Nieuws
'Automobilisten willen benzineoorlog'
De Nederlandse automobilisten zijn het zat, aldus de Telegraaf. Ze willen, middels een boycot van de grote oliemaatschappijen Esso en Shell, een benzineoorlog ontketenen. Zo hoopt men in navolging van de supermarktoorlog een prijsverlaging af te kunnen dwingen.
Met een pamflet van de actiegroep 'Benzineprijs omlaag' worden de doelstellingen duidelijk gemaakt: "Kijk hoe de acties van boze klanten uitpakten toen ze hun boodschappen niet meer bij Albert Heijn haalden. Een ware prijzenslag werd ontketend, alles werd goedkoper en Albert Heijn werd gedwongen de prijzen te verlagen." Het pamflet van de actiegroep werd het afgelopen weekeinde bij tankstations in de regio Utrecht en via internet verspreid.
De reden dat de actie van de boze automobilisten zich in eerste instantie richt op de marktleiders Shell en Esso, is omdat deze "...de prijstouwtjes in handen hebben. Als deze beide maatschappijen met hun prijs naar beneden gaan, dan moeten de overige ook volgen", aldus de redenatie van de actiegroep. De actievoerders wijzen ook naar het succes van een soortgelijke boycotactie in Canada; deze leidde volgens hen tot een prijsdaling van 12 eurocent per liter.
Woordvoerders van zowel Shell als Esso spreken overigens de verwachting uit dat een boycot niet zal aanslaan. Ze wijzen er op dat de hoge benzineprijzen vooral veroorzaakt worden door de hoge olieprijzen op de wereldhandel. Door een reeks van oorzaken, zoals de vele aanslagen in Irak, onrust in Nigeria, de toenemende vraag naar olie in China en de schade door tropische orkanen, loopt de prijs van een vat ruwe olie eerder op dan terug. En het einde daarvan lijkt nog niet in zicht.
Hoezo? Ome Bush is toch al bezig in Irak? 8)
fotofoto
Nog sterker: Als de oliemaatschappijen een cent minder winst nemen, scheelt dat al gauw een cent of 5 aan de pomp!!
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
http://www.minfin.nl/DEFA(...)11D5BFDC00104B3FBE32
de accijns:
Euro benzine (laagzwavelig) Per 1000 Liter
Accijns € 668,10
Voorraadheffing € 5,30
Totaal belasting, excl. BTW € 673,10 per 1000 liter
dus per liter ca 0,68 euro aan accijns excl. BTW. Dit is 81 eurocent inclusief BTW.
euroloodvrij kost ongeveer 135 cent incl btw, dus blijft er netto 54 cent over.
zonder BTW is dit ca 45 cent.
dit is de netto verkoopprijs (zonder BTW en accijns) door de pomphouder.
dus de prijs is eigenlijk niet zo hoog, maar wordt hoog gemaakt door de overheid.
In plaats van stoer de ene olieboer voorbij te rijden en je slang van de volgende in je auto te hangen kunnen we beter een of ander ministerie met ons blik blokkeren of collectief alle parkeermeters negeren. Maar daar zijn wij Nederlanders te dociel voor.
In Brussel staan geen parkeermeters meer omdat de Brusselaars ze vanaf het begin doodleuk negeerden en de overheid ze van arren moede maar weer weghaalde.
Maar aangezien er een hoop nep NLers zijn die zich schamen om op de fiets of lopend naar het werk te gaan blijft die prijs lekker hoog.
Eerst zetten ze er accijns op en vervolgens nog eens een keer BTW foto
Belasting betalen om belasting te betalen. Hoe stompzinnig kun je het hier hebben?
post alleen maar kwaliteitspolls.
Maar ja dat kan niet...........
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Zakkenvullers zijn het zeker.
De prijzen van AH zijn ten eerste nauwelijks omlaag gegaan, maar de eigen reden dat ze uberhaupt omlaag gegaan zijn is omdat klanten alternatieven hadden zoals: Aldi en de Lidl.
