Nieuwe informatie Banjo-Kazooie 3

Fans wachten al jaren op een vervolg op de populaire Nintendo 64 games Banjo-Kazooie en Banjo-Tooie. Afgelopen week werd de game dan eindelijk aangekondigd tijdens de X06.

Phil Spencer, topman van Microsoft Game Studios, wilde wachten tot hij zeker was dat de game in goede handen was. Namelijk in die van het oorspronkelijke team van de Nintendo 64 games. "Team sizes are so different now and we have more animators now than the full Banjo 1 team, but the key core team is really the same", aldus Phil Spencer.

Hij wilde ook benadrukken dat Banjo-Kazooie op de 360 niet gemaakt wordt voor jonge gamers. Veel mensen zien een beer en een vogel en denken dat het om een kinder game gaat, maar de makers zien hun game als een intellectueel bezit met de mogelijkheid om grote publieken aan te spreken. Hierover zei hij het volgende:

"For us in the next Banjo game it was about evolving the gameplay while keeping the approachability of the characters, but the depth of the gameplay is very important. This can't turn into some minigame-based paper game. It has to be something that has a ton of substance."

Verder wist Spencer nog te vertellen dat de game veel meer gameplay en variatie zal bevatten dan zijn voorgangers. De game wordt ontwikkeld door het oorspronkelijke team en zal in sfeer en setting hetzelfde zijn als zijn voorgangers, maar hij gelooft dat genres evolueren, en Banjo-Kazooie 3 zal geen gewone platform game meer zijn.

Het is ook nog leuk om te vermelden dat dit de eerste game van Rare wordt die van het begin af aan voor de 360 ontwikkeld wordt. Kameo en Perfect Dark: Zero gingen van de GameCube naar de Xbox naar de Xbox 360, en Viva Pinata stond eerst gepland voor de Xbox. Dat ze dit keer vanaf het begin rekening kunnen houden met de kracht van de 360 biedt hen veel meer mogelijkheden.

We zullen nog een tijdje moeten wachten op beelden van de game, omdat Spencer de gameplay in volle glorie wil kunnen tonen, maar volgens hem is de gameplay al solide.