Namco maakt liever geen shooters

De senior designer van Namco Bandai Games America, Hirokazy Yasuhara, heeft in een interview verklaard dat hij liever geen first person shooters meer maakt omdat er daar al veel te veel van zijn. Hij zou liever weer een echte character game maken.

Voor de mensen die hem niet kennen; Yasuhara was chief level designer van de originele Sonic The Hedgehog game. Dus hij weet op zich wel waar hij het over heeft:


"Wat voor game zou je graag willen maken in de toekomst?"
Antwoord: "Een character game. Er zijn genoeg shooters tegenwoordig en ik denk niet dat ik er nog een moet maken. Laat dat iemand anders maar doen."

"Denk je dat het nog wel mogelijk is een goede character game te maken? Er zijn de laatste tijd niet echt veel goede geweest, op Ratchet & Clank en Jak & Daxter na dan."
Antwoord: "Ja dat is zeker nog wel mogelijk ja."

"Maar buiten die titels valt het een beetje tegen allemaal, toch?"
Antwoord: "Klopt ja, daarom is het een perfecte kans voor mij. Geen competitie, dus als ik iets zou gaan doen in de toekomst heb ik wel een goede kans van slagen. Denk ik."

"Ik hoop dat dat het geval gaat zijn, want ik denk dat veel games vergeten hoe ze 'leuk' moeten zijn tegenwoordig. Ze zijn uitdagend en competitief, maar dat gevoel van echte lol en gelukzaligheid hebben ze niet meer."
Antwoord: "Klopt ja, zoals Viva Piñata, die heeft dat nog wel. Toffe game is dat. Het spel is goed, maar ik vind vooral de character concepten erg leuk. We zouden meer van dat soort titels moeten hebben. Ik denk dat dat erg goed voor de industrie zou zijn."



Geen shooters meer voor Bandai?