Capcom over multiplatform DMC4

Het multiplatform gaan van de voorheen PlayStation-only franchise Devil May Cry heeft heel wat boze reacties opgeroepen. Hiroyuki Kobayashi, de producer van Devil May Cry 4, heeft met Famitsu gesproken over de redenen van deze zet.

- Als reden voor het multiplatform gaan van DMC4, geeft hij het feit dat het heel makkelijk voor hun is om te porten dankzij de 'Framework engine'. Dankzij deze engine kunnen ze zonder al te veel moeite een grotere groep mensen bereiken. Naast de Xbox 360 port staat er tevens een PC port in de planning.

- De PlayStation 3 versie is de originele versie. Pas lang nadat het spel in de maak was besloten ze multiplatform te gaan.

- De content zal voor elke versie volledig identiek zijn. Op een aantal kleine grafische nuances na zal iedereen hetzelfde te spelen krijgen. Bij de Xbox 360 versie is het echter niet mogelijk het spel op de harde schijf te zetten, wat bij de PlayStation 3 wel zal kunnen.

- Het spel zal lopen op 60 fps. Kobayashi zegt dat dit misschien wel de grootste uitdaging voor het ontwikkelteam is geweest.