[A1GP] Nederland gediskwalificeerd
Het A1GP-team van Nederland is uit de uitslag van de hoofdrace van vandaag gehaald. Nederland had te laat haar verplichte pitstop gemaakt. |
Jeroen Bleekemolen was in eerste instantie op de vijfde plaats gefinished, maar omdat de pitstop uiterlijk in de twintigste ronde gemaakt moest worden en Nederland pas later binnenkwam, is het team gediskwalificeerd. Door de diskwalificatie loopt Nederland zes punten mis en zakt het team in het kampioenschap naar een dertiende plaats.
Update:
Jan Lammers, teambaas van het Nederlandse A1GP-team, heeft protest aangetekend tegen de diskwalificatie. Hij heeft Bleekemolen aan het einde van de twintigste ronde een pitstop laten maken en vindt dat hij daarmee aan de reglementen heeft voldaan.
"Ons meningsverschil is dat wij vinden dat het reglement aangeeft dat wij vóór het afmaken van onze twintigste ronde ‘op de racebaan’ een pit-stop moeten maken," aldus Lammers. "Wij hebben onze twintigste ronde afgemaakt in de pitstraat. De definitie van de pitstraat is: de weg die toegang geef tot de pits en tevens de weg waarmee je de racebaan kunt oprijden en verlaten. Onze conclusie: het is onmogelijk de pitstraat in te rijden zonder de racebaan te verlaten en dus hebben wij onze twintigste ronde niet op de racebaan afgemaakt, maar in de pitstraat. Ook representeert onze twintigste rondetijd een ronde die gedeeltelijk op de racebaan en gedeeltelijk in de pitstraat werd afgelegd."
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ps: ik vond alard best goed bezig met commentaar dit keer.
foto
Dan zat NL toch nog wel in de laatste ronde dat stoppen mogelijk was?
Hopelijk dient Jammers nog een protest in als dit klopt...
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
De vraag is dus: Pitten tussen ronde 8 en 20 betekend na 8 volledige ronden (dus pas aan het einde van rondje 9), en voor 20 volledige ronden (dus uiterlijk aan het eind van ronde 19), of tellen de rondes 8 en 20 zelf ook mee?
- edit: thanx, bericht ge-update -
[ Bericht gewijzigd door ziggyziggyziggy op zondag 10 december 2006 @ 23:32 ]
NETHERLANDSgate?
Maarja, we zullen wel zien wie het regelement het best kent foto
Of het best kan toepassen natuurlijk.
Wie kan zich niet het voorval met Schumacher herrineren die 3 ronden voor het einde van de race een drive-through kreeg. Je krijgt 3 rondes om de straf uit te voeren, en dus finishte hij lekker in de pitstraat. Was ook niets tegenin te brengen.
Dus Jan, je hebt helemaal gelijk. Aanvechten. En als er inderdaad de race-track vernoemd wordt, dan heeft A1 eigenlijk helemaal geen poot om op te staan. Want dan heeft ie inderdaad niet de twintigste ronde op de race track afgelegd.
Ben het wel met Lammers eens dat ie de wissel voor de finishlijn heeft gedaan en dus voor het beeindigen van de 20e ronde.
Dus Bleekemolen ging voor het einde van de 20ste ronde de pitstraat in, maar de wissel gebeurde wel degelijk na het passeren van de finishlijn.
Zie hier het verschil in interpretatie.
\[b\]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."\[/b\] - Joe Saward
Hij had toen een stop and go dacht ik en hij heeft toen idd stil gestaan en daarna is hij de finish lijn over gereden in de pits.
Sorry ik heb me wel geergerd.
Bij het uitleggen van de baan een chicane vergeten?
En coureurs namen in verkeerde teams en
bij een slippartij verkeerd plaatsen van tijdstip.
Sorry maar hij ziet gewoon niet alles.
Maar goed. Ieder zijn mening.
NurKs.nl
Maar goed.. het was hoe dan ook géén dom foutje van Nederland, maar een keuze om het zo te doen.
Dus dan kun je daar toch nog mooi een plaats winnen.
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken