Bioshock ondersteunt (nog) geen echte breedbeeld

Momenteel hebben vele PC- en 360-gamers de demo van BioShock mogen spelen. Een user van WideScreen Gaming forum kwam tijdens het spelen van deze demo tot de ontdekking dat de game geen breedbeeldweergave ondersteunt, hoewel dat wel beloofd was door Irrational Games (bron).
Hoe komt de game dan aan een breedbeeldresolutie? Welnu, de onderste en bovenste rand van het beeld worden gewoonweg gestript, zoals het onderstaande plaatje duidelijk maakt. De delen die rood zijn gekleurd worden van het de 4:3-versie afgestript.

Een echte 16 : 9-resolutie zou dezelfde hoogte moeten bieden als de 4:3-resolutie, met aan de zijkanten meer beeld, zoals onderstaande afbeelding illustreert. De rode delen zijn de delen die er bij komen wanneer je Half-Life 2 in breedbeeld speelt.

Het probleem is inmiddels aangekaart via de forums van Bioshock en de ontwikkelaars hebben aangegeven te bekijken wat hier aan gedaan kan worden.