Terwijl je deze post doorlas zijn er alweer 4 kinderen gestorven van de honger. Daar maken we ons niet druk om, voeren we geen actie voor.
F*cking ego Nederland. Alleen maar zeiken als je iets teveel moet betalen. Je hoeft niet persé met je dure hummer of X5 door de stad te ronken hoor. Je mag ook een keer je luie donder op de fiets hijsen foto .
Uiteraard bepaalt shell een 'winstmarge', de werkeldhandel heeft hier direct invloed op. Maar de grote 'boosdoener' is de staat. Deze heeft een ' belasting' op de benzine en om niet te vergeten 'een kwartje van kok' in de prijs laten opnemen. Als de staat nu eens 'minder asociaal' zou zijn, en dit te verminderen... dat gaat de economie lopen. Uiteraard geloofd niemand dit. Maar ach.. kijk eens naar de prijzen in 'Amerkika'. Daar betalen ze een schijntje ten opzichte van wat wij betalen. DUS.. regering!! Begin eerst eens met dat kwartje, en de rente? Vooruit... tijdelijk nog een kwartje extra eraf. Wedden dat onze economie dan weer op stoom begint te komen?
Hoe kun je belasting op accijns heffen? Is dat niet dubbel op? "Ik belast jou omdat je dit spul gebruikt, en daarna belast ik jou omdat ik jou belast". Vaag hoor
Voor de rest maakt mij de benzineprijs niet zoveel uit aangezien ik me er niet voor schaam om op de fiets naar werk te gaan foto Maar wat ik me wel eens afvraag is: waar moeten we straks al onze plastics vandaanhalen als we alle olie opgereden hebben?
Is het niet aan de pomp door de accijnzen, dan is het de debiele BPM die je moet betalen als je een nieuwe auto koopt. foto
De BPM hebben ze nergens anders in Europa, alleen hier moet je duizenden euros extra betalen bij aanschaf van een auto. foto
Gelukkig woon ik vlak bij Duitsland, daar is de benzine nog steeds iets goedkoper.
Totalitarianism rules! Zdravstvuite kameradski!!
Of dat moeders nog wel boodschappen wil doen en dus een klein autootje erbij houden?
Of dat de auto van de baas er een op grijskenteken is, zodat je er in 't weekend niet mee mag rijden?? (Ja das echt zo) dan MOET je er dus wel een auto bij houden (als jij (of je baas) geen bijtelling wil)
Op een literpijs van 1,45.0 zit 62,5 eurocent accijns.
Dat betekent euro95 voor 82,5 eurocent als er geen accijns op zit.
Met zo'n literprijs heb ik echt geen probleem, dan mogen de prijzen op de wereldhandel wat mij betreft zelfs nog wat stijgen!
De kale productprijs (volgens de Telegraaf van gister) is zelfs maar 46,1 eurocent! Ik vind dat echt niet veel dus ik snap niet echt waar de woordvoerders van Esso en Shell het over hebben foto
En slaolie e.d. mag je van de overheid niet gebruiken om op te rijden. Daar kunnen ze nl. geen accijns op vragen foto
Ik rij in een X5 (hard voor gewerkt!) en ja ik gebruik in de stad bijna altijd de fiets er ligt zelfs een vouwfiets in mijn X5.
Daarbij maak ik elk jaar geld over naar een paar belangrijke goede doelen! Volgens mij is Nederland juist een land die heel veel geld geeft aan goede doelen.
Makkelijk he over andere mensen praten als je niet eens weet wat ze met hun, meestal zuur verdiende geld doen.
* SMILE...... it confuses people
Verklein je avatar met color reduction!
Maak je eigen animated gif Online!
a) in het bezit zijn van een auto met dieselmotor die bij aanschaf duizenden euro's duurder is en
b) die moet je dan nog weer eens laten ombouwen (ook weer voor duizenden euros) naar een auto die op biodiesel rijdt
Dan moet je dus heeeeel veel kilometers maken wil je dat er uit kijgen, de meeste mensen maken niet zoveel km.
bovendien
c) heb je dan zowel een dieseltank in je auto voor het opstarten als een ppo tank voor als ie eenmaal is opgestart (hou je niet zo gek veel ruimte over)
en
d) is dat spul bijna nergens verkrijgbaar ("en een tank op eigen terrein dan?" --> natuurlijk, als je in een flat woont....)
en e) als iedereen dat doet is er niet genoeg koolzaadolie. Als ze heel nederland volbouwen met koolzaad is dat slechts voldoende voor 5% van de brandstofbehoefte.
en f) de wegenbelasting is honderden euro's meer voor een diesel (ze kijken er bij de overheid niet naar of het ppo of diesel is)
* SMILE...... it confuses people
De infrastructuur van Nederland is van levensbelang omdat wij de grootste haven van Europa hebben. Hier wordt alles uitgeladen en gedistribueerd over Belgie, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland en nog wat andere landen. Des te meer goederen wij kunnen afhandelen, des te meer geld Nederland gaat verdienen.
Wat is je andere voorstel? Dat we niks doen en blijven vertrouwen op ons gas ofzo?
shell en esso zouden best een tijdje lang een benzineoorlog kunnen voeren (ze hebben genoeg geld ervoor) , maar doet dat niet want er zijn alleen maar verliezers.
De overheid zou best de accijnzen ed kunnen verlagen maar zal dat niet doen. Er moeten toch voldoende belastingcenten binnenkomen, is het het niet linksom, dan maar rechtsom. Wat ze mijns inziens wel kunnen doen is de extra BTW inkomsten door de hoge prijzen aan de pomp kunnen teruggeven in de vorm van tijdeljke accijnsverlagingen, scheelt al snel een cent of 4, 5 per liter. Een geste dus.
fiets is makkelijk om kleine boodschappen te doen, maar daar blijft het ook wel bij
en wat de prijzenoorlog betreft: 't is allemaal de schuld van de overheid
die proberen gewoon zo veel mogelijk geld van ons af te pakken....
en ze worden er niet eens beter op ook:S
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
OT: Met een lagere benzineprijs zou JWvW dolgelukkig zijn. Ik rijd veel auto (ja alleen de stukken die ik niet met de fiets of lopend af kan) en betaal me scheel aan benzine.
btw: Onlangs geprobeerd hetzelfde stuk met de trein te doen. Gevolg was dat er nog meer euro's uit mijn portomonne waren dan met de auto!
Belasting over belasting hoe verzin je het fotofotofoto En nog erger wij laten het toe fotofotofoto
Mensen moeten altijd zo zeuren, de benzine is hoog omdat de vraag hoog is.
NL is maar een klein landje met 7 miljoen bakken op de weg.
Rij gewoon minder neem de bus/trein/taxi/fiets/waterfiets/benenwagen..........
't is ook weer zo'n heerlijk sensatie aktie van de telegraaf met hun halve leugens.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.shell.com/home(...)rmiles_10241030.html
Laten we dat hier ook maar gaan doen betalen voor de rijkswegen.
heb je haast betaal je voor de rijkswegen en heb je de tijd pak je de doorgaande wegen zie je nog eens wat van het land. maarja dat lukt hier toch niet want je word gewoon de rijksweg opgedreven.
als ze ZOOOO graag willen dat er gebruik wordt gemaakt van openbaar vervoer, moeten ze eerst die prijzen ervan omlaag dwingen.
retourtje eindhoven kost voor mij 37.50
voor datzelfde bedrag kan ik op-en-neer rijden met 3vrienden in de auto.
-
\[b\]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:\[/b\]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
en die Pik heet overheid.
Fool Of A Took
http://217.149.193.67:8080/ramgen/video/mei2005/08-05-auto.rm
62,5% van de benzine prijs is accijns !!!
Als ik mijn tankje volgooi bij een "goedkoop" benzinestation, zoals die van de ANWB bijvoorbeeld, dan rij ik toch echt een hoop km minder per tank. Ik denk dat de prijs per km daarom niet veel verschilt tussen ANWB en Esso.
Hoe dan ook, dat kwartje van Kok kan er sowieso vanaf. Dat wordt al jaren gejat van de automobilist (en zou dus eigenlijk met terugwerkende kracht aan de pomp teruggegeven moeten worden).
Ik denk niet dat de prijs nog veel gaat dalen in de toekomst. Er wordt steeds meer olie verbruikt en de producerende landen kunnen met moeite de vraag bijhouden (+ peakoil).
Ik zie je dalijk al graag in een auto zitten.. Je woont in Maastricht en je hebt een feestje in Groningen.. met de trein ga je niet, want daar mag je niet eens fatsoenlijk een sigaretje opsteken. *kots*.. dus je pakt de auto en je gooit je tankvol om vervolgens 300kilometer te rijden voor een prijs van 60euro..
120 oude guldens! om even NAAR groningen te rijden. En dan ga jij me zeggen dat dat normaal is?
Maar goed.. kom je wel achter zodra je in het leven staat foto
Ik betaal bij Shell zelfs een paar cent minder dan bij concurrerende tankstations.
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
concurentie, concurentie!!
Treinkaartje + buskaart kost me per dag zo'n 10 euro en dan heb ik per dag 3 uur reistijd (incl. 2x20 min. fietsen). Met de auto leg ik die 35 km af in een half uur (en ook weer 35 km terug). Dat kost me met een verbruik van 1:16 iets meer dan 4 liter benzine. Dus tijd en geldwinst (afgezien van onderhoudskosten en verzekering maar zonder auto kan ik toch niet meer).
Dus als de kosten van het OV meestijgen met de benzineprijzen vind ik het best foto
Het Binnenhofklasje - Handenarbeid
Binnen de lijntjes kleuren
Keer om, keer om!
Zonder de auto lag de hele NL economie volledig op zijn gat en zaten we hier allemaal in boomhutjes.
De automobilist betaalt al genoeg, wordt tijd om te snoeien in de nutteloze uitgaven en het overgebleven geld in het wegennetwerk van Nederland te pompen. Op dit moment hebben we amper meer asfalt als in de jaren '70, terwijl het aanbod aan auto's/vrachtwagens gegroeid is.
www.shell.com/static/nl-nl/downloads/prijzen/euro95.pdf
Let vooral eens op het hoeveel heid accijns en BTW!
Er wordt zelfs belasting geheven over de accijns!!!!
Het leven heeft meestal meer moois dan dat de meeste mensen kunnnen of willen zien.
Met dank aan Laysa.
foto "realistische doelen" kom op zeg foto
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Elke dag gemiddeld 200 km fietsen lijkt me ook niet zo handig, dat zullen mijn klanten ook niet zo fijn vinden.(ik heb toch een Tankpas)
Mijn vrouw moet soms ook haar eigen auto gebruiken om spullen te halen voor de zaak.
Dus 2 auto's is lang niet altijd overbodige luxe.
En ook al heb je er 100 er kunnen er toch maar 2 tegelijk rijden en brandstof verbruiken.
Wel vind ik dat als je meer dan 2 auto's hebt niet het recht hebt om alle schaarse parkeerplaatsen maar op te eisen.
Shell wilde toch de topsalarissen koppelen aan de Amerikaanse niveau's? Laten ze dat dan ook doen voor de brandstofprijzen foto
Kan ik eindelijk een Chevrolet Escalade gaan rijden!
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
Je gooit je tank daar vol voor 2 euro oid hehe
anyway blij dat ik LPG rij! Als ik benzine moest tanken koste me dat 115 Euro per tank ....
kortom..de benzinepompen zijn gedoemd om uit te sterven foto
En voor de kortzichtige mensen die denken dat er nog genoeg olie is: 30 jaar is erg kort en dit is nog een positieve voorspelling.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken