Nieuws
Verklikker pakt jakkerende brommers aan

Het systeem, dat het Groningse bedrijf Sound Intelligence ontwikkelde in opdracht van de gemeente Apeldoorn, wordt geactiveerd door het geluid van brommers en scooters en zet dan een camera aan. De gemeente wil de verklikker gebruiken in een nog te voltooien fiets- en voetgangerstunnel in het stationsgebied. Gemeentewoordvoerder Ernst Jan Peters: ''De bedrading ligt er al''.
''We willen gewoon geen last krijgen van brommers in de tunnel.'' Bestuurders van brommers die in dit verboden gebied crossen zijn straks de pineut en krijgen een bon. De camera registreert het kenteken, en doordat brommers tegenwoordig nieuwe kentekenplaten hebben kan de overtreder makkelijk worden gepakt. In Utrecht werd het systeem al uitgeprobeerd en het bleek te voldoen. Ook andere gemeenten hebben belangstelling getoond.
Derek van der Vorst van het Groningse bedrijf ziet nog meer toepassingen: ''Je kunt het ook inzetten in voetgangersgebieden of bijvoorbeeld in industriegebieden. Vaak worden scooters gebruikt om na een diefstal mee weg te komen. Bewakers willen na zessen graag gealarmeerd worden als er ineens een scooter opduikt op het bedrijventerrein.''
De brommerverklikker in de tunnel in Apeldoorn krijgt meerdere microfoons. Die herkennen de specifieke motorgeluiden van scooters en brommers. Een speciale kast, die 'hufterproof' zou zijn, analyseert het geluid en stuurt de camera aan.

Niet meer jakkeren...
Op je scootertje met je voeten voor de nummerplaat en dan 100 keer heen en weer crossen foto. Of er iets opplakken ofzo. Zo makkelijk.
Kom op zeg, hoe dom kan je zijn. Die dingen zijn zo leuk te foppen!!
De achterlijke bestuurders van dit land moeten eens kappen met dat uitkleden van de burgers. We moeten steeds meer legitimatie en troep aanschaffen om het ze makkelijker te maken om ons te bekeuren voor allemaal onzinnige dingen!!!
fotofotofotofoto
Hard optrekken met een 600cc supersportmotor is daarentegen gewoon geweldig fotofoto
*patsermode*
Rij zelf een CBR 600 , 240km/u
*/off*
foto
There are no stupid questions, just a lot of inquisitive idiots.
foto
Jongeren op fietsen die nooit een licht aan hebben, 99% van de fietsers die nooit richting aangeeft wat vaak voor een sneller voertuig (dus ook auto) gevaarlijke situaties oplevert en ook de doorstroom van het verkeer tegengaat.
Dan de ouderen op fietsen, die bij geen enkel zebrapad, zelfs niet voor leeftijdsgenoten stoppen en hen zelfs bijna voor de sokken rijden; Leuk als ik dan met een scooter wel stop en dit tegen de verwachtingen is van vele mensen.
Dan jongeren op bromfietsen die vaak gevaarlijk rijden zonder zich aan de regels houden (probleem is dat men vanaf een te jonge leeftijd al gemotoriseerde voertuigen mag bedienen en dat men simpelweg te puberaal is; De problemen hebben dan ook niets met scooters te maken maar met de mentaliteit van de jongeren.
Dan hebben we nog fijn de motorrijders die bijna altijd overal te hard rijden, gevaarlijk inhalen en daarbij het autoverkeer vaak ernstig hinderen.
Dan de groep puber jongens met hun "stoere" autotjes en onnodig veel herrie ermee maken en gevaarlijk rijden en regelmatig mensen doodrijden met hun stoere races.
De groep automoblisten (van alle leeftijden) die de verkeersregels blijkbaar niet meer kennen of die blijkbaar niet voor hen gelden en daarmee al het verkeer onnodig hinderen, zorgen voor gevaar en ongelukken en de totale doorstromingen van het gemotoriseerde verkeer tegengaan.
Ook hebben we de groep bejaarde rijders, 1 groot gevaar: te voorzichtig, niet goed in de spiegels kijken maar gewoon links en rechts inhalen ook al kan het niet, claxons horen ze niet meer evenals voorrangs voertuigen... Levensgevaarlijk!
De groep bedrijfsbusjes bestuurders... dit is wel de grootste groep asocialen die blijkbaar een IQ van een drol hebben en elke regel aan hun laars lappen, ze rijden extreem gevaarlijk en denken blijkbaar dat de bekeuring toch nooit voor hen is.
Als laatste de groep vrachwagenchauffeurs, zij rijden vaak onoplettend over de weg doordat ze lang rijden... krantje lezen, uitgebreid bellen en die wagen slingerd alle kanten op en ze rijden vaak met volle snelheid een file in. Daarnaast weten zij ook blijkbaar niet dat je op de snelweg gebruik moet maken van de rechterrijstrook en dat je niet op de linker of zelfs aller linkse baan automobilisten die al 100 en harder rijden mogen inhalen foto
Ik vind zelf dat het fiets en snor/brom verkeer gestimuleerd moet worden gezien het feit dat dit een veel schonere manier van vervoer is voor de kleinere stukken dan met de auto en de wegen minder belast waardoor er ook weer minder file vorming is en dit ook weer ten goede van het mileu komt.
Wat ze moeten doen is de leeftijd voor bromfietsen naar 18 jaar gooien, de auto naar 20 of 21 en snorfietsen op 16 laten, bromauto's moeten ze denk ik verbieden tenzij ze harder mogen en beter met het verkeer mee kunnen gaan.
Bromfiets constructiesnelheid moet omhoog net als in alle andere landen zodat zij gewoon binnen de bebouwde kom overal op de autoweg kunnen en mogen rijden om gevaarlijke situaties op fietspaden te voorkomen. En hoge boetes op het niet geplaatst hebben van een stille uitlaat!!! dit moet voor al het gemotoriseerde verkeer gelden!
De constructiesnelheid van snorfietsen moet ook omhoog, maar binnen veilige marges en er moet net als bij de brom en auto's beter toegezien worden op de naleving van de MAXIMUMSNELHEID en NIET de constructiesnelheid!!! (dat is echt weer achterlijk Nederland namelijk).
Zijn we tegenwoordig nou echt zo afgezakt dat we in verkeerssituaties met het woord ''dus'' moeten aankomen ?
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken