Party: Qlubtempo 2001 - A Hardstyle Odyssey

Eindelijk was het zover! Voor de 26e keer zou er een Qlubtempo plaatsvinden, zo'n anderhalf jaar na de laatste keer. Bovendien zou deze Qlubtempo in het thema staan van het jaar waarin hardstyle haar naam kreeg: 2001. Het vooruitzicht van oude DJ's en alleen maar oude platen bezorgde veel feestgangers al kriebels, het was dan ook niet vreemd dat Qlubtempo al weken van tevoren was uitverkocht.

Toen de line-up bekend werd gemaakt, stonden daar een flink aantal bekende namen in, van nu en uiteraard van vroeger:

The Black Box The Postbank Lounge
21:00-22:00 Chriz 22:00-23:00 The Darkman (BE)
22:00-23:00 Melanie di Tria (DE) 23:00-00:00 BMC
23:00-00:00 Gary-D (DE) 00:00-01:00 Ed Real (UK)
00:00-00:30 Pila 01:00-02:00 Clive King
00:30-01:00 Surprise Act 02:00-03:00 Arne Lii & Mirko Milano (DE)
01:00-02:00 DJ Luna 03:00-04:00 The Abyss
02:00-03:00 Pavo 04:00-05:00 Jimmy the Sound (IT)
03:00-04:00 Activator (IT) 05:00-06:00 Sunny-D
04:00-05:00 Deepack
05:00-06:00 Technoboy (IT)
06:00-07:00 Alpha Twins
Hosted by MC Ruffian

Een aantal dingen weet je zeker als je naar een feestje gaat in de Heineken Music Hall. Bijvoorbeeld dat de hallen spekglad worden en dat je er de hele avond terecht kunt om mensen te zien uitglijden. Afgezien daarvan blijft de HMH een prima plaats om een feest te organiseren. Zoals gewoonlijk was het geluid bijvoorbeeld weer dik in orde. Loepzuiver en snoeihard. Met veel zilver, uitverlicht in alle kleuren van de regenboog, zag de zaal er perfect uit. De Postbank Lounge is wat moeilijker in te richten, die zag er dan ook simpeler uit. Toch klonk ook daar het geluid behoorlijk goed!

De basis voor een goed feest was dus absoluut aanwezig en eenmaal binnengekomen in de Heineken Music Hall bleek dat ook het publiek er zin in had. Veel verschillende soorten mensen, allemaal met een goed humeur en zin om te feesten. Het was dus aan de DJ's om de avond af te maken. In de meeste gevallen lukte dat uitstekend. De avond begon redelijk rustig, iets na middernacht kwam ASYS als Surprise Act draaien en kwam het feest pas echt goed op gang. Toen kwam Luna, die een werkelijk briljante set wegzette. Vol knallers van platen, een feest van herkenning ging bij vrijwel iedere plaat door het publiek heen. Helaas zakte daarna het niveau in de Black Box wat in. Hoewel Pavo het nog aardig deed, was de set van Activator gewoon saai. Bij Deepack kwam het publiek gelukkig weer een beetje op gang, maar dat kun je wel aan de jongens van Deepack toevertrouwen. Technoboy maakte ook niet heel veel indruk, op wat platen van de Alpha Twins na leek het aan het einde van de avond te veel op gewoon een 'standaard' hardstyle feest. Overigens maakte ook The Prophet nog even zijn opwachting, ongeveer 20 minuten lang draaide hij wat aardige plaatjes!

Zelf heb ik helaas niet heel veel meegekregen wat er in de Postbank Lounge gebeurde. Richting het einde van de avond was het er niet zo druk en de muziek was van wisselende kwaliteit. Toch heb ik veel mensen positief gehoord over Clive King, wat baalde ik dat die tegenover Luna stond geprogrammeerd! Ook onze Oosterburen Arne Lii & Mirko Milano werden door velen positief genoemd, het zijn net de twee waarvan ik werkelijk geen nummer heb meegekregen.

Hoe jammer dat ook is, uiteindelijk was Qlubtempo 2001: A Hardstyle Odyssey toch een succes te noemen. Met een briljante set van Luna en een publiek dat er tot aan het einde zin in had, was het weliswaar geen grote flashback naar 2001, maar over het geheel genomen een gezellige avond. En voor mij is vooral dat bepalend.

Organisator: Q-Dance Datum: 08-10-2005 Waardering:

Foto's in deze review met dank aan Q-Dance. Meer foto's zien? Klik dan hier. Wil je ervaringen uitwisselen met andere FOK!kers? Neem dan eens een kijkje in het Qlubtempo topic op het forum!