesteld m.b.t. uitstoot.
Op dit gebied loopt de V.S. achter op China (en de E.U.). Misschien dat hier nu verandering in komt.
Tevens schrijven een hoop landen regels voor voor bedrijven op het gebied van CO2 uitstoot, het gebruik van giftige stoffen, recycling, etc, terwijl de overheidsinstanties zelf deze niet na hoeven te komen.
Klimaatverandering bestaat ook al miljoenen jaren.
Niemand ontkent klimaat verandering, alleen de menselijke invloed daarop. De temperatuur stijgt al 10 jaar niet meer, terwijl de CO2 concentratie blijft toenemen.
Ik betwijfel of we klimaat verandering ooit kunnen stoppen, ook al stoten we geen gram CO2 uit.
Over 6 jaar zitten we in een kleine ijstijd, ook dat is klimaat verandering.
-Catbert: Evil director of HR
(Williams, et al 1992)
(Canadel, et al 2007)
(Marland, et al 2006) Dit is dan denk ik weer wel waar, maar Obama's motto is natuurlijk 'Yes we can!'. Het moet ergens beginnen
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